حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رمزارز واتس اپ در راه است، انتقال آنی پول در واتس اپ

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | پیام رسان، رمزارز

دقت کردید که واتس اپ خیلی بی سروصدا در تمام دوره های فیلترینگ در کناره بوده و هست و خواهد بود؟ البته می دانیم که فیلتر ایز کامینگ، پس هیچ چیز بعید نیست به خصوص این که خبر می رسد فیس بوک فکرهایی در سر دارد و رمزارز واتس اپ در راه است و انتقال آنی پول در واتس اپ هدف این طرح خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن کمی گپ بزنیم.

به نظر می رسد که دیگر پیام رسان کیک (kik) تنها پیام رسانی نیست که رمزارز انتقال می دهد.  شرکت فیسبوک به دنبال ایجاد یک ارز دیجیتال ویژه کاربران واتس‌اپ است. از این ارز دیجیتال برای تراکنش‌های مالی بین کاربران استفاده خواهد شد و بازار هدفش نیز در فاز اول، هند است. این ارز دیجیتال از نوع باثبات (استیبل‌کوین) است.

ارزهای دیجیتال باثبات (بر خلاف بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال دیگر نظیر بیت کوین) دارای پشتوانه (معمولا پول‌های رسمی نظیر دلار) هستند. بر اساس گزارش منتشر شده، فیسبوک در حال حاضر به دنبال یافتن راهبردی مناسب برای تامین پشتوانه این ارز دیجیتال است. به خاطر پیچیدگی‌های موجود، احتمالا این اجرایی شدن این طرح زمان‌بر خواهد بود.

هند بازار نوظهور بسیار بزرگی است. بر اساس آمار بانک جهانی، در سال ۲۰۱۷ حدود ۶۹ میلیارد دلار پول از کشورهای دیگر به حساب شهروندان هندی در این کشور واریز شده است که ۲/۸ تولید ناخالص ملی این کشور را تشکیل می‌دهد. واتس‌اپ نیز یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های ارتباطی در این کشور به شمار می‌رود و بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر در هند دارد. همچنین تعداد کاربران هندی در نواحی روستایی این کشور دو برابر شده است و دلیل آن نیز کاهش هزینه استفاده از اینترنت در هند بوده است.

رمزارز پایدار فیس بوک برای واتس اپ

رمزارز پایدار فیس بوک برای واتس اپ

اما جالب اینجاست که رویکرد فیسبوک نسبت به ارزهای دیجیتال مدتی است تغییر یافته است. در اوایل سال ۲۰۱۸ و با بالا گرفتن تب ارزهای دیجیتال در سراسر جهان، فیسبوک ممنوعیت درج آگهی‌های مربوط به این حوزه را اعلام کرد. دیوید مارکوس (David Marcus) معاون فیسبوک در واحد اپلیکیشن پیام‌رسان فیسبوک در ماه می ۲۰۱۸ نیز اعلام کرد که این شرکت در حال کار برای راه‌اندازی شبکه بلاک چین خاص خود است.

چرا فیسبوک به دنبال ارز دیجیتال باثبات است؟

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی را تاکنون تجربه کرده است. قیمت بیت کوین تاکنون فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. واقعیتاین است که ارزهای دیجیتال فاقد پشتوانه هستند و در نتیجه، قیمت آنها به عرضه و تقاضا وابسته است. در این میان، یک دسته جدید از ارزهای دیجیتال عرضه شده که دارای پشتوانه (معمولا پول رسمی کشورها و یا طلا) بوده و در نتیجه از نوسانات بازار رمزارزها در امان هستند. برای نمونه، وان‌گرم، یک ارز دیجیتال باپشتوانه طلاست که از سوی شرکتی در امارات متحده عربی عرضه می شود. هر سکه وان‌گرم ارزشی معادل قیمت روز طلا در بازارهای جهانی دارد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید فیس بوک می تواند با واتس اپ می تواند انقلابی در زمینه پول و انتقال پول حتی انجام دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)