حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینستاگرام احتمالا اسکرول افقی را به جای اسکرول عمودی جایگزین کند، تغییر تجربه کاربری

حرکات کاملا غافلگیر کننده اینستاگرام برای تعداد معدودی از کاربران UX جدید خود را ارایه کرده که در آن یک تغییر بسیار بسیار بزرگ وجود دارد. در این آپدیت اینستاگرام دیگر برای دیدن پست های جدید یا پست های قدیمی نیاز به اسکرول عمودی نیست و شما باید اسکرول افقی کنید. البته هنوز قطعی نیست که این UX یا تجربه کاربری جدید اینستاگرام چقدر جدی است اما اینستاگرام احتمالا اسکرول افقی را به جای اسکرول عمودی جایگزین کند و این تغییر تجربه کاربری بزرگی است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

UX جدید اینستاگرام

UX جدید اینستاگرام

همانطور که در تصویر متحرک بالا می بینید که زین پس برای جابه جا شدن بین پست های اینستاگرام اسکرول افقی جایگزین اسکول عمودی خواهد شد. حقیقت این است که این تغییر بازخوردهای مثبتی را نگرفته است و ما جزء این را هم انتظار نداشتیم.

تاکنون در اینستاگرام تغییرهای بزرگ و پایه ای این چنینی تعداد کمی انجام شده است. برای مثال اگر بخاطر داشته باشید در تغییر آیکون این برنامه انتقادات فراوانی شد ولی حالا دیگر آن آیکون قدیمی را اصلاً شاید نپسندید. آیکون یا دیگر تغییرات یا جابجا شدن جایگاه برخی از المان های رابط کاربری یا همان UI شاید قابل هضم تر باشد اما تغییر به این بزرگی در حقیقت تجربه کاربری یا UX را تحت تاثیر قرار می دهد.

شاید این روزها خیلی از ما آن اینستاگرام قدیمی که چندین سال پیش ارائه شد و حتی پشتیبانی از ویدئو نداشت و عکسهایی که در آن به اشتراک گذاشته می شد فقط و فقط باید مربعی می بودند را به یاد نداشته باشیم. اینستاگرام آنقدر هر روز تغییر می‌کند که شاید ظاهر هر چند ماه پیش آن نیز برای ما دیگر آشنا نباشد.

هرچقدرکه کنار آمدن با این تجربه کاربری جدید در اینستاگرام برای شما سخت باشد شاید دیر یا زود به آن عادت کنید و دیگر هرگز این روش قدیمی را به یاد هم نیاورید. البته هنوز هیچ چیز قطعی نیست و مشخص نیست که اینستاگرام تصمیم به تغییر قطعی بگیرد یا خیر. نظر شما درباره این تغییر اینستاگرام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ehsan1102000

جالب نیست

ehsan1102000

اندروید 9 برای نوکیا ۵٫۱ پلاس منتشر شد

Peiman

وای چقدر اینطوری افتضاحه ??

علی شیخ زاده

خیلی زود عادت میکنیم و طراحی قبلی یادمون میره هرچقدر زشت باشه

علی شیخ زاده

راستی آیس یونیورس یه عکس زنده از پشت گلکسی اس ۱۰ منتشر کرده

Amir Hossein

اصلا جالب نیست.سرم گیج رفت?

Sami99069

از نظر کاربر هر تغییری در تجربه ای که بهش عادت کرده سخت پذیرفته میشه ولی وقتی اینستاگرام یا یوتیوب و فیسبوک باشی میتونی چیزی که میخوای رو جا بندازی بدون ترس از دست دادن کاربر
دلایل خیلی جدی برای تغییر به حالت افقی وجود داره… اسکرول کردن توی این حالت سخت تره..و تمرکز به هر پست توی این حالت خیلی میتونه بیشتر از حالت عمودی باشه.. در واقع درگیری کاربر با محتوا خیلی بالاتر میره توی این حالت.. احتمالا خیلی از افراد کنارمون رو دیدیم که وقتی با اینستاگرام کار میکنن از بس که سرعت اسکرولشون بالاست که سرگیجه میگیریم چطور انتخاب میکنن چه محتوایی رو ببینن..

CAPCOM

ببخشید کامنتم بی ربطه
? اعلام‌ شده قسمت سوم سری فیلم های Conjuring با بازی بازیگران اصلی دو قسمت قبلی ، در سال ۲۰۲۰ اکران خواهد شد.

ahmad

خوشم نیومد

Pouya

الان ک نسبت گوشی ها کشیده تر شده عمودی بهترین بود و افقی بد ترین

HM-Royal

به نظرم بزرگترین مشکل فعلی instagram عدم نمایش در حالت Landscape و نچرخیدن تصویره ، مخصوصا” برای نمایش ویدیوهای Live

JAVAD

کاش یه قابلیتی بزاره که خودمون انتخاب کنیم چجوری باشه اصلا دوست ندارم این حالت رو

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)