حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

“لنزور” و “جیک و پیک” جایگزین اینستاگرام خواهند بود؟

بدون شک بحث فیلترینگ اینستاگرام یکی از مواردی است که این روزها فکر خیلی ها را به خود مشغول کرده است. برخی می خواهند بدانند آیا اصلا نمونه داخلی توانمند برای پشتیبانی از کاربران ایرانی اینستاگرام داریم؟ امروز درباره دو نرم افزار “لنزور” و “جیک و پیک” صحبت می شود که نمونه های داخلی بوده و همانند اینستاگرام شبکه های اجتماعی تصویر محود هستند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم آیا “لنزور” و “جیک و پیک” جایگزین اینستاگرام خواهند بود؟

جایگزین ایرانی اینستاگرام

جایگزین ایرانی اینستاگرام

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه تعداد قابل‌توجهی از جامعه مذهبی کشور درباره اینستاگرام انتقاداتی دارند، از جایگزین مشابه داخلی این شبکه اجتماعی سخن گفته است.

ابوالحسن فیروزآبادی معتقد است: «باید پلتفرم بهتر و کامل‌تری بدهیم، چون پلتفرمی مثل اینستاگرام متعلق به 10 سال قبل است که تازه به نتیجه رسیده است. در عین حال، چیزی که ما الان ارائه کنیم سه سال دیگر به نتیجه می‌رسد و بالغ می‌شود. لاجرم تا آن زمان، چیزی که ما ارائه کنیم نسبت به اینستاگرام خیلی بهتر خواهد بود!»

اپلیکیشن‌های «لنزور» و «جیک و پیک» از سال‌ها قبل به عنوان یک سرویس اشتراک عکس راه‌اندازی شدند. طراحی استاندارد قالب گرافیکی و تناسب آن با موضوع برنامه، بزرگ‌ترین نکته مثبت این اپلیکیشن‌هاست.

اگر بخواهیم نقاط قوت این برنامه‌ها را نام ببریم باید به استفاده از رنگ‌های متنوع و هماهنگ، بخش‌بندی اصولی عناصر صفحه، آیکن‌های گویا، فونت‌خوانا و چیدمان مرتب فهرست‌ها اشاره کنیم. برنامه‌های فوق ظاهر کاربرپسندی دارد و باید آن را به عنوان یک نمونه حرفه‌ای در نوع خود به شمار آورد. به غیر از موارد ظاهری، از لحاظ دسترسی سریع به همه قسمت‌ها و استفاده راحت از سایر امکانات نیز، نکات فنی لازم از سوی تولیدکنندگان رعایت شده و یک رابط کاربری روان ایجاد شده است که نسخه‌های اپل و اندرویدی هم دارند.

در واقع فضا به شکلی نیست که هر چه مسئولان بگویند مردم هم گوش کنند، مردم کار خودشان را می‌کنند. ماجرای فیلتر تلگرام این قضیه را ثابت کرد. مدیر اپلیکیشن لنزور جمله جالبی دارد که باید به گوش مسئولان برسد: «ما نیازی به حمایت هیچ بخشی نداریم و فقط خواهش ما این است که خللی در کار ما ایجاد نکنند و با تنگ‌نظری‌ها و تصمیمات سلیقه‌ای نظام کار ما را بر هم نزنند.» این بخشی از استراتژی این شرکت است که تجربه و منطق هم به آن مهر تأیید می‌زنند.

البته ما به زودی در ترنجی بررسی عمیق تری روی هر کدام از این ها خواهیم داشت و نظر خودمان را به شما می گوییم ولی فکر نمی کنم که اصلا جایی برای مقایسه وجود داشته باشد چه برسد به اینکه بخواهیم یکی از این دو تلاش داخلی را به عنوان جایگزین اینستاگرام این روزها معرفی نماییم.

نظر شما چیست؟ شما با این دو نرم افزار تجربه کاربری دارید؟ در وصف لنزور همین بس که از هر مرجعی بخواهید دانلودش کنید وجود ندارد مگر اینکه دیگر خیلی چریکی وارد شوید و از سایت های ثالث دانلودش کنید!

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ashiba

والا ما هر وقت بخوایم بچه پنج ساله هم دست به سر کنیم‌ از این مسخره بازیا در نمیاریم واقعا موندم تو مغز اینا چی میگذره و مردم‌رو چی فرض میکنن

mostafa3

فیک بیک جیک جیک جیرجیرک
خخخخ???

Amin

در جواب سوال جناب عطا‌یی که آیا با این دو نرم‌افزار تجربه کاربری دارید یا نه؟:
من تو لنزور بودم حدود ۵-۶ سال پیش.
محصولی از تیم سازنده آپارات و میهن‌بلاگه.

Amin

و البته کلوب هم مال همین تیم بود.

ahmad

هاتگرام و تلگرام طلایی = لنزور و جیک و پیک

Amir Hossein

هدف تمامی این کار ها گرفتن آگاهی از مردم بوده که با فیلتر تلگرام فکر کردن نتیجه داد درحالیکه کاملا برعکس شد.
همه اینا برنامه ریزی شدس تا مردمو از مشغول کنن تا به کارهای خودشون مثل اختلاس برسن
این گرگ سال هاست که با گله آشناست ?

abolfazlbt

حدس میزدم جایگزین اینستا لنزور باشه.چند سال پیش دوسه روز نصبش کردم اما الان یادم نیس محیط کاربریش چجوری بود

نیما عرفانی

حتی در انتخاب اسم مناسب هم سلیقه و تنوع به خرج ندادن? چند نفر نشستن دورهم گفتن اسمشو چی بذاریم ، همگی به یک نظر مشترک رسیدن ⁦:-|⁩ تصور کنید بهتون بگن جیک و پیکو نصب کردی؟؟؟؟ جواب بدین نه لنزورو نصب کردم!!! ?

CAPCOM

چی چی جیک و پیک
آقا من برم قرصامو بخورم

Pouya

اسم تیترو خوندم خندیدم ?جیک و پیکم شد اسم؟?

علی شیخ زاده

من قبل از اینستا توی ۹۰ درصد شبکه های اجتماعی چ داخلی چ خارجی عضو بودم اما وقتی وارد اینستاگرام شدم همه رو گذاشتم کنار حتی یوتیوب.
هیچ کدوم برای من جذابیت اینستاگرام رو نداره

Ahmad9300

سلام
آقای عطایی هم لنزور هم جیک و پیک تو مایکت و بازار هستن فقط لنزور ظاهرا تو پلی استور نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)