حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا قیمت گوشی با ارزان شدن دلار ارزان نمی شود؟

نوشته

4 سال قبل | 13 دیدگاه | اخبار داخلی

این دیالوگ مرسوم روزگار ماست که “با بالارفتن دلار در لحظه قیمت‌ها گران می شود اما با ارزان شدنش گویا نمی خواهند باور کنند که نوبت ارزان شدن است.” در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم چرا قیمت گوشی با ارزان شدن دلار ارزان نمی شود؟

چرا گوشی ارزان نمی شود؟

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت  با اشاره به اینکه قیمت گوشی متناسب با نرخ ارز کاهش نیافت، گفت:  اگرچه در هفته های اخیر نرخ ارز کاهش پیدا کرده اما بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای واردات گوشی همراه را تامین نمی‌کند، حتی در صورت تامین ارز در حال حاضر نقل و انتقال دلار با سختی انجام می‌گیرد.

دولت توان تخصیص دلار برای واردات موبایل را ندارد

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علیرغم کاهش نرخ دلار قیمت گوشی همراه تغییر چندانی نداشت که یکی از دلایل این امر را می‌توان ناتوانی در انتقال ارز به خارج از کشور برشمرد، افزود: دولت توان تخصیص دلار برای واردات موبایل را ندارد.

تخصیص ارز برای واردات گوشی همراه جزو مسائل ضروری نیست

وی عدم تخصیص ارز برای واردات گوشی همراه را تعمدی دانست و اظهار کرد: در حال حاضر که در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم بهتر است ارز برای مسائل حساس و ضروری به کار رود و واردات گوشی همراه در شرایط کنونی جزو مسائل حساس و اصلی نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: برای پایداری در نرخ ارز در وهله نخست باید از میزان واردات کاست و در مرحله بعدی به صادرات افزود تا بتوان ذخایر ارزی کشور را حفظ کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهتر است به جای تعویض مکرر گوشی همراه آنها را به روز کرده و اپلیکیشن های جدید بر روی آنها نصب کرد چراکه در تحریم شرایط با زمانی که گوشی به راحتی وارد کشور می‌شد، متفاوت است.

منصوری به توزیع ناعادلانه پول و ثروت در کشور اشاره کرد و یادآور شد:

خرید گوشی گران تر از ۱۰ میلیون تومان برای افرادی که درآمدشان یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، کار ممکن و راحتی نیست بنابراین فقط عده محدودی می‌توانند این گوشی‌ها را خریداری کنند و این میل و تقاضا باعث خروج ارز از کشور و نابسامانی در وضعیت اقتصادی می‌شود.

افزایش تولید موبایل ایرانی (؟!)

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بهترین راهکار برای تامین نیاز بازار به گوشی همراه را افزایش تولید موبایل ایرانی دانست و بیان کرد:

گوشی ایرانی می‌تواند تا حدودی (!!) نیاز مردم را تامین کند که با خرید این گوشی‌ها تولیدکننده می‌تواند گام های موثری در راستای ارتقاء و بهبود کیفیت موبایل داخلی بردارد.

نظر شما چیست؟ به نظر می رسد موبایل پرچمدار باید تا مدتی آرزوی دست نیافتنی کاربران باشد. آرزویی که حتی شاید اگر از نظر مالی مشکلی وجود نداشته باید اما نگرانی از بابت افزایش دزدی و موارد دیگر اجازه چنین ریسکی برای هزینه کردن را ندهد.

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

تنها عامل رجیستری هست👍
الان نوت ۹ بدون رجیستر ۶۷۰۰
اما رجیستر شده ۸ میلیون. ۱۳۰۰ بدون هیچ دلیلی از مردم پول زور میگیرن 😕

omid-star

بله . من گوشیم خریدم بعد ۲۰۰ هزار تومن با پاسپورت برام رجیستر کردن . اما با رجیستری یک و خورده ای میکشن روش.

pedy6990

رانت‌خواری و ویژه‌خواری مسئولین و رفقای مورد حمایت وزیر پشت سامانه رجیستری!

SAMSUNG_KING

از دولت مولتی میلیاردر ها انتظار داری دغدغه زندگی مردم رو داشته باشه ?
فلسفه پولداری اینه که من بتونم یه چیزی رو بخرم و بقیه نتونن
الان گوشی هم همین طور شده از دید دولتی های میلیاردر معنی نداره خودشون ایفون ایکس اس و اس ۱۰ داشته باشن , رعیت و عوام هم اس ۱۰ و ایفون ایکس اس پس فرق اونا با عوام چیه
رعیت نهایتا باید گوشی ۵ یا ۶ سال پیش تو جیبش باشه

afsoon

ریجستری پدر مردم رو درآورده .این بهانه های خنده دار هم کسی رو راضی نمیکنه .الان روی هر گوشی یک ملیون تا چهار ملیون بخاطر ریجستری قیمت ها افزایش یافته .نوت ۷ شیائمی ۲ ملیون هست با ریجستری ۳۲۰۰ .پی ۳۰ پرو ۸ ملیون و نیم هست با ریجستری ۱۲ ملیون .

afsoon

یکی هم فاز اینا رو مشخص کنه .چند هفته پیش دلار اومد پایین و کمی قیمت ها ریزش کرد همه اینا گفتن از هفته آینده شاهد قیمت های پایین تر هم خواهیم بود .قشنگ سوار بر موج میشن .

VB

دلیلش
ن دولت
ن دلال
ن وارد کننده
ن دلار
تنها دلیل گرانی موبایل خود مردم هستن
اگه ماشین،موبایل،شیر،و هر چیزی ک نیاز مصرفی ما هستن
گرانی ب منطقی رو تجربه کنه فقط و فقط و با قاطعیت تمام مقصرش ما مردم هستیم
بنده هیچ نهاد و ارگانی جز مردم تو این گرونی مقصر نمیدونم

Dr.Nazer

بسم الله الرحمان الرحیم؛ گونی

aliasad

یا باید پولدار باشی و خارج رفته تا ارزون بیوفته یا باید ۲برابر پول بدی خدایا خیر خوشی نده به این سران و البته عامل ریجستری

Dr.Nazer

+ چرا قیمت گوشی با ارزان شدن دلار ارزان نمی شود؟

– زیرا اینجا ایران است😐

ehsan1102000

چون قیمت دلار اجباری پایین میارن،نه واقعی….یعنی دلار رو پایین میارن تا مردم دلارهاشون رو بفروشن، ولی دلاری که گوشی باهاش میخرن همون دلار ۱۷هزارتومانه…پس دل به کانالای خبری داخلی دلار نبندین چون همش دست حکومتیهاست و عمرا گوشی رو ارزون کنن

nima.1987

“دولت توان تخصیص دلار برای واردات موبایل را ندارد.” جک قرن،
دولت نمیخواد نه اینکه توانشو نداشته باشه!
چون بزرگترین ذخیره ارزی الان دست دولته
چطور دارن واسه واردات غذای سگ و گربه سالی خدا تومن ارز 4200 بدن ولی واسه این ندارن…..!

Mohammad 13759

تنها چاره اینه که م….ج….ل…س…. را به توپ ب…بند….یم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)