حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قیمت جدید محصولات ایران خودرو

نوشته

5 سال قبل | 6 دیدگاه | خودرو

دو روز پیش در ترنجی خواندیم که فروش فوری ایران خودرو با تحویل فوری قیمت جدید برای آذر ۹۷ مشخص شده است. ضمن این فروش فوری ایران خودرو قیمت جدید محصولات خود را نیز اعلام کرد، البته نه تمام محصولات، بلکه قیمت جدید چهار محصول یعنی پژو پارس اتوماتیک، تندر پیکاپ، وانت آریسان و دانگ فنگ S30 صندوقدار اتومات مشخص شد که افزایش قیمت محسوسی هم دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره قیمت جدید محصولات ایران خودرو صحبت کنیم.

در حالی که از ماه‌ها پیش سازمان حمایت در حال بررسی قیمت خودرو با توجه به افزایش قیمت ارز است، خودروسازان از مدت‌ها پیش قیمت محصولات خود را افزایش داده‌اند و به تازگی ایران خودرو هم قیمت جدید 4 محصول خود را اعلام کرد.

گروه صنعتی ایران خودرو طی بخشنامه‌ای قیمت چهار محصول را برای فروش اعلام کرد:

  • ۱- تندر پیکاپ با قیمت 77 میلیون تومان
  • ۲- وانت آریسان با قیمت 36 میلیون تومان
  • ۳- دانگ فنگ S30 صندوقدار اتومات با قیمت 141 میلیون تومان
  • ۴- پارس اتومات با قیمت 83 میلیون تومان

در این بخشنامه که قیمت 4 محصول برای فروش از شنبه ۱۷ آذر و تحویل فوری اعلام شده، قیمت ۳ محصول افزایش و قیمت یک محصول جدید اعلام شده است.  در این اطلاعیه  قیمت چهار محصول پژو پارس اتوماتیک 83 میلیون تومان،  S30 اتوماتیک 141 میلیون تومان، رنو تندر 90 پیکاپ 77 میلیون تومان و وانت آریسان دو گانه سوز 36 میلیون تومان مشخص شده است در حالی که قیمت قبلی پژو پارس اتوماتیک 54 میلیون و 802 هزار تومان، رنو تندر 90 پیکاپ 39 میلیون و 162 هزار تومان و وانت آریسان دوگانه سوز هم 31 میلیون و 861 هزار تومان بوده است.

بنابراین با محاسبه قیمت‌ها مشخص می‌شود این خودروساز بیش از 28 میلیون تومان قیمت پژو پارس اتوماتیک، و حدود 38 میلیون تومان قیمت رنو تندر 90 پیکاپ و بیش از 5 میلیون تومان قیمت وانت آریسان دوگانه سوز را افزایش داده است. 

افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و حتی  افزایش قیمت خودروهای تولید داخلی توسط سایر خودروسازان از قبیل بهمن موتور در افزایش قیمت بسترن B30 و امثال آن در حالی اتفاق افتاده که سازمان حمایت هنوز هیچ مجوزی را برای افزایش قیمت خودرو صادر نکرده و از طرفی نسبت به اینگونه افزایش قیمت هما هم هیچ واکنشی از خود نشان نداده است و مانند همیشه نقش بی‌تاثیر خود را در حمایت از مصرف‌کننده حفظ کرده است.

گفتنی است بعد از اینکه شورای رقابت از شمول قیمت گذاری خودرو خارج شد، مقرر شد تا قیمت  تمام شده خودرو‌های داخلی  با توجه به تحولات اخیر ارزی توسط سازمان حمایت بررسی شود که تاکنون در این مورد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان هیچ گونه اظهار نظر رسمی نداشته است.

افزایش خودسرانه قیمت‌های خودرو توسط خودروسازان در حالی اتفاق می‌افتد که چهارشنبه هفته گذشته رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت  اعلام کرد «سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مسئول اعلام قیمت خودرو و تنظیم بازار است و رسیدگی خواهد کرد.» رحمانی همچنین گفته بود «قیمت خودرو را باید حتما پایین بیاوریم و نباید اجازه دهیم در بازار رانت و دلالی پیش بیاید!».

به گزارش فارس، اگرچه رحمانی گفته که قیمت خودرو را باید حتما پایین بیاوریم اما تاکنون هیچ راهکاری از سوی وزارت صنعت برای کاهش قیمت خودرو اعلام نشده و سازمان حمایت هم به عنوان مسئول تنظیم بازار هیچ‌گونه اقدامی برای جلوگیری از این افزایش‌ قیمت‌ها به عمل نیاورده است.

گفتنی است پیش از این رحمانی به نقل از مسئولان وزارت صنعت نقل کرده بود که رئیس جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالف کرده است با انکار این موضوع گفت: رئیس جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالفت نکرده است.

به هرحال آنچه مسلم است مسئولان ذیربط بدون توجه به افزایش قیمت‌ها طی ماه‌ها اخیر، پشت درهای بسته هنوز در کنج اتاق‌های خود مشغول محاسبه قیمت تمام شده کالا، خدمات و قیمت انواع خودروها هستند و می‌خواهند دقیق‌ترین قیمت‌ها را به بازار اعلام کنند که نه تولید کننده متضرر شود و نه مصرف‌کننده آسیب ببینند. اما معلوم نیست این محاسبات کی قرار است به پایان برسد؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MOAZEZ

حالا برید بخرید

Saeed Mohammadipouya

پارس چیه اتوماتش چی باشه توان موتور پارس کمتر ازونیه که اتومات بزارن روش شتاب عملا تعطیل

Amir Hossein

پیش فروش سال قبلو نمیتونن تحویل بدن الان 15 روزه تحویل میدن?
همه چی آرومه من چقدر خوشحالم ?

CAPCOM

معذرت میخوام وختی مردم ابله ما برای ثبت نام خودرو دل تو دلشون نیست معلومه که آقایون ازاین فرصت و اوضاع مملکت استفاده میکنن و تا میتونن میکنن تو پاچه مردم، مردمی که برای نابودی خودشونم صف میکشن

mTAAHAAm

خدای من
کجا داریم میریم?
تکنولوژی 20 سال پیش

silver30

حرفم نمیاد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)