حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

روش ارزیابی دوربین های موبایل توسط DxOMark به روز می شود

نوشته

5 سال قبل | 23 دیدگاه | تست، دوربین

این روزها برای تایید ادعای کیفیت هر بخشی از موبایل ها تقریبا یک مبنع معتبر وجود دارد. در بخش دوربین این DxOMark است که اگر از دنبال کننده های دنیای تکنولوژی باشید نیاز به معرفی ندارد اما اگر کمتر این سمت ها می چرخید باید بگویم آزمایشگاه تخصص بررسی دوربین است در زمینه موبایل ها هم کار می کند، به هر حال آن ۱۰ سال است فعالیت می کنند و تا همین چند سال پیش به که دنیای موبایل ورود نکرده بودند کسی آن ها را نمی شناخت! به مناسبت ده ساله شدن DxOMark حالا خبر می رسد که روش ارزیابی دوربین های موبایل توسط DxOMark به روز می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

در حال حاضر، تقریبا تمام تولیدکنندگان موبایل هوشمند در دنیا، سایت DxOMark را به عنوان مرجع اصلی بررسی عملکرد دوربین محصولات انتخاب می‌کنند. تا امروز هواوی پی ۲۰ پرو با امتیاز ۱۰۹ در رتبه اول جدول مربوط به بهترین دوربین گوشی قرار دارد. موضوع جالب، حفظ این جایگاه برای هشت ماه است و طی این مدت، هیچ گوشی دیگری موفق به کسب چنین امتیازی نشده است. در همین حال، مدیران DxOMark طی اعلامیه‌ای رسمی از اضافه شدن تست مخصوص حالت زیبایی، زاویه گسترده و صحنه‌های شب به بررسی‌های آینده دوربین تلفن های هوشمند خبر داده‌اند.

مدیران می‌گویند طی 10 سال گذشته که پلتفرم آنها برای ارزیابی عملکرد دوربین‌ها طراحی شده است، همواره به نظرات و درخواست‌های طرفداران توجه داشته و سال گذشته، مات شدن پس‌زمینه (بوکه) و زوم را هم به تست‌های خود افزوده بودند.

مدیر وب سایت DxOMark می گوید:

خوانندگان عزیز؛ DxOMark اولین بررسی DxOMark Sensor خود را نوامبر 2008 منتشر کرد. ما مفتخریم که بگوییم وب‌سایت ما یعنی dxomark.com حالا ۱۰ سال است که در دسترس است.

ما از آن زمان، راه پرفراز و نشیبی را طی کرده‌ایم. ما DxOMark Lens و DxOMark Mobile را در سال‌های 2010 و 2012 معرفی کردیم. با در نظر گرفتن تغییرات فناوری، پروتکل DxOMark Mobile با ارزیابی افکت بوکه و زوم، به‌روز شد. در مجموع، ما بیش از 10 هزار بررسی را با استفاده از فناوری روز و روش‌‌های دقیق برای ارزیابی هر دستگاه در هر دسته منتشر کرده‌ایم.

برای پاسخ به تقاضای در حال رشد برای بررسی‌های جدیدتر و همچنین استقرار بهتر مهندسان خود، چند ماه پیش به جایی بزرگتر نقل‌مکان کردیم. اگرچه همین نقل‌مکان سبب شد تا انتشار برخی از بررسی‌های حسگرها و لنزهای دوربین به تعویق بیفتد، ولی طی چند ماه آینده، تمام آنها را به همراه بررسی‌های دوربین های بدون آینه که اخیرا عرضه شده‌اند، منتشر خواهیم کرد.

با توجه به جریان مداوم اضافه شدن ویژگی‌های جدید به تلفن های هوشمند، ما نیز به اضافه کردن آنها به پروتکل تست خود ادامه خواهیم داد.

نتیجه تست دوربین هوآوی میت ۲۰ پرو در DxOmark

احتمالا با این صحبت ها متوجه شده اید که چرا نتیجه تست دوربین هوآوی میت ۲۰ پرو هنوز ارایه نشده است. این دستگاه ویژگی های قابل توجهی در عکاسی زیبایی، عکاسی در شب و لنز سوم زاویه دید عریض دارد که هر سه فاکتور به آلگوریتم بررسی دوربین DxOMark افزوده شده است و این احتمالا یعنی یک صدرنشینی طولانی دیگر برای هوآوی از نگاه این لابراتوار بررسی دوربین های موبایل که خیلی از کاربران هم آن را قبول دارند.

به نظر خیلی خوب است که DxOMark گستره تست های خود را افزایش دهد و حتی دوربین های سلفی را نیز بررسی کند. نظر شما چیست؟ درباره نتایج DxOMark چه نظری دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
23 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Saeed Mohammadipouya

بره پی کارش بابا

mostafa3

منظورش از زیبا سازی چیه کسی میتونه توضیح بده

ali

فکر کنم یا گذینه زیبا سازی دوربین سلفی منظورش باشه یا هم زیبا سازی و ویرایش توسط هوش مصنوعی دوربین اصلی مثلا با فعال کردن ar master تو هواوی p20pro که خودم تست کردم هوش مصنوعی تو عکاسی به کمک می یاد وعکس ها زیبا تر در می یان در حالی که این گذینه غیر فعال باشه نزدیک به واقعیت می ندازه وویرایش نمی کنه عکس رو.

ahmad

تازه بروز شده بود که

نیما عرفانی

جانم امتیاز میت 20 پرو
حداقل میتونه امتیاز 115 رو بیاره
البته دوربین پیکسل 3 و الجی وی 40 هم حریف های قدری هستن
ولی از اون جایی که تجربه ثابت کرده الجی حتی اگه بهترین دوربین هم قرار بده بازم DXO باهاش سر ناسازگاری داره
رقابت جذابی میشه در آینده بین دوربین پرچمداران هواوی
گوگل
سامی
الجی
نوکیا
سونی و
شیائومی
(اپلو نگفتم چون منظورم دیوایس های اندرویدیه)

ali

اولین ملاک من در خرید گوشی نمره dxomark اون هست بعدش تست باتری لایف فون ارنا وتست صفحه نمایش فون ارنا .این ۳تا خیلی مهم اند برام و طبق تجربه شخصیم در واقعیت هم درست اند ولی مثلا gsmarenaرو قبول ندارم تست ها شو ،تو سایت های ایرانی هم برسی های زومیت وگجت نیوز معمولا طبق تجربه شخصیم تا حدودی درست اند.

Naranj

خب الان با این فرمول کدوم گوشی مورد پسند شماست؟!

ali

گوشی ای مد نظر ندارم کلی می گم هر موقع من بخوام گوشی بخرم اول dxoرو می بینم بعد می رم برسی فون ارنا شو می خونم.گوشی های مد نظر امسالم هنوز معرفی نشدن احتمالا p30proیا سونی xz4یا پرچمدار بعدی htc که اسمش معلوم نیست گذینه هام باشن.

کهکشان

خخخخخ منبع معتبر ! ههههههه

mosayebso

نمیشه گفت که dxomark رو قبول ندارم چونکه بهرحال یک مرجع معتبر و همگانی و شناخته شده هستش اما ننایجش در تمام حالت ها قابل اتکا نیست و از طرف دیگه برای بعضی دستگاها یه جورایی تقلب هم میکنه
مثالش نوت ۸ که امتیاز فوکوس فیلمبرداریش رو پایین دادن چونکه حالت فوکوس ترکینگ بشکل پیش فرض روشن نیست! درحالی که مثلا در بررسی p20 پرو در حالت های مختلف و رزولوشن های مختلف از جمله ۴۰ و ۱۰ مگاپیکسلی جابجا میشدن !!حالا چرا نتونستند برای نوت ۸ یه گزینه رو توی تنظیمات فعال کنن؟

Amin

احسنت

Rog_Pc_Gamer

راستش من کلد با سیستم نمره دهیشم مشکل داریم جز اینی که گفتی‌اصلا هیچی قبولش ندارم بعضی گوشیا به شکل مشخصی‌معلومه با پول اومدن بالا
حالام سه ویژگی ای که میت ۲۰ داره رو کرده مرجع بررسیش! انگار الجی چی بود این وسط یام حالا زیبایی بقیه نداشتن! بعد میگیم dxo با هواوی خوب ساخته ناراحت میشن
Dxo جان میخوای نمره نجومی بدی به میت ۲۰ بدی خوب بده ولی تابلو نکن دیگه
چون شرکتا یا وایدو ندارن یام نایت مود یا جفتشون رو به نظرم زیاد کار جالبی نیست که اینقدر سریع بخوای پروتکلت رو عوض کنی ( مثلا برای لحز تله قشنگ بیش از ۱ سال وایستاد ) مگر به همین دلیلی که بالا گفتم ساختن dxo با هواوی ( البته موقع پی ۲۰ پروم همینو گفتم کاملا هم موافق بودم ) که بیاد یه نمره ۱۴۰ به میت ۲۰ بده بقیم با نمره زیر ۱۰۰ برن…

علی شیخ زاده

یادمه دقیقا زیر یکی از پست های همین ترنجی کامنت گذاشتم که ممکنه قابلیت های دوربین میت ۲۰ پرو استاندارد های dxo رو تغییر بده دقیقا نمیدونم زیر کدوم پست بود ولی امروز حرفم تایید شد?

Soheil Rezayi

اگه واید رو اضافه کنه ۱۰۰ در ۱۰۰ امتیاز V40 بسیار بهتر از Mate 20 Pro خواهد بود الجی F1.9 رو داره اما هواوی F2.2 پس الجی قطعا انتخاب بهتری خواهد بود در حالت شب تقریبا برتری با Mate20 Pro خواهد بود و در لنز اصلی هر دو در شب بسیار قدر هستند خصوصا الجی با F1.5 و دوال پیکسل و سایز پیکسل ۱.۴ پیکومتری
به نظرم خیلی خوب میشه که اعتبار رو به سایتش برگردانده آخه به هر خری بگی نمره G7 تو Dxomark ۸۳ هس یا نوکیا ۸ ، ۸۴ باورش میشه ؟؟؟؟

Amin

حقیقت اینه که تفاوت کیفیت دوربین در رنج پرچمدارها انقدر کم هست که واقعا نمی‌شه گفت فلانی بهتره!
و واقعا به نظرم نمره‌ی حقیقی الجی اون نیست! نمی‌دونم در مورد DxO چی باید گفت!

مگر بخوایم امکانات دوربین رو بگیم. که مثلا فلانی ۴کی ۶۰ فریم داره یا ۴۸۰ فریم داره و ۹۶۰ فریم و…

Rog_Pc_Gamer

این قابلیت ها رو هروقت هواوی اضافه کرد عزیز اینو فراموش کردی! تا وقتی اضافه نکنه dxo عزیزم بررسی نمیکنه واقعا فکر نمیکردم روزی dxo اینقدر به گند کشیده شه سایتش
الان نمره یو ۱۱ و می نوت ۳ تو سایتش یکیه چون می نوت ۳ زوم داره فقط! ولی در همین حد بدون که توی شب یو ۱۱ اچ تی سی از شرایط روز روشن می نوت ۳ عکسای بهتری میگیره!!! اره خوب تا این حد اختلاف دارن
اینجام احتمالا میبینی نمره a9 سامسونگ با پیکسل دو یکی میشه خخخ

Amin

آره دیگه سین‌ا؛
منم گفتم این امتیاز نجومیش به پی۲۰ پرو، یه مشکلی داره..

BLACK

درآمد این سایت از کجاس؟

ali

دادان مشاوره به سازندگان مختلف که چی کار کنند دوربین بهتر بشه کیفیتش.
(برای برسی گوشی ها ودوربین ها هیچ پولی نمی گیره فقط اگه برندی مشاوره بخواد اون موقع پول می گیره)

Sadeghh

فروختن الگوریتم امتیاز دهی خودش

Mohammadsoly

هیچ جوری منطقی نیست هواوی صدرنشین باشه حق آیفون xs max هست قطعا!

Rog_Pc_Gamer

تو روز عملکرد بسیار بهتری از هواوی داره اما توی شب زیر نوت۹ و میت ۲۰ و پیکسل ۳ هست
و اما توی بخش فیلم برداری شدیدا موافقم باهاتون

hasanakhla@gmail.com

فکر نمیکنم هیچ شرکت وبرندی هیچ وقت از نظر دوربین بتونه بازیو اچ تی سی رقابت کنه،مخصوصا سریu

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)