حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شبکه های اجتماعی اعتماد به نفس بیشتری به نوجوانان می دهد

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

عموما ما عادت داریم اخبار منفی را درباره مواردی که دوست داریم بشنویم اما این بار کمی اوضاع متفاوت است! گفته می شوید که طبق تحقیقات انجام شده شبکه های اجتماعی اعتماد به نفس بیشتری به نوجوانان می دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تاثیر شبکه های اجتماعی روی نوجوانان

تاثیر شبکه های اجتماعی روی نوجوانان

هر چند گفته می شود خطراتی چون زورگیری‌های سایبری و فشار هم‌سالان تنها 2 نمونه از چالش‌هایی هستند که نوجوانان در شبکه های مذکور ناچارا با آن‌ها مواجه خواهند بود. با این‌حال اکثریت نوجوانان کماکان اعلام می‌کنند که گردش در رسانه‌های اجتماعی، حس حمایت و اعتماد به نفس بیش‌تری را در آن‌ها ایجاد می‌نماید.

مرکز تحقیقاتی Pew با اجرای یک نظرسنجی، 743 نوجوان در محدوده سنی 13 تا 17 سال را مورد ارزیابی قرار داد و متوجه شد که 81 درصد از آن‌ها به لطف وجود رسانه‌های اجتماعی احساس می‌کنند که از ارتباطی قوی‌تر با دوستان خود برخوردار هستند.

موضوعی که حتی شاید مهم‌تر باشد این است که 68 درصد نوجوانان شرکت‌کننده در نظرسنجی اعلام کردند که به لطف وجود رسانه‌های اجتماعی احساس می‌کنند که در شرایط دشوار از سوی برخی افراد مورد حمایت قرار می‌گیرند. 69 درصد از این افراد معتقدند که رسانه‌های اجتماعی به تعامل گسترده‌تر و موثرتر آن‌ها با طیف متنوع‌تری از مردم کمک می‌کنند. بر اساس نظرسنجی صورت گرفته اکثریت نوجوانان خود را در قلمرو کلیه پلتفرم‌های رسانه اجتماعی و نه خارج از آن‌ها تصور می‌کنند (71 درصد در مقابل 25 درصد). 69 درصد از نوجوانان اظهار کردند که استفاده از رسانه اجتماعی موجب افزایش اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود؛ در حالی‌که 26 درصد از آن‌ها پس از تعامل با سایرین از طریق یک سایت رسانه اجتماعی احساس ناامنی بیش‌تری داشتند.

تاثیر شبکه های اجتماعی روی نوجوانان

تاثیر شبکه های اجتماعی روی نوجوانان

با این‌حال 45 درصد از نوجوانان شرکت‌کننده در نظرسنجی می‌گویند که در کلیه جنبه‌های نمایشی این پلتفرم‌ها به‌نوعی غوطه‌ور شده‌اند. 44 درصد نوجوانان گزارش دادند که درخواست‌های دوستی یا فالو سایر افراد در این اپلیکیشن‌ها را رد کرده‌اند و در پاسخ به علت چنین اقدامی به داستان‌های ایجاد شده توسط این افراد اشاره نمودند؛ در حالی‌ که 52 درصد از نوجوانان دلیل این‌کار خود را زورگیری افراد مذکور اعلام کردند. 43 درصد از نوجوانان معتقد بودند که برای انتشار پست‌هایی که تصویری مناسب از آن‌ها را پیش روی سایر اعضا قرار می‌دهد، تحت فشار هستند؛ در حالی‌ که 37 درصد این افراد احساس می‌کنند که محتوای پستهای آن‌ها بایستی “لایک‌ها” و کامنت‌های متعددی را دریافت نماید.

37 درصد نوجوانان احساس می‌کنند که محتوای پستهای آن‌ها بایستی “لایک‌ها” و کامنت‌های متعددی را دریافت نماید

بنابراین پست‌های نوجوانان در رسانه‌های اجتماعی پیرامون چه موضوعاتی هستند؟ تقریبا نیمی از پست‌ها در خصوص کارهایی است که این افراد انجام داده‌اند. 44 درصد پست‌ها مربوط به خانواده، 34 درصد پیرامون احساسات فردی و 22 درصد در خصوص تاریخچه زندگی نوجوانان منتشر می‌شوند و تنها 10 درصد از پست‌ها به عقاید مذهبی یا نگرش‌های سیاسی آن‌ها مربوط می‌شوند.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir026

اعتماد به نفس به نوجوانان که هیچی تو خیلی از موارد خرو سلطان جنگل میکنه متاسفانه!!

chalton

اعتماد به نفس میده که 4 تا بچه میان اینجا جواب بزرگتر از خودشون رو میدن و کل کل میکنن.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)