حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شارژر جدید USB-PD فست شارژ سونی با قدرت ۴۶.۵ وات معرفی شد

نوشته

5 سال قبل | 13 دیدگاه | سونی

سونی امروز یک شارژر سریع جدید برای دستگاه های سازگار با USB-PD ارایه کرده است که مشخصات جالبی دارد. شارژر جدید USB-PD فست شارژ سونی با قدرت ۴۶.۵ وات معرفی شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

این شارژر سریع جدید سونی که با دستگاه های سازگار با USB-PD کار خواهد کرد، همانطور که در تصویر اصلی می بینید، دو خروجی USB C و USB A دارد. پورت USB C می تواند ترکیب خروجی های 5V/3.0A, 9V/3.0A, 12V/3.0A, و 15V/2.6A را ارایه کند. پورت USB A فقط خروجی 7.5W با مشخصات 5V/1.5A را دارد و در مجموع خروجی هر دو پورت به 46.5 وات می رسد.

شارژر سریع سونی

شارژر سریع سونی

ورودی شارژر جدید USB-PD فست شارژ سونی با قدرت ۴۶.۵ وات از نوع استاندارد C7 است و در بازارهای مختلف فرق می کند. این شارژر با استاندارهای 100V-240V نیز سازگار است. اما کاربرد این شارژر جدید USB-PD فست شارژ سونی با قدرت ۴۶.۵ وات چیست؟

شما می توانید از آن برای شارژ کردن لپتاپ با پورت USB C و یک موبایل در کنار آن بهره ببرید که می تواند جالب باشد. برای ما جای سوال است که سونی وقتی لپتاپ تولید نمی کند یا دستگاهی ندارد که چنین خروجی برای آن مناسب باشد، چرا باید چنین شارژری را تولید کند؟ آفرین! یعنی در آینده خبر خاصی است!؟ هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

نظر شما درباره شارژر جدید USB-PD فست شارژ سونی با قدرت ۴۶.۵ وات چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dariushrd

سونی عادت داره تا آخرین لحظه هیچ مشخصه اصلی رو از گوشیاش درز نمیده…احتمالش زیاده که xz4 با این شارژر عرضه بشه

علی شیخ زاده

ای کاش سونی یه گوشی همه جوره قدرتمند بزنه و بازار رقابت رو داغ تر کنه

ahmad

خیلی خوبه البته در صورت استفاده

نیما عرفانی

با شناختی که تجربه نسبت به سیاست سونی نشون داده ، خیلی بعیده این شارژر با پرچمدار و میان رده های بعدی سونی عرضه بشه. شارژرهای کنونی سونی داخل جعبه موبایل با اینکه از شارژ سریع پشتیبانی میکنن اما عملکرد ضعیفی نسبت به رقبا داشته .
این شارژر هم با مشخصاتی که داره احتمالاً جدا از گوشی عرضه بشه ، یعنی هزینه ی جداگانه داره مگر اینکه سونی واقعا تغییر رویکرد و تغییر سیاست بده و همونطور که قبلا گفتم امیدوارم از سال ۲۰۱۹ سونی شعار معروفشو SONY Make Believe ، با معرفی محصولات درخشان عملی کنه . برخلاف اون یکی برند دوست داشتنی یعنی الجی که حال و روز خوبی نداره.

MOAZEZ

عملکرد ضعیف که میگی یعنی چی؟ شارژر uch10 خروجی مطابق با استاندارد کوئیک شارژ2 داره و uch12 هم خروجی مطابق با استاندارد کوئیک شارژ3. اینا طبق استاندارد نام گذاری میشن. اینکه بگیم خروجیشون ضعیفه یچیز خنده داره. اتفاقا شارژرهای سونی از بهترین کیفیت و قدرت برخوردارن هم در قسمت کابل و هم در قسمت آداپتور.

نیما عرفانی

دوست گرامی حرفامو از روی تجربه شخصی گفتم ، بله در با کیفیت بودن شارژرهای سونی تردیدی نیست اما همین الان که دارم کامنت می‌فرستم ، ۳ تا گوشی با ۳ شارژر مختلف داره شارژ میشه کنارم ، شارژرهای سونی ، سامسونگ و ال‌جی .
چند ساله که از اینا استفاده میکنم ، سرعت شارژر سامسونگ با پشتیبانی از فست شارژ ۲ که برای ۴،۵ سال پیشه بیشتر از سونی و الجیه . شارژر ال‌جی با سونی توان و ظرفیت مشابه دارن اما برام جالب بود برای سونی از ال‌جی سریع تر شارژ می‌کنه. بحث من در قیاس با شارژرهای داخل جعبه ی سامسونگ و هواوی و سایر برندهای چینی بود که الحق و الانصاف نمونه ی موجود در جعبه های سونی عملکرد ضعیف تری در سرعت شارژ دارن چون میزان آمپر و ولتاژ پایین تری داره اما کیفیت خوبی رو ارائه میده.

Amin

سرعت شارژ خب به حجم باتری هم مرتبطه خب آقا نیما نمی‌شه گفت وقتی خروجی دوتا شارژر یکین، اما یکی از یکی دیگه سریعتر شارژ می‌کنه!

نیما عرفانی

دقیقا درست میگی ، به حجم باطری هم مربوط میشه . من حتی با یه گوشی هم در مرتبه های مختلف برای شارژکردنش از این ۳ شارژری که گفتم استفاده کردم . خودت که منو می‌شناسی حرفامو هیچ وقت از رو هوا نگفتم ، شارژر سامسونگ از گواهی فست شارژ ۲ پشتیبانی میکنه و نسبت به شارژر کوییک شارژ ۳ سونی و ال‌جی قدیمی تره اما جداً میگم در استفاده ی شخصیم برای شارژ کردن یه گوشی ، شارژر سامسونگ سریع تر بود. البته شاید به خاطر این موضوع هم باشه که شارژر سونی و ال‌جی از حداکثر توانشون برای شارژ استفاده نمیکنن وگرنه یکم غیر نرماله این قضیه.

نیما عرفانی

چون در حال شارژ ، شارژر سونی و ال‌جی داغ میکرد ولی شارژر سامسونگ دمای متعادلی داشت.

Amin

خب فکر نکنم با یه گوشی هم تست کنی جواب بده شاید، شاید، شاید گوشی فقط با فست چارج خودش سازگاری کامل داشته باشه چون تا جایی که می‌دونم سیستم فست چارج ها یکم فرق داره مثلا اداپتیو سامسونگ با کوئیک چارج کوالکام با سوپر شارژ هوآوی یا دش شارژ وان پلاس سیستم‌های متفاوتی دارن.
در هر حال مشکل از خود شارژر نیست چون مهم اون خروجی‌ای هست که روش ذکر شده.

نیما عرفانی

احتمالا همینطوره و بورد و سی پی یو با کوییک شارژ ۳ سازگاری نداره . چون الان باز نگاه کردم شارژر سامسونگ نوت ۴ ، ۱۰ وات خروجی میده ، برای سونی ۱۴-۱۵ وات و ال‌جی نزدیک ۱۰ وات خروجی میدن. از این شارژرا برای شارژکردن نوت ۴ ، ال‌جی جی ۳، سونی زد ۵ و حتی تبلت ۱۰ اینچ نوت ۲۰۱۴ سامسونگ استفاده کردم . در همشون شارژر سامسونگ سریع تر بوده . تنها دلیلش همونه که از کوییک شارژ ۳ پشتیبانی نمیکنن.

Amin

آره

CAPCOM

مثله یه شارژه همه کارست
خداکنه تبلت یا لبتاپ جدیدی ام بعداز این محصول معرفی کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)