حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر هوآوی پی ۳۰ پرو OLED دو لبه خمیده با ناچ‌ خواهد بود

نوشته

5 سال قبل | 33 دیدگاه | شایعات، هواوی

امروز صبح بود که در ترنجی رندر هوآوی پی ۳۰ پرو با دوربین چهارگانه را دیدیم. آنجا هوآوی پی ۳۰ پرو با سوراخ نمایشگر تصور شده بود. یکی از منابع آگاه در پاسخ به آن گفته بود که پرچمدار ۲۰۱۹ هوآوی با این فناوری ارائه نخواهد شد. حالا همان منبع خیلی موثق تر عنوان می‌کند که نمایشگر هوآوی پی ۳۰ پرو OLED دو لبه خمیده با ناچ‌ خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

همانطور که می‌بینید در این توییت گفته می‌شود که نمایشگر هوآوی پی ۳۰ پرو یک پنل دو لبه خمیده دارای بریدگی نمایشگر عریض یا بریدگی نمایشگر قطر طور ارائه خواهد شد. پنل این نمایشگر از شرکت ال جی یا شرکتی چینی BOE تامین خواهد شد.

در حقیقت پشت پرده این صحبت این است که نمایشگر اولد با سوراخ نمایشگر تا مدتی در انحصار سامسونگ خواهد بود و چون دو شرکت نام برده شده این فناوری را ندارند و احتمالاً سامسونگ نیز قصد ندارد که رقیب خود را در این زمینه تامین کند، پس نمایشگر هوآوی پی ۳۰ پرو OLED دو لبه خمیده با ناچ‌ خواهد بود.

اگر این اتفاق بیفتد و این پیش بینی صحیح باشد پرچمدار ۲۰۱۹ هوآوی حداقل در نیمه اول سال با پرچمدار این شرکت در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ تفاوتی از نظر نمایشگر نخواهد داشت. به هر حال همین حالا هم نمایشگر دستگاهی مانند هوآوی میت ۲۰ پرو بسیار خوب است اما آنگاه دیگر فناوری روز و ترند استفاده شده توسط سامسونگ در پرچمدار های هوآوی حضور نخواهند داشت.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که این موضوع در فروش پرچم دار نیمه اول سال ۲۰۱۹هوآوی تاثیر بزرگی بگذارد؟ کوفه تاکنون نشان داده است که پرچمدار های خانواده میت را از پرچمدار های خانواده پی بیشتر جدی می گیرد، هر چند پی ۲۰ پرو در سالی که گذشت حسابی سر و صدا کرد.

اشتراک در
اطلاع از
33 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

بازم خمیده؟ بازم الجی!؟ خدایا بسه دیگه?
بخدا که طراحی میت ۲۰ از مدل پرو بهتره
امیدوارم حداقل از الجی استفاده نکنه

chalton

(در حقیقت پشت پرده این صحبت این است که نمایشگر اولد با سوراخ نمایشگر تا مدتی در انحصار سامسونگ خواهد بود و چون دو شرکت نام برده شده این فناوری را ندارند و احتمالاً سامسونگ نیز قصد ندارد که رقیب خود را در این زمینه تامین کند، پس نمایشگر هوآوی پی ۳۰ پرو OLED دو لبه خمیده با ناچ‌ خواهد بود)
الان هواوی چقدر ناراحته نمیتونه از اس 10 که قراره بیاد تقلید کنه چون نه خودش این تکنولوژی رو داره نه برندهای طرف قراردادش?

Amin

آقای عطایی پس آنر وی۲۰ چطوری داره حفره رو؟!
اگر در انحصار سامسونگه؟

Amin

آها پس آقای عطایی امولدش در انحصار سامسونگه؟ درست متوجه شدم؟

chalton

??بعضی از تکنولوژی ها بچه بازی نیست که کپی کارا بخوان استفاده کنن.??

نیما عرفانی

البته لازم به ذکره که
مدل پی 30 معمولی با نمایشگر LCD معرفی میشه همراه با حفره ی نمایشگر که با مدل پرو تفاوتی داشته باشه.
همانند سری میت 20 که مدل پرو نمایشگر اولد خمیده با ناچ عریض داره و میت 20 معمولی صفحه تخت از نوع LCD و ناچ قطره ای.
اما در زمینه ی نمایشگر سامسونگ سری إس 10 بهتر عمل میکنه با طراحی به روزتر و شکیل
نقطه ی مقابلش هواوی پی 30 پرو در دوربین برتره

mosayebso

هنوز نه معرفی شدن نه تست شدن شما چطور فهمیدین از نظر دوربین برتره؟؟؟؟؟؟؟؟
هنوز هیچ جزییاتی از مشخصات دوربین اس۱۰ ب بیرون درز نکرده و اگر قرار بر سنسور باشه سامسونگ ۳مدل سنسور ایزوسل پلاس در دست توسعه داره:
نمونه اول با ابعاد ۱:۱.۷ و ۱:۱.۸
نمونه دوم با ابعاد ۱:۲
و نمونه سوم ۱:۳
که جز سنسور s5k1l1که یه سنسور سیاه و سفیده و رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل با ابعاد پیکسلی ۲.۱ میکرون داره بقیه در دم ایزوسل پلاس هستن
نمونه دیگه سنسور ۱:۱.۷ اینچی سامسونگ با شماره مدل s5k1p1 اگر اشتباه ننوشته باشم ۱۶ مگاپیکسلی با ابعاد پیکسلی ۱.۸ میکرومتر و ایزوسل پلاس ک با ۱۵ درصد نورگیری بیشتری ک نسبت به بقیه سنسور ها dti معمول داره در اصل پیکسلاش بذابر ۲.۱ میکرون توی رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل هستن
این ۲تا سنسور صرفا ۲نمونه بودن که اگر قرار بر این باشه که بگیم چون شایعه شده فلان سنسور روی هواوی هست پس دوربینش بهتره منم میگم امکان داره این ۱۶ مگاپیکسلی روی اس۱۰ باشه که در اینصورت این سنسور کیفیت بالاتری هم در روز و هم در شب داره
در روز بخاطر جذب نور بیشتر پیکسلا (پیکسلای ۱.۸ میکرونی با فناوری ایزوسل پلاس در مقابل پیکسل های ۱.۱ میکرونی) جزییات خیلی بیشتری بدست میاد و نتیجش دینامیک رنج وسیعتر هست و در شب هم حتی هواوی پیکسل باینینگ کنه بازم چون رزولوشنش به ۱۰ مگاپیکسل میرسه با پیکسلای ۲میکرون در مقابل ۱۶ مگاپیکسل با پیکسل های ۱.۸ میکرون و البته ضریب اف احتمالی ۱.۴

نیما عرفانی

بله دوست عزیز هنوز معرفی نشدن
اما حرف بنده صرفا از روی تجربه ی گوشی هایی که تاکنون معرفی شدن و دوربینشون بررسی شده گفته شد.
دوربین پی 20 پرو از دوربین گلکسی إس 9 پلاس بهتر بود با فاصله ( چه در واقعیت چه در امتیاز DXO)
دوربین نوت 9 ارتقاء داشت و خیلی بهتر بود نسبت به إس 9 پلاس و در برخی موارد از پی 20 پرو هم بهتر بود اما دوربین میت 20 پرو یک بروزرسانی و به نوعی تقویت کردن نقاط دوربین پی 20 پرو بود که بازم میتونه بالاترین امتیاز رو از DXO بگیره و در واقعیت هم در بررسی ها عالی ظاهر شده. خب حالا اگه طبق همین روال و نظریه بخوایم دوربین پرچمداران آینده ی هواوی و سامسونگ رو مقایسه کنیم قطعا پی 30 پرو بهتر عمل میکنه چون همیشه سری پی هواوی نسبت به سری میت بیشتر تمرکزشون رو دوربین بوده و ارتقاء قابل توجهی نسبت به نسل گذشته ی خودشون داشتن. و دلیل دیگه اینه که هواوی کاملا اطلاع داره که سامسونگ رو دوربین گلکسی إس 10 پلاس کار میکنه برای همین قطعاً دوربینشو ارتقاء میده ( چه با 3 دوربین چه 4 تا )
و همینطور هم اطمینان دارم که نمایشگر گلکسی إس 10 قطعاً بهتر خواهد بود.

نیما عرفانی

تمام این اطلاعاتی که در خصوص سنسور ها و مشخصاتشون توضیح دادی رو قبول دارم اما به قول خودت هنوز دستگاه معرفی نشده و مشخص نیست که شرکت دقیقا از کدوم سنسور در پرچمدارش استفاده کنه.
من طبق تجربه ای که تا الان از دوربین گوشی ها به دست اومده صحبت کردم و یه چیزو مطمئنم
سامسونگ همون مقدار که داره رو دوربین اس 10 کار میکنه
هواوی بیکار نشسته و قطعا بیشتر از بقیه بخش ها رو دوربینش کار میکنه.

mosayebso

این چیزایی که گفتم فقط شایعات و احتمالاته
خواستم بفهمونم بهت که تا محصول معرفی نشه و نیاد بازار و تست نشه نمیشه گفت این از محصول ایکس بهتره!!!
حالا چه هواوی باشه چه سامسونگ چه اپل و…
محصولی که بدست سایت ها میرسه و تست میشه اون میشه مرجع برای فهمیدن برتری هرمحصول نسبت ب محصول دیگه

نیما عرفانی

در این رابطه توضیحات رو گفتم

mosayebso

من فکر نمیکنم مدل معمولی هم از سوراخ نمایشگر استفاده کنه چون در اونصورت مدل معمولی از مدل پرو طراحی مدرنتری پیدا میکنه!!!
در هرصورت همین الان با توجه به این اخبار پی ۳۰ توی ۲ بخش از رقیبانش عقب میفته:
۱: صفحه نمایش چون کیفیت صفحه نمایش میت ۲۰ پرو با اون رنگ خاکستری و هاله سبز یه چیزی مثل افتضاح بود و الان دوباره از همون ۲تا سورس پنلش رو تامین میکنه و در بهترین حالت میشه گفت که ممکنه هاله سبز رو دیگ نداشته باشن اما چون کنتراست بی نهایت ندارن رنگ سیاه رو مثل ال سی دی خاکستری نشان میدن
۲: از لحاظ قدرت پردازشی و سرعت حافظه داخلی
فک نکنم کسی توی این ۲مورد شکی داشته باشه
هواوی تنها شانسش اینه که یک دوربین عالی رو برای پی۳۰ در نظر بگیره
بنظر میاد که برای هواوی سری میت پرچمدار اصلی سال هست

نیما عرفانی

نمیشه گفت مدل معمولی طراحی مدرن تری داره چون به همون اندازه امکانات دیگری هم هستن که باعث میشه مدل پرو از مدل معمولی متمایز باشه و برتر جلوه کنه مانند داشتن دوربین بهتر، رم با ظرفیت بیشتر، دوربین بهتر، نمایشگر با رزولوشن بالاتر و باطری بزرگتر .
اگه بخوام طبق استدلال شما بگم پس در سری میت 20 هم ، مدل معمولی طراحی مدرن تری داره چون ناچ قطره ای به کار برده ولی مدل پرو ناچ عریض!!!
در خصوص هاله ی سبز رنگ و خاکستری نمایشگر میت 20 پرو و اینکه گفتی افتضاح بود
فکر کنم همین مقدار در جواب کفایت کنه که اولا این مشکل در مقیاس وسیع نبوده و هرچقدر هم افتضاح باشه بازم جای شکرش باقیه که گوشی خطر جانی نداره برای کاربر که و ضررش اینقدر به شرکت لطمه بزنه که مجبور بشه تمام مدلاشو فراخوانی کنه( میدونی که منظورم چی بود)!
ایراد بنی اسرائیلی نگیرین خواهشا

mosayebso

دوست عزیز
مثلا خواستی نوت ۷ رو مثال بزنی
من چی میگم تو چی میگی!!!
کجا مذل های محدود بود؟
برو توی ویبو ببین داستان چیه
عمق رنگ مشکی هم برای تمام مدل هاش یکیه
این لینک از gsmarena :

https://m.gsmarena.com/huawei_mate_20_pro-review-1845p3.php

کنتراست ۲۵۴۰۰۰ درحالی که بخاطر ماهیت oled بودنش باید بی نهایت باشه
حتی پنل j7 هم کنتراست بی نهایت داره اما این میت ۲۰ پرو نه!!!

حالا میخوام جواب استدلالت توی دوربینو بدم:
خب سامسونگ هم تو دوربین با سری اس۷ فرسنگ ها فاصله انداخت خودشو با هواوی و بقیه اما یک نفر حتی نگفت که چون امسال عالی بوده و برتر پس سال اینده هم قطعا از برند های دیگه برتره!!!!
مطمئنا دوربین خودشو بهبود میده اما دلیل نمیشه که چون دوربینشو بهبود میده پس بقیه فقط بشینن نگاه کنن!!!
حتی اینم بدون که همه چیز یک دوربین سنسورش نیست کما اینکه پیکسل ۳ سنسور ۱:۲.۵۵ اینچی داره اما با vpu عکسایی در شب میگیره که هواوی با اون همه ادعا نمیتونه نزدیکشم بشه!
شاید حرف شما درست از اب دربیاد و دوربینش بهتر باشه اما تا زمان بررسی نمیشه در این مورد اظهار نظر کرد
اونم با این دلیل ک امسال بهتر بود پس سال بعد هم بهتره!!!

نیما عرفانی

( محصولی که بدست سایت ها میرسه و تست میشه اون میشه مرجع برای فهمیدن برتری هرمحصول نسبت ب محصول دیگه)
عزیزم این حرف خودته در کامنت بالاتر
خب حالا اگه طبق صحبت خودت ، DXO رو یک مرجع قابل اعتماد برای برتر دونستن محصول بدونیم که فکر نکنم دیگه حرفی باشه
یعنی شما بیشتر از یه مرجع معتبر جهانی که بیش از 10 سال سابقه داره و دوربین های موبایل و DSLR رو بررسی میکنه ، اطلاعات داری ؟؟؟
من نوت 7 رو مثال زدم که یادآوری کنم شرکتی که این همه ادعا داره و داره چندین سال با اپل رقابت میکنه به خاطر عجله در زودتر معرفی کردن و عرضه ، فاجعه ای به بار میاره که تا مدت ها از ذهن هیچ کس پاک نمیشه .
در خصوص مشکل صفحه نمایش میت 20 پرو حرفای شما صحیح ولی اینو در نظر بگیر که هواوی اگه میخواست به همون اندازه که چند سال هست روی دوربین با لایکا مشارکت و سرمایه گذاری کرده و هم چنین در باطری هم عالی عمل کرد ، به همون اندازه رو صفحه نمایش هم کار کنه میتونست حرفای زیادی برای گفتن داشته باشه.
شما بقیه برتری های یه گوشی رو در نظر نمیگیری، فقط چسبیدی به مشکل نمایشگرش.
چندسال پیش که هواوی اولین مشارکتش با لایکا رو انجام داد، روی دوربین پی 9 بود که در زمان خودش اولین دوربین دوگانه با سنسور سیاه سفید بود ، یادمه همون موقع مدیر عامل هواوی گفت: هدف از مشارکت با شرکت های بزرگی همچون لایکا اینه که میخوان در زمینه ی دوربین موبایل تحول انقلابی به وجود بیارن و محدودیت های دوربین های موبایل رو برطرف کنن و سطحشو برسونن به رتبه ی جهانی و خودشون بشن یک معیار برای تشویق دیگر برندها در جهت تقویت دوربینشون.الان بعد از گذشت 3 سال این قضیه ثابت شده .

mosayebso

در مورد نمایشگر قطره ای و پهن:
شما فقط یه بخش رو میگی ولی اون قسمتی ک دوس نداری رو حذف میکنی!!
هواوی چرا پهن کرد؟ چون از حسگر ۳بعدی استفاده کرد!!
و همین باعث شد که این ناچ بسیار پهن قابل پذیرش باشه
اما وقتی هردو موبایل از یک سیستم استفاده کنن و دیگری خیلی طراحی جمع و جورتری داشته باشه مستقیما این تفکر میاد که مدل معمولی از مدل پرو مدرنتر و جدیدتره

نیما عرفانی

خب طبیعیه که اینجوری باشه
خواسته سلایق مختلف رو پوشش بده ، اتفاق غیر عادی نیست.

Pouya

مشکلات نوت ۷ مشکله مشکلات میت ۲۰ پرو هم مشکله من نمیگم اون هاله سبز و خاکستری هم مثل انفجار ایراده من نمیگم در یه حده انفجار با جون ادما ارتباط داره و مشکل نوت ۷ وسیع تر بود اینا رو میدونم و هیچ وقت هم از انفجارش دفاع نمیکنم اما دلیل نمیشه وقتی از یه گوشی ایرادی پیش میاد بگیم خدا رو شکر مثل نوت ۷ نبود میت هم ایراد داره به اونم باید اعتراض کرد

منطق
همونطور که میگه بهتر بودن x از y دلیل بر بد بودن y نیست(حرف یکی از کاربرا بود مال مدت ها پیش در مورد دوربین سام که خیلی هم درست میگفتن)

همونطور هم میگه بدتر بودن x از y دلیل بر بد نبودن y نیست

اینکه انفجار نوت یه فاجعه تو تاریخ سام خواهد بود شکی نیست اما دلیل بر این نیست که بگیم مشکلات میت هم مهم نیس جای شکرش باقیه مثل نوت نشد و ایرادات بنی اسرائیلی نگیرید اتفاقا ایراد باید گرفت الان هواوی هواویه ۶ سال پیش نیست بارها تو همین سایت تحسینش کردم به خاطر پیشرفت سریعی که داشت و عملکرد خوبش و به عقیده من بهترین سیاست ها رو داره کاملا برعکس سونی اون مال قدیم بود هواوی گوشیاش خیلییی ارزون بود الان با این قیمتی که برای میت ۲۰ پرو در نظر گرفته نمیتونست از اولدی مثل اولد سام استفاده کنه جای boe و الجی که این مشکلا هم مربوط ب الجی بود ک اگر درست یادم باشه ۳۰ درصد پنلاش مال الجیه ۷۰ درصد boe

نوت و میت ۲۰ پرو با هم فاصله دارن تو ایراد اما میت هم ایراده باید بهش اعتراض کرد وگرنه منم میدونم انفجار کجا مشکلات میت کجا

نیما عرفانی

درست میگی
در کامنت بعدی در جواب دوست عزیز آقای مصیب توضیحاتی دادم در همین خصوص

نیما عرفانی

هواوی در طی سال دو سری پرچمدار اصلی داره که مانند سری آنر زیر برندش نیستن که میدونم اینو میدونی
سری میت و سری پی
و طبق صحبت های مدیرعامل هواوی ، سری میت بیشتر بر روی طراحی و باطری بزرگتر و تجربه ی گیمینگ مترکز هستن و رقیب مستقیم سری نوت سامسونگ
و سری پی بیشتر دوربین محور هستن و تجربه ی بهتر مالتی مدیا رو فراهم میکنن و رقیب مستقیم سری إس سامسونگ .

mosayebso

اینو کاملا قبول دارم اما اگر سورس نمایشگر همون قبلیا باشن حداقل توی مولتی مدیا رقیب سری اس نیست و فقط توی دوربین میتونه رقابت کنه!
و بازم میگم تا محصولات به دست نقد کننده ها نرسه نمیتونم بگم این از اون بهتره
شب خوبی داشته باشی

نیما عرفانی

بحث خوبی بود
من به شدت از گفت و گوهایی که بر پایه ی منطق و مدرک باشه استقبال میکنم
نه مثل برخی از دوستان که بدون منطق میان تو گود به همه توهین میکنن
موفق و مؤید باشی

Naranj

هواوی پرچمدارهاش توی میت۲۰پرو دیگه متوقف شد، چیز جدیدی نداره

علی شیخ زاده

توی دنیای تکنولوژی توقف وجود نداره

Amin

آقای نیما عرفانی؛
شما می‌فرمائید پی۲۰ پرو با اختلاف از اس۹ پلاس بهتر بود دوربینش.

ببخشید ولی درست نیست بر اساس DxO قضاوت کنیم.
اس۹ پلاس توانایی ضبط سوپر اسلوموشن ۴۸۰ فریم در رزولوشن فول اچ‌دی، و همچنین ۲۴۰ فریم اسلوموشن داشت.

در حالی که پی۲۰ پرو فقط اسلوموشن اونم ۱۲۰ فریم.

همچنین اس۹ پلاس ۴کی ۶۰ فریم داشت، که البته به خاطر عدم توانایی اسنپ ۸۴۵ از ۴کی ۱۲۰ فریم به همون ۶۰ فریم محدود شد. در حالی که اکسینوس ۹۸۱۰ ازش ساپورت می‌کرد.
پی۲۰ پرو ۴کی ۶۰ فریم هم نداشت.

این‌ها برتری‌های اس۹ پلاس در دوربین مقابل پی۲۰ پرو بود.
حالا برتری‌های پی ۲۰ پرو چی بود؟
امتیاز DxO؟

یه چیزی بهتون بگم تست بفرمائید تا متوجه بشید دوربین رنج پرچمدار هم‌سال، در یک سطح هستن.
مثلا به الجی جی۷ امتیاز پایینی داده اما عکساش کیفیتش پایین‌از اس۹ و پی۲۰ نیست.

نیما عرفانی

امین جان در خصوص حرف آخرت آره قبول دارم DXO با الجی سر ناسازگاری داره و خودم قبلا در یه پستی به همین موضوع اشاره کردم اما خب دوربین جی ۷ در زمان خودش نسبت به رقبا در سخت افزار و الگوریتم پردازشی پایین تر بود به همین دلیل امتیاز پایینی گرفته ولی خب قبول دارم باید حداقل امتیاز ۹۰ میآورد، باید دید دوربین وی ۴۰ چه امتیازی میاره چون نسبت به جی ۷ پیشرفت قابل توجهی داشته .ولی قسمت اول حرفت.
درست نیست بر اساس DXO قضاوت کنیم؟؟!!! مثلاً در زمینه ی صفحه نمایش که Displaymate مانند DXO یک مرجع معتبر شناخته شده هست ،نباید بر اساسش قضاوت کرد؟!! پس یعنی نمیشه گفت صفحه نمایش سامسونگ و اپل و پیکسل ۳ ایکس ال عالیه؟؟؟؟
شما منطقت چیه که این حرفو میزنی؟ پیشنهاد میکنم کامنت های منو در خصوص DXO با دقت بیشتر بخونی. فیلم برداری ۴ کا ۶۰ فریم یا ۱۲۰ فریم چه کاربردی برای شما داره؟ نمی‌گم کاربردی نیست ، بحثم اینه که یه مرجعی که همه قبولش دارن و در زمینه دوربین سالهاست سابقه داره یعنی خودش نمیدونه که بر اساس چه معیارهایی باید دوربین گوشی هارو بررسی کنه و نمره بده؟؟؟ شما تا به حال چقدر با گوشیت فیلمبرداری ۴ کا ۳۰ فریم گرفتی که با ۶۰ فریم یا ۱۲۰ فریم بخوای بگیری ؟؟؟ اولا فیلم برداری ۴کا در مدت زمان محدود انجام میشه به خاطر فشار به پردازش گوشی و داغ شدن و اینکه ظرفیت زیادی از حافظه رو میگیره و ثانیا شما برای اینکه بتونی با همون کیفیتی که فیلم برداری کردی ، تصاویرو مشاهده کنی باید روی صفحه نمایش ۴کا باشه که جزئیات رو به همون شکل نمایش بده . فیلم برداری صحنه آهسته 2۴۰ و ۴۸۰ فریم رو آره قبول دارم اما مهم اینه که فوق آهسته ۹۶۰ فریم رو داره که جذاب تر هستش. من از نظر امکانات دوربین صحبت نکردم ، در رابطه با کیفیت تصاویر و امتیاز دهی صحبت کردم وگرنه امکاناتی هست در دوربین اس ۹ پلاس که قابل ستایشه مانند دیافراگم متغیر و بازتر در شرایط نوری مختلف و فیلم برداری ۲۴۰ فریم ، در پی ۲۰ پرو هم امکاناتی وجود داره که باعث برتریش میشه و کاربردی هست مانند بهره بردن از ۳ دوربین که باعث شده زوم ۳ مرحله ای اپتیکال و ۵ مرحله ای هیبریدی داشته باشه ، دوربین سیاه سفید با جزئیات بالا، دوربین ۴۱ مگاپیکسلی با توانایی تصویر برداری در ۲ رزولوشن مختلف بر حسب شرایط نوری با تنظیمات دستی کامل.

Amin

ببین اولا اس۹ هم ۹۶۰ داره.
پس این برتری پی۲۰ نمی‌شه.

۳ دوربین هم نمی‌شه.
چون باید نتیجه‌ی نهایی رو دید.
پیکسل با یه دوربین داره کارای ۳ دوربین هوآوی رو می‌کنه.

تنها برتری دوربین پی۲۰ پرو، همون زوم اپتیکال ۳ برابری می‌شه در مقابل ۲ برابری اس۹ پلاس.

اما می‌گی با کدوم منطق می‌گی DxO نباید بهش استناد کرد.
اولیش همون الجی بود.
بعد تو خودتم می‌گی با الجی سر ناسازگاری داره. این خودش مضاف بر دلیل من نمی‌شه؟!!
بعد من واقعا هر چقدر قیاس می‌کنم بین تصاویر تفاوتی بین کیفیتشون نمی‌بینم.
به نظر من تمام گوشی‌های رنج پرچمدار همه‌شون کیفیت عکاسیشون یکیه.
شما خواهشا ۲ تا عکس بیار با دلیل بگو این بهتره. نه با امتیاز DxO.

برای صفحه‌نمایش هم من شخصا هیچ وقت به Display Mate استناد نکردم.
و البته صد البته که بحث صفحه نمایش فرق داره چون با آمار و ارقام دقیق ثبت‌شده توسط دستگاه سر و کار داریم نه با اعداد عشقی توسط یه عده آدم تو DxO که میگه آها به نظر من فلان گوشی امتیاز HDRش فلانه، اون یکی بهمانه.

ولی به نظر من در نهایت کیفیت محسوس مهمه. باز من فکر می‌کنم کیفیت صفحه‌نمایش گوشی‌های رنج پرچمدار یکیه.
مگر اینکه خلافش ثابت بشه. اونم با دلیل و شواهد نه با رای Display Mate

نیما عرفانی

۹۶۰ فریم رو نگفتم برتری پی ۲۰ پرو ، منظورم جفتشون بود که گفتم ۹۶۰ رو داره( باید میگفتم دارن،اشتباه تایپی بود) و جذاب تره نسبت به ۲۴۰ و ۴۸۰.
عشقم منظورت از پیکسل ، پیکسل ۳ بود قطعا که گفتی کاره ۳ تا دوربین پی ۲۰ پرو رو انجام میده !!! دقیقا کدوم کارو انجام میده؟؟؟ تصاویر سیاه سفید میگیره ؟ تصاویر سوپر واید( میت ۲۰ پرو) میگیره؟ زوم ۳ و ۵ مرحله ای اپتیکال داره؟؟؟ قابلیت تصاویر بوکه از فاصله ی ۲.۵ سانتی متری( میت ۲۰ پرو) داره؟؟؟ فیلم برداری ۹۶۰ داره؟ تنظیمات دستی کامل داره؟ تنها برتری دوربین اصلی پیسکل ۳ ، پردازش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی خوده گوگله که باعث شده قدرتش در شرایط نوری ضعیف بهترین باشه.
در خصوص الجی و DXO بازم دلیل نمیشه نتایجش غیر قابل اطمینان باشه، در صحبتام گفتم که شاید به خاطر پردازش تصویر الجی باشه که چندین ساله تغییری نداده . ( باید صبر کرد و دید وی ۴۰ و میت ۲۰ پرو و پیکسل ۳ چه امتیازی میارن) اون موقع بهتر میشه درباره مستند بودن نتایج DXO صحبت کرد. اینو قبول دارم که گفتی الان کیفیت تصاویر دوربین پرچمدارا خیلی به هم نزدیکه و در استفاده ی روزمره تفاوت فاحشی ندارن اما وقتی صحبت امتیاز دهی و برتری به وسط میاد باید به یک مرجع معتبر رسوخ کرد و نتایجش میشه معیار برای مقایسه. در مورد دیسپلی میت و فیلم برداری ۴کا ۶۰ فریم بله حق با شماست.

Amin

ببین من خواستم فقط بگم کیفیت عکس به تعداد دوربین بیشتر نیست.
به نتیجه‌ی نهاییه.
حالا اینکه بعضی از قابلیت ها رو پیکسل نداره درسته.
ولی مثلا ۹۶۰ که ربطی به تعداد دوربین نداره.

نیما عرفانی

کیفیت تصاویر که آره مطمئناً به تعداد دوربین ربطی نداره و به مشخصات سخت افزاری لنز و سنسور دوربین مربوط میشه و الخصوص الگوریتم پردازشی تصاویر که در این زمینه گوگل با اختلاف جلوتر هستش و در عمل هم کیفیت تصاویرش بالاتر و کم نویزتر هست. اما برای اینکه امکانات و قابلیت های بیشتری در زمینه دوربین داشته باشیم قطعاً تعداد دوربین مهمه و هر سنسور و لنز کاره متفاوتی انجام میده.
بله فیلم برداری 960 فریم ربطی به تعداد دوربین نداره
من کلی گفتم منظورم یکی از قابلیت هایی بود که دوربین پیکسل نداره.

Amin

با عرض معذرت اینکه میگی کجای ۴کی ۶۰ فریم کاربرد داره هم بهونه می‌دونم.
بالاخره قابلیتی هستش که این داره و اون نداره.
حالا شاید برا شما قابل استفاده نباشه، برای فلانی باشه یا بالعکس

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)