حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پژو ۲۰۷ وانت شاید جایگزین تندر وانت باشد

نوشته

5 سال قبل | 10 دیدگاه | اخبار داخلی، خودرو

به نظر می رسد که این فقط ما ایرانی ها نیستیم که علاقه به وانت کردن اکثر خودروها داریم، برزیلی ها هم اینطور هستند! پژو ۲۰۷ وانت در برزیل با نام پژو هوگار (Peugeot Hoggar) چیزی حدود ۹ سال پیش تولید شده است و حالا با توجه به اینکه برای تولیدات رنو در ایران به مشکل خورده اند به نظر می رسد پژو ۲۰۷ وانت شاید جایگزین تندر وانت باشد تا یک وانت باکیفیت دیگر داشته باشیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در باره وانت پژو ۲۰۷ بیشتر صحبت کنیم.

دو ماه پیش بود که در ترنجی دیدیم پژو ۲۰۷i با سقف شیشه ای و امکانات جدید در دست توسعه است. همچنین پژو ۲۰۷i صندوق دار نیز محصول جدید ایران خودرو خواهد بود و حالا احتمالا خبر از وانت پژو ۲۰۷ باشد.

پژو ۲۰۷ وانت

پژو ۲۰۷ وانت

با توقف تولید وانت تندر که باکیفیت‎ترین وانت تولید داخل با سه ستاره کیفی ISQI محسوب می‎شد، وانت پژو ۲۰۷ می‎تواند به‌عنوان یکی از گزینه‎ها برای جایگزینی در نظر گرفته شود، به‎ویژه آن‎که تولید تیپ‎های مختلف پژو ۲۰۷ با آپشن‎های گوناگون در ایران‎خودرو ادامه دارد و به نظر نمی‎رسد تولید این محصولات مانند محصولات خانواده لوگان اعم از تندر ۹۰، ساندرو و تندر پیکاپ متوقف شود.

هر چند در شرایط حاضر به نظر نمی‎رسد ایده جایگزینی وانت پژو ۲۰۷ با وانت تندر فعلا قابلیت عملیاتی شدن داشته باشد، اما در صورت حل مشکلات کنونی خودروسازان و رسیدن به شرایط ثبات دور از دسترس نیز نخواهد بود.

ویژگی های وانت پژو ۲۰۷

پژو هوگار (HOGGAR) از مزیت‌های بسیاری بهره می‌برد و تولید آن می‌تواند برای ایران‎خودرو نسبتا کم‌هزینه باشد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها در این وانت استفاده از قطعات مشترک در بخش جلو بدنه آن با پژو 207 آی بوده و امتیاز دیگر هم استفاده از پیشرانه‌های TU3 و TU5 است.

پژو هوگار از امتیاز دیگری هم نسبت به تندر پیکاپ برخوردار است و آن نیز طرح ظاهری زیباتر و جذاب‌تر آن است، طرحی که می‌تواند نه‌تنها کاربران این خودرو بلکه بسیاری از جوانان طبقات میانی جامعه را هم به خود جذب کند.

درمجموع، هوگار از این پتانسیل برخوردار است که چهره باربرهای درون‌شهری‌مان را کمی دگرگون کند و دستکم جلوه بهتری را برای فضاهای درون‌شهری کشورمان به ارمغان بیاورد. طول وانت پژو نسبت به مدل پژو207 هاچ‌بک 653میلی‌متر و نسبت به نسخه سدان معادل 290میلی‌متر بلندتر است. فضای بار هوگار 1151 لیتر گنجایش دارد و این خودرو به‌طور استاندارد می‌تواند 741کیلوگرم بار را با خود حمل کند. پژو هوگار با دو پیشرانه 1.4 و 1.6لیتری در بازار برزیل عرضه می‌شود.

وانت پژو ۲۰۷

وانت پژو ۲۰۷

پژو هوگار وانت چیست؟

هوگار محصولی از شعبه برزیلی پژو است. این پیکاپ، نخستین‌بار در سال 2010 میلادی روانه بازار شد. هوگار از پلت‎فرمی همسان با پژو 206 برخوردار است. نمای جلو هوگار کاملا با پژو 207 آی یا همان 206 پلاس یکسان است و کاپوت، گلگیرها و چراغ‌های جلو و خطوط به کار رفته کاملا مشابه یکدیگر هستند.

در این میان، تنها رنگ پس‌زمینه طلقی چراغ‌های جلو و قالب پلاستیکی سپر جلو اندکی با نسخه سواری آن تفاوت دارند. اما باید گفت نمای عقب هوگار کاملا با نسخه سواری 207 آی تفاوت دارد و دو چراغ نسبتا بزرگ دارد که با دقتی مثال‌زدنی به کناره‌های بدنه کشیده شده‌اند. ضمن آن‎که بدنه هوگار هم توسط پژو کاملا تقویت شده است تا بیشترین میزان راحتی برای سرنشینان و انعطاف لازم برای حمل بار فراهم آید.

وانت پژو ۲۰۷

وانت پژو ۲۰۷

مشخصات فنی

طول این خودرو نسبت به مدل ۲۰۷ هاچ‌بک به میزان 653 میلی‌متر و نسبت به نسخه سدان معادل 290 میلی‌متر بلندتر است. فضای بار هوگار به میزان 1151لیتر گنجایش دارد و این خودرو به‌طور استاندارد می‌تواند 741کیلوگرم بار را با خود حمل کند.

شاکله کابین این خودرو نیز با آن‎چه ما از آن به نام پژو 207آ ی می‌شناسیم کاملا همسان است، اما شرکت پژو برای آن‎که هیجان بیشتری را به آن تزریق کند، طرح آن را کمی جوان‌پسندتر کرده و حتی از مواد باکیفیت‌تری هم نسبت به نسخه‌های سواری در داخل کابین آن استفاده شده است.

سیستم تعلیق این خودرو توسط پژو دستخوش بازنگری شده و برای حمل آسان بار در جلو از سامانه مک‌فرسون و آنتی‎رول‌بار با سیستم شوک و در عقب هم از بازوهای کنترل‌کننده و سیستم ضدشوک هیدرولیکی بهره گرفته است.

پژو هوگار با دو پیشرانه 1.4 و 1.6 لیتری در بازار برزیل عرضه می‌شود و از قابلیت استفاده از سوخت اتانول نیز برخوردار است. همچنین پیشرانه 1.4لیتری آن از توانی معادل 82اسب‌بخار بهره می‌برد و به‌همراه یک گیربکس 4سرعته دستی عرضه می‌شود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید پژو ۲۰۷ وانت می تواند خودرو جالبی برای بازار ما باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MOAZEZ

موتور پیکان رو این میندازن میفروشن. لامصب فقط پیکان قدرت باربری داره

Vahid

ب نظرم اصلا چهره جذابی برای یک وانت نیس چراغهای جلوش
ی وانت باید با چهرش حس قدرت ب ما تلقین کنه
البته چراغهای عقبش خوبه
قدرتش هم کمه ۸۴ اسب بخار!!!

نیما عرفانی

قدرت موتور که تعریفی نداره برای یه وانت باربر ، نمای جلو به قول دوستمون باید اقتدار و ابهت داشته باشه که این ماشین بیشتر شبیه ماشینای اسپرته از جلو . نمای عقب تنها نکته ی مثبت بحث ظاهره . داخلش هم حتما مثل ۲۰۷آی میمونه که اینم خوبه راضی کنندست . در کل شرف داره به پراید وانت😐
وانت پیکاپ های خارجی ( نیسان، تویوتا،. فورد، شورولت و مزدا) چی هستن، اینم از وانت های ما!

HM-Royal

دقیقا” شبیه دمپایی جلو بسته ست

Amir Hossein

👌😂😂😂

CAPCOM

فقط دمپایی جلو بسته

hamidflh

قیافرو 😂😂😂😂

space.explorer

حال ادم رو به هم می زنند با خودروساختنشون … از کره و ژاپن یاد بگیرین …

amer

از قدیم گفتن هر چیزی بهر کاری ساختن!این اقایون به اصطلاح مهندس بیشتر علاقه به ماشین سازی باربر نشون میدن دلیلش چی میتونه باشه خدا داند !!خواستن نبوغ و به اصطلاح خروجی بدن اومدن این پژو باربر ابداع کردن!متاسفم حیف پول که اینا میگیرن

silver30

یا خدا.یعنی علم و هنرو تکنولوژیو همرو با هم به فاک دادن.اینا دارن به شعور بشریت توهین میکنن نه فقط ملت ایران.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)