حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طوطی به نام روکو (Rocco) با دستیار صوتی هوشمند الکسا در غیاب صاحبش برای خود تنقلات سفارش می داده است

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | هوش مصنوعی

عجایب جالبی در سراسر دنیا رخ می دهد و یکی از این عجایب را می توان روکو (Rocco) دانست. طوطی به نام روکو (Rocco) با دستیار صوتی هوشمند الکسا در غیاب صاحبش برای خود تنقلات سفارش می داده است و در ادامه می خواهیم با هم درباره آن صحبت کنیم، با ترنجی همراه باشید.

الکسا

الکسا

روکو (Rocco) که یک طوطی خاکستری آفریقایی است، هنگامی‌ که صاحبش خانه نبود، از طریق دستیار صوتی هوشمند “الکسا” غذا و لوازم خانگی سفارش داد. این طوطی خاکستری در انگلیس، وقتی که چشم صاحبش را دور می‌دیده است، با دستیار صوتی هوشمند “الکسا” آمازون ارتباط کلامی برقرار می‌کرده است و این بار مچ او را در حالی گرفته‌اند که در حال سفارش تنقلات بوده است.

گویا  “روکو” روزی 40 بار با “الکسا” ارتباط برقرار می‌کرده است. در حالی که صاحب روکو از خانه بیرون می‌رفته است، این طوطی خاکستری آفریقایی که به بددهنی شناخته می‌شده، از دستیار هوشمند آمازون الکسا برای سفارش تنقلات استفاده کرده است.

این پرنده باهوش قبل از این‌که به دست صاحب کنونی‌اش برسد، در پناهگاه در انگلستان زندگی می‌کرده است، اما به دلیل اینکه صاحب قبلی‌اش او را بددهن بار آورده بود، از آنجا بیرونش کردند. پس از آن، روکو یک صاحب دوست داشتنی به نام “ماریون ویشنیوسکی” که یک کارمند در اداره ملی حیوانات است، پیدا کرد.

مکالمه طوطی روکو با دستیار صوتی هوشمند الکسا

ظاهرا روکو عادت داشته به حرف زدن صاحبش با الکسا نگاه و گوش کند و از این طریق کار با الکسا را یاد گرفته است. بنابراین وقتی ماریون خانه را ترک می‌کرده، روکو شروع به صحبت با الکسا می‌کرده است. این بار روکو در حالی لو رفت که در حال سفارش خوراکی‌های مانند توت فرنگی، بستنی، کلم بروکلی، هندوانه، کشمش و حتی لوازم خانگی مانند کتری بود.

خوشبختانه سفارش‌ها به دلیل فعال بودن قفل کودک، عملی نشد. صاحب روکو اذعان کرد که پس از گرفتن مچ روکو در حال خرید، اکنون دیگر پس از ترک خانه و رفتن به محل کار، معمولا سفارش‌های خود را چک می‌کند و سفارش‌هایی را که روکو می‌دهد، لغو می‌کند.جالب اینکه روکو از الکسا تنها برای سفارش مواد غذایی استفاده نمی‌کند، بلکه از آن برای سرگرم کردن خودش در اوقات تنهایی نیز استفاده می‌کند.

این طوطی عاشق ارتباط با دستیار مجازی است و از آن می‌خواهد که موسیقی پخش کند و عاشق آهنگ‌های عاشقانه هم هست. ماریون می‌گوید: این نشان‌دهنده شخصیت دوست‌داشتنی روکو است. روکو هر روز با الکسا صحبت می‌کند و معمولا وقتی من از محل کار به خانه می‌آیم، می‌بینم موسیقی در حال پخش است.

این پرنده با استعداد به غیر از صحبت کردن با دستیار مجازی همچنین می‌تواند بسیاری از صداهای لوارم خانگی را از جمله صدای درب یخچال یا بوق مایکروویو را تقلید کند.

ماریون افزود: روکو همچنین تابستان‌ها صدای بستنی فروش خیابان‌گرد را تقلید می‌کند و قادر است طوری صدای آن را تقلید کند که من فکر می‌کنم بستنی فروش با خودرویش در اتاق نشیمن هستند!

جالب است که دستیار هوشمند صوتی مایکروسافت تفاوت صدای پرنده با انسان را تشخیص نمی دهد اما گوگل تفاوت بین صدای اعضای خانواده رو جز قابلیت های خود دارد! نظر شما درباره این اتفاق طنز چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MR.CAMPER

یکی دیگ از لذت های دنیا بعد از کتک زدن بچه لوس مهمون بدور از چشم بابا ننش یاد دادن فوش به این طوطی هاست ????حتما امتحان کنین خیلی حال میده

CAPCOM

خخخخخخ خیلی بامزه بود ترکیدیم از خنده
اما اگه این طوطی ایران بود شک نکنید صاحبش اونو میکشت و دستیار صوتی رو میشکست و مایکروسافت رو شکایت میکرد

Mohammad 13759

این حیون خیلی باهوش برگام

Pouya

???

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)