حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دسترسی های نرم افزار دولت همراه به چه منظور است؟

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار داخلی، امنیت، نرم افزار

در ترنجی دیدیم که دانلود اپلیکیشن دولت همراه جهت دریافت کارت سوخت بانکی به چه شکل است. این روزها نرم افزار دولت همراه بیشتر به منظور ثبت نام کارت سوخت مورد استفاده و توجه است اما کارایی های دیگری هم دارد و به همین منظور دسترسی هایی از کاربر می گیرد. برخی کاربران حساس تر به حریم خصوصی پیرامون دسترسی های نرم افزار دولت همراه سوال داشتند و حالا مشخص شده است که دلیل این دسترسی ها چیست. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم دسترسی های نرم افزار دولت همراه به چه منظور است؟

نرم افزار دولت همراه که این روزها برای ثبت نام کارت سوخت المثنی یا تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت استفاده می شود در زمان نصب، نیاز به دسترسی‌های متفاوتی از جمله خواندن کارت حافظه، حذف محتویات کارت حافظه و دریافت پیام‌های نوشتاری دارد. شما می توانید تمام دسترسی های نرم افزار دولت همراه را پایین تر ببینید:

تمام دسترسی های نرم افزار دولت همراه

دسترسی های نرم افزار دولت همراه

دسترسی های نرم افزار دولت همراه

این دسترسی های نرم افزار دولت همراه اعتراض کاربران را به همراه داشت و امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران توضیحاتی را در رابطه با این موضوع ارائه داد. او در حساب کاربری توییتر خود و در پاسخ به این سوال کاربران که چرا اپلیکیشن دولت همراه برای ثبت‌نام کارت سوخت، اجازه‌ی دسترسی به موقعیت مکانی و میکروفن (ضبط صدا) و یا فلش (چراغ قوه) را می‌خواهد، نوشت:

روز گذشته درباره‌ی دسترسی‌های اپلیکیشن دولت همراه، پرسشی توسط برخی از کاربران مطرح شد که قول بررسی دادم. نتایج به شرح زیر است:

1- دسترسی به میکروفن و لوکیشن برای سرویس اورژانس بوده است. این سرویس روی اپلیکیشن دولت همراه پیاده‌سازی شده، ولی هنوز اجرایی نشده است.
2- چراغ قوه برای خواندن بارکد/QR در ارائه‌ی خدمات مختلف نیاز است.

اگرچه این دسترسی‌ها برای خدمات فوق نیاز است، اما تصمیم گرفته شد تا زمان اجرایی شدن خدمات فوق، این دسترسی‌ها برداشته شوند؛ در نسخه‌ی جدیدتری که امروز یا فردا منتشر می‌شود. نظر شما چیست؟ به نظر می رسد که جای نگرانی وجود ندارد.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pedy6990

منم دسترسیاشو دیدم بیخیالش شدم
نیست که مسئولین امین و مردمی هستن

erfan520

من ماری به امین بودن یا نبودن مسئولین ندارم
اما از قدیم گفتن مراقب مالت باش همسایه آن را دزد نکن

Milad7

من همراه بانک ها رو هم حذف کردم چه برسه به این جاسوس

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)