حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موبایل ارزان می شود

نوشته

5 سال قبل | 18 دیدگاه | اخبار داخلی

محمد جواد آذری جهرمی در پایان نشست مشترک با وزیر صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاههای فعال در تنظیم بازار که در وزارت صنعت، معدن و تجارت، برگزار شد، گفت: در این جلسه، اعلام شد که قاضی مربوطه، به رفع توقیف محموله های تلفن همراه موجود در گمرک رای داده و در این جلسه مقرر شد کارگروهی، کار هماهنگی با سایر دستگاههای مربوط برای عرضه هرچه سریعتر این گوشی ها به بازار را دنبال کند.

وی افزود: علاوه بر مشکلات ناشی از افزایش نرخ ارز، کمبود عرضه نیز موجب بروز حباب در این بازار شده است که امیدواریم با افزایش عرضه ، هرچه سریعتر این کالا کاهش قیمت یابد.

هرچه سریعتر این کالا کاهش قیمت یابد

آذری جهرمی همچنین از فراخوان برای واردات تلفن همراه خبر داد و گفت: در این جلسه مقرر شد با توجه به مسایلی که وارد کنندگان قبلی داشتند از ظرفیت های جدید برای تامین گوشی های مورد نیاز بازار استفاده شود و بررسی مشکلات ارزی وارد کنندگان بدلیل نبودن نماینده بانک مرکزی در جلسه امروز، به جلسه دیگری موکول شد.

وزیر ارتباطات همچنین حمایت همه جانبه از تولیدات داخلی با کیفیت در این عرصه را یکی دیگر از تصمیمات جلسه مشترک امروز دانست و گفت: یکی از برندهای تلفن همراه داخلی (GLX) که پیشتر از نظر میزان استفاده رتبه ۲۰ را نیز نداشت به رتبه هفتم برندهای بازار ایران صعود کرده که این امر نشان می دهد اگر قیمت و کیفیت گوشی تولید داخل مطلوب باشد مردم به آن رغبت پیدا می کنند.

وی افزود: قرار شد دفتر صنایع الکترونیک وزارت صنعت که متولی اصلی این موضوع است با همکاری معاونت فناوری وزارت ارتباطات طرح ویژه ای برای حمایت از شرکتهای تولید کننده گوشی تلفن همراه داشته باشند تا شرکت های داخلی با ارتقای کیفیت محصولات خود بتوانند بخشی از نیاز بازار را تامین کنند.

آذری جهرمی با بیان اینکه امروز با این واقعیت روبرو هستیم که نرخ ارز قدرت خرید مردم را کاهش داده گفت: این امر البته فرصت مناسبی برای شرکتهای تولید داخل هست که بتوانند سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرند و البته حمایت دولت که از جنس رفع موانع تولید خواهد بود می تواند در این مسیر کمک باشد چرا که حمایت بی قید و شرط دولت معنی ندارد و باید متناسب با تضمین کیفیت بسته های حمایتی تعریف شود که قرار شد این موضوع در طرح مشترک دو وزارتخانه بررسی شود.

وی با بیان اینکه جلسه امروز با هماهنگی همه دستگاههای دخیل در تنظیم بازار از جمله قوه قضاییه و دادستانی کل کشور ، وزارت اطلاعات، وزارت صنعت، وزارت دادگستری، وزارت ارتباطات، سازمان تعزیرات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد و امیدواریم با هماهنگی بین بخشی ، بخش مهمی از مشکلات مردم برطرف شود گفت: البته بخش زیادی از این تلاطمات بازار، ناشی از تلاطمات ارزی بود و بخشی دیگر بدلیل کمبود عرضه ایجاد شد که امیدواریم با تدبیر، این حباب ایجاد شده از میان برود.

متصل نشدن سامانه دستگاهها به هم مانع تحقق دولت الکترونیک است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مشکل اصلی تحقق نیافتن دولت الکترونیک، متصل نشدن اطلاعات و سامانه های دستگاههای اجرایی با یکدیگر است.

آذری جهرمی افزود: اکثر دستگاههای اجرایی در تحقق دولت الکترونیک گامهای خوبی در سطح دستگاه خود برداشته اند و البته برخی دستگاهها نیز عملکرد خوبی در این زمینه نداشته اند اما آنچه علت تحقق نیافتن دولت الکترونیک است متصل نشدن این سامانه ها با یکدیگر است.

وی در ارزیابی عملکرد وزارت صنعت در زمینه تحقق دولت الکترونیک گفت: در ارزیابی های ما وزارت صنعت بعد از وزارت امور اقتصادی و دارایی در جایگاه دوم قرار گرفته و در تحقق دولت الکترونیک کارهای خوبی از جمله سامانه های همتا و … انجام داده است.

وزیر ارتباطات همکاری بین دستگاهی را همیشه موفقیت آمیز دانست و گفت: تا وقتی سامانه های دستگاههای مختلف به هم متصل نشوند ارزش افزوده ایجاد نمی شود.

وی افزود: پروژه ثبت تلفن همراه (رجیستری) نتیجه اتصال سامانه های بین دستگاههاست و همچنین پروژه کارت سوخت که هم اکنون در کشور در حال پیگیری است و متولی اصلی آن وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی است، دو نمونه موفق همکاری بین دستگاههاست.

آذری جهرمی افزود: وزارت صنعت در لایه اتصال به سامانه سایر دستگاهها هم پیشتاز بوده و همواره در این زمینه با گارد باز برخورد کرده و نمره این وزارتخانه در مرکز تبادل اطلاعات دولت الکترونیک که در وزارت ارتباطات مستقر هست نمره خوب و بالایی بوده است.

وی در تشریح اهمیت دولت الکترونیک در مبارزه با فساد نیز گفت: امروز به طور مثال وزارت صنعت تصمیماتی برای کاهش واردات بی رویه می گیرد و ابلاغ می کند در حالیکه این امر در جهان یک رویه نیست و لازم نیست چنین اتفاقاتی بیافتد که مشکلاتی در پی دارد و اگر وزارت صنعت به دیتابیس سازمان امور مالیاتی متصل باشد می تواند بر اساس پروفایل مالیاتی شرکت درخواست کننده واردات، آن را ارزیابی و پاسخ استعلام را بدهد.

شما فکر می کنید قیمت موبایل چقدر کاهش پیدا کند؟

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
lovenokia

والا تا حالا خبرهاشو شمردم .
دقیقا وزیر جهرمی تا به حال 11 بار گوشی ها رو رفع توقیف کرده و با این خبر میشه 12 بار !
قیمت گوشی هم همون قبلی هست . گوشی های توقیف شده هم گوشی های قدیمی سال قبل هستند .

Pouya

امیدوارم ‌کاهش پیدا کنه تا اس ۹ اخرین پرچمدارم نباشه و مردمم بتونن گوشی خوب بخرن چند روز پیش یه نفر گوشی اندرویدی میخواست با ۵۰۰ تومن اصلا چیزی نبود جوانامون تنها دلخوشیشون عوض کردن پرچمدار بود امیدوارم این دلخوشی ازشون گرفته نشه حالا گوشی که هیچی کلا زندگی ها سخت شده ما هم به مشکل مالی خوردیم شاید مجبور شیم همین خونه ای که بعد ۲۰ سال زندگی پدر و مادرم تونستن بخرن هم بفروشیم امیدوارم شرایط اقتصادی خوب شه به امید :

روزی که زندگی هيچ کسی تفتيش نشه /ملاک اعتقاد وايمان تسبيح و ريش نشه

روزی که آزادی تو خيابونه همه برابر /زن و مرد کوچيک وبزرگ خواهر و برادر

روزی که همه جا بوی صلح و آزاديه/ قدم به قدم باغ ودرخت و آباديه

لحظه ای که شاید انسان دوباره معنی بشه  / تموم این شعارای قشنگ عینی بشه

CAPCOM

بنظره من هیچ اتفاقی نمی افتد قیمت گوشی دردست دلالانست وکم نمیشود مقاماته کشور خودشون دلالو رانت خوارند این آقای مثلا وزیر بارها حرفهایی رو زده و مثله رییسش آقای روحانی فقط شعار و وعده پوشالی میدهد

Yas

وزیر دروغگو باز دروغ بافت تا جایی ک من خبر دارم این ۶مین وعده اقای وزیره اولین وعده ماه رمضان بود..!!

CAPCOM

پویا جان اگه خدایی نکرده از گشنگی مردی هیچوخت نذار خونتون فروخته بشه من خودم مستاجرم هر روز یه برنامه و چالش و بدبختی داریم تازه جابجای های پی درپی که باعث میشه وسیله هات داغون شن و کلی دربدریه دیگه .

Pouya

اخه مسئله بدهکاریه پول مردمو که نمیشه خورد من ۱۷ سالم بیشتر نیس کل ۱۷ سال مستجر بودیم میدونم خودم مشکلاتشو تابستون امسال خونه تونستیم بگیریم که اوضاعمون به هم ریخت

علی شیخ زاده

ای کاش برای یک بار هم که شده ارزون بشه تا من از شر این سرطان خلاص شده و گوشی مورد علاقمو بگیرم بعدش هرچقدر گرون بشه مهم نیست برام?

Siamak

بی شرف حرفاش دقیقا از جنس حرفای رئیسشه، اون بی ناموسم می گفت آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که ملت اصلا احتیاجی به ۴۵۰۰۰ تومن نداشته باشن

Amin

گوشی کجا ارزان میشود همه چیزو چند برابر کردن ۲۰۰ ۳۰۰ تومن ارزونشون میکنن میگن ارزان شد اگه راست میگن قیمتا رو برگردونن به حالت قبل که پرچمدارا نهایت ۲ یا ۲.۵ میلیون بودن

Shiral

به محض آزاد شدن در صورت عدم کنترل صحیح دوباره میفته دست تعدادی دلال جان و مال که الان دارو و پوشک و شیرخشک و طلا و دلار و….را احتکار کردن تا قیمتها تغییر نکنه.مگر دلار شد یازده تومن قیمت شیر مصرفی مردم یک سوم کاهش پیدا کرد که این کم بشه.مشکل اینه که دلالان به قیمتهای قبلی و فروش قبلی عادت کردند.نمیتونن دل بکنند اون زمان دلار پنجاه تومن زیاد میشد بقال سر کوچه هم ده درصد میکشید روی جنساش الان عین خیالشونم نیست.

Naranj

مسئله اینه که قیمت دلار الان صوری پایین اومده و دوباره بالا میبرن و همه هم میدونن چرا

کهکشان

دو چیز این وسط جای سواله

آیا این وعدم دروغ نیست؟
آیا به فرض ارزان هم شد این ارزانی ادامه داره یا دوباره قیمتا قراره بالا بره؟

و اینکه چیزی که بیشتر از همه تو این خبر روحمو آزرده کرد برند داخلی GLX بود
خدایا نیار روزیو که این برند ضدبشریت رو بزور مثل پیامرسان های داخلی غالب کنن به مردم بدبخت

Sadeghh

و مثل ماشین های بی کیفیت داخلی

chalton

ایران هزاران هزار ساله که شاه داشته نه اخوند،
مملکتی شاهش با آخوند عوض شه بهتر از این نمیشه.

Naranj

چهار ماه پیش همین مردک گفت تا ده روز دیگر گوشیهای گمرک وارد بازار میشود! ولی کی وقتی اقتصاد باندی هست چیزی درست میشه؟

CAPCOM

شاه استقلال پیدا کرد
شاه به غرب پشت کرد
غرب با آخوندها شاه را نابود کرد
واکنون انگلیس با برجامش دست از سرما برنمیدارد
دوستان هربلایی سرما میاید سرمنشا آن انگلیس است

Sadeghh

دو تا نکته
یک این که بعیده بیشتر از 500 600 ارزون بشه
دو اینکه اگه نظارت کافی نباشه به احتمال خیلی زیاد دوباره این گوشی ها به دست دلال ها میفته و باز همون آش و همون کاسه

amoosaeed

ارزون شدن رو تو مملکت هممون بلدیم
گوشی 1 میلیونی میشه 3 میلیون بعد میشه 2500 و همه میگیم ارزون شد ولی این کوجا و آن کجا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)