حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شب یلدا رو دور هم باشیم :)

نوشته

5 سال قبل | 17 دیدگاه | تقویم

من نمی دونم چرا شب یلدا رو بهم تبریک میگن، مگر تبریک گفتنیه؟ شب یلدا رو باید کنار هم بود، گفت خندید، نگفتید نخندیدید هم باشید، بودن مهمه! برنامه های ترنجی الان مناسبتی میشه و با ارادت به رادیو چهرازی من باب رعایت حق معنوی، بریم ادامه مطلب یکم گپ بزنیم.

یلدا قدیما یکمی متفاوت تر بود، نه پیرمردا! منظورم خیلی قدیما نیست، یکم قدیما! اون وقتایی که نرم افزار جاوا دانلود می کردیم که اس ام اس مشتی شب یلدا بفرستیم برگ ریزون! اس ام اس ها سخت می رسید، نمی رسید، عدل همین شب یلدایی که می خواستیم اس ام اس‌مون برسه، نمی رسید. فردا میومدن می گفتن نمی دونیم چی شده، چی بوده، اشتباه شده باس ببخشید! عزیز من، آدم چطور به دلش بفهمونه که اشتباه شده!؟

یلدا ۹۷

یلدا ۹۷

فناوری طور صحبت می کنیم دیگه و الا دورهمی و رسم و رسوم و خوردن در حد مرگ هم به شدت متفاوت برای هممون بوده! حالا یا مثلا دانشجو بودین و با چارتا چیپس و دو تا میوه سر و تهش رو هم آوردین، یا در منزل و خلاصه بله 🙂 فناوری چیزی نیست که شب یلدایی بره کنار، متصل بودن به اینترنت شاید باید بره کنار و الا مثلا دوربین های شاخ موبایل های شاخ‌مون رو خریدیم که همین امشب ها رو ماندگار کنه و الا چارتا ناله و لاک ناخون پا و سِرُم و یه هویی و این حرفا که هست همیشه 🙂

من در ترنجی  از اولین پست تا همین حالا با شما بوده ام، کمرنگ یا پررنگ اما بوده ام. حالا حدودا یک سالی هست که از باز شدن پلک تا بسته شدنش برای شما می نویسم، منتی نیست، علاقه است و همراهی شما همیشه برای من یک دلگرمی ویژه بوده. تعامل شما در ترنجی برای ما یک افتخاره و یکی از شاخصه های برند ماست. ترنجی رو میشناسین، از ۹۲ شروع کردیم خیلی شوخی طور و شوخی شوخی جدی شد، این وسطا قدیمیا می دونن چه اتفاقایی افتاده، داون شدیم، فیلترشدیم، ترکوندیم، بریدیم و آخر دنیا رو جلوی چشم خودم دیدم تا سپیده زد و به واقع دست خدا بود که دست ما رو گرفت. خیلی وقت ها بوده که به نبودن فکر کردیم ولی کاریش نمیشه کرد، من بدون ترنجی معنی ویژه ای در خودم نمی بینم.

نمی دونم اساسا چرا این ها رو می نویسم، می دونم البته، میگم که، تبریک گفتنی نیست اساسا، دورهمیه، گپ زدنه. خیلی از شما ها شاید بیشتر از ارتباط با خیلی از دوستاتون، میرید توی مرورگر و میاید جای ما، مثل همین الان. من ادعای زیادی دارم اما در عین حال نمی تونم بگم بی نقصم، قطعا خیلی نقص هست اما شما با ما هستین، پشت من به شما گرمه، کجاست جایی که کاربراش و همراهاش دست به دست بدن، خبر بدن که عطایی، فلان طور شد، کجایی؟ بنویس دیگه!

شما ها قطعا دانشتون اونقدر هست که نیاز به گفتنی های من ندارید، نیاز به خیلی فضاها ندارید، این فضاها برای دور هم بودنه، مجازی، واقعی، هر چی! چیزی که ما نیاز داریم تعامله، صحبت کردنه، و الا چارتا ترانزیستور و برند اینا که مسئله ای نیست، نهایتش میریم مغازا (!) و نگاه می کنیم و اونی که باهاش حال می کنیم رو می خریم، حالا دنیا دنیا بگن اون بده اون خوبه! مهم خودتی، دلته، دلت گرم باشه امیدوارم همیشه هر جایی هستی، هر کسی هستی، دمت گرم که پشت من و ترنجی بودی و هستی. دمت گرم که کلا هستی 🙂

صوبت فراوونه، نمیشه بستش، بخوایم بگیم و سفره دل رو وا کنیم، ساعت ها میشه بی وقفه گفت. من اینجا پشت کامپیوترم نشستم و دنیای فناوری رو با عشق تمام دنبال می کنم، از تعامل با شما لذت می برم. خیلی مطالب رو می خونم ولی باور می کنم که باور می کنید محدودیت هایی هست که نمیشود همه آن ها پوشش داد. من تمام تلاشم رو در تنوع و بی طرفی گذاشتم، اساسا هر کسی نظری داره، من قبلا خودم رو می بینم، هوادار بودم واقعا ولی هر چی بزرگتر بشید، می بینید هواداری مثل عشقه، به هر حال نه بده نه خوبه، به اندازه، همیشه فاصله رو باید حفظ کرد.

خیلی هاتون در خلوتتون میگید این عطایی اپلیه، سامسونگی، هوآوی رو خوشش امده، چسبیده به این چینی ها، چه می دونم، سونی و ال جی رو شاید دوست داره اصلا یا قلبش برای تایوانی هاست. نه باور بفرمایید، از فناوری لذت ببرید، اگر a12 ترکونده، ترکونده دیگه، نگیم ترکونده؟ اگر میت ۲۰ داره یک دنیا پیشرفت رو برای برند هوآوی نشون میده، بگیم نداده؟ اگر سامسونگ پرفروش ترینه تو دنیا بگیم نیست؟ یا هزارن مثال دیگه هست که میشه زد.

خیلی ها میگید که مطلب رو عینا پاراگراف به پاراگراف ترجمه نمی کنی؟ اصلا ترنجی اینجا نیست که همچین کاری بکنه رفیق، ما اینجاییم که بی پرده با هم گپ بزنیم. دلیل اینکه اسم خیلی از برندها تو مطلب برند دیگه هست همینه، مقایسه و طعنه واسه همینه! و الا ما دلبسته به این دنیا نیستیم، چه رسد به برندی و اینا اتفاقات کوچک در دنیای بزرگی که باید در آن بچرخید و ببینید که هستید و کجا سیر می کنید؟

من این روزها خوشحالم، خوشحالی تلخ شاید حتی. ما پس از دو سال فعالیت به رتبه زیر هزار رسیدیم و دلیلش شما بودید، افت کردیم و دلیلش خودمان بودیم. این روزها دوباره روزهای رتبه سه رقمی در دنیای فناوری را داریم ولی اگر بخواهیم از سایت های تجاری سرچ محور خط بگیریم، شما می دانید که دنیای اخبار فناوری و مرور فناوری تنها چند نام برجسته وجود دارد که شمارش از انگشتان یک دست عبور نمی کند. به هر حال رقابت و بازار این است و نباید هندی اش کرد، ما هم تلاش خود را می کنیم تا در کنار آن بافتی که ترنجی را ترنجی کرد، کمی پیشرفت کنیم.

سال سختی بود، گجت ها آرزو شده است. خود من پشت چند به روزرسانی اساسی برای اساسی ترین دستگاه هایم مانده ام، اما آیا می شود که از فناوری لذت نبرد؟ از یاد نمی برم روزهایی را که از موبایلی با نمایشگر شکسته که تنها ۳۰٪ از پیکسل های آن جان داشت، پنجره ای ساخته بودم رو به دنیایی که روحم به آن گره خورده بود. پس اگر روزگار سختی دارید، به این شعار که واقعا شعار نیست و من آن را کاملا لمس کرده ام فکر کنید، اگر بخواهید، می شود!

دمتون گرم اساسی، یلدای ۹۷ پنجمین یلدای ترنجی هست و در آستانه ورود به سال ششم فعالیت ما هستیم. در این راه بی نهایت دوست حضور داشتند که بدون آن ها تصور این جا محال بود، هر کجا هستید شاد و دلگرم باشید. یادتون نره که بیشترین کمکی که می تونین به من بکنید، به اشتراک گذاشتن مطالب ما در ترنجی با دوستاتون به هر طریقی هست.

 

یلدای ۹۷

تایپ بی وقفه

سینا عطایی

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
CAPCOM

یلداتون شیک باشه دوستان
آقا هیچکی این ریپلای با گوشی رو به ما یاد نداااد خخخخخخخخخخخخخ

CAPCOM

ممنون آقای عطاااااااااااااااااایی شما با این کارتون نسل بشر رو نجات دادید خدا خیرتون بده پایدار باشید

User

ترنجی نه تنها از بهترین سایت های فناوری ایران بلکه از بهترینهای جهان هستش بارها اینو با سرعتش تو منتشر کردن اخبار جدید ثابت کرده برای جناب ع ط ا یی بهترینها رو آرزومندم و امیدوارم همیشه در اوج بدرخشید.

Pouya

یلدای همگی مبارک کاربر یوزر هم درست میگن سرعت پوشش دادن ت.رن.جی عالیه واقعا جای خسته نباشید داره جناب ع.طایی امیدوارم همگی یلدای خوبی داشته باشن?

Pouya

یعنی این کامنت هم دیسلایک داشت ?من که برام مهم نیست لایکو دیسلایک ولی فاز اونی که دیسلایک دادو نمیفهمم??

CAPCOM

پویا جان غصه نخور پسته بخور خخخخخخخخ
منم ریپلای یاد گرفتم

CAPCOM

آقای عطایی من باگوشی و مرورگر کروم وارد سایت شدم آیا راهی برای ریپلای کردن وجود دارد خخخخ
چرا کسی جواب گو نیست نکنه همتون مشکله ریپلای دارید خخخخخخخ
آقا این ریپلای رو یادم بدید وگرنه پاتریک بیچاره دق مرگ میشه چون براش مهمه من ریپلای کنم

ahmad

یلدای دوستان مبارک یه خسته نباشید هم خدمت آقای ع ط ا ی ی

CAPCOM

منم به نوبه خودم از سایت ترنجی تشکر میکنم آقای عطایی خسته نباشی دلاور خداقوت پهلوان شما تو بخش تلفن های هوشمند عالی هستید اما
قرار بود بخشی برای معرفی و نقد فیلم بذارید که متاسفانه فراموش شد
اگه میشه از تکنولوژیهای دیگه مثله تلویزیون های هوشمندمطلب بذارید
قسمت مربوط به خودروهای داخلی فکر نکنم برای کسی جالب باشه
باتشکر از شما

CAPCOM

شب یلدا غروب پاییز نیست ، طلوع زمستان نیست
شب یلدا بهانه ایست برای غروب غمها و طلوع شادیها

یلدا بر همه هموطنان عزیز مبارک باد حتی هالک

CAPCOM

یه یلدای دیگه باتحریما و سختیهاو گرانیها اما بازم مردم خوشحالن و هرجور شده بساطه سرور رو برپا میکنن حالا یکی کم یکی ام میتونه زیاد بهرحال
ﺷﺐ ﯾَﻠﺪﺍ ﯾﺎ ﺷﺐ ﭼﻠّﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﮐﻬﻦﺗﺮﯾﻦ ﺟﺸﻦﻫﺎﯼ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺍﺳﺖ . ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺟﺸﻦ، ﻃﯽ ﺷﺪﻥ ﺑﻠﻨﺪﺗﺮﯾﻦ ﺷﺐ ﺳﺎﻝ ﻭ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺁﻥ ﺑﻠﻨﺪﺗﺮ ﺷﺪﻥ ﻃﻮﻝ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﺩﺭ ﻧﯿﻢﮐﺮﻩٔ ﺷﻤﺎﻟﯽ، ﮐﻪ ﻣﺼﺎﺩﻑ ﺑﺎ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺯﻣﺴﺘﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ، ﮔﺮﺍﻣﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)