حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رنگ گرادیانت به آیفون های اپل می آید

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، حق اختراع

اجازه بدهید کمی از سطح دور شویم و کمی در تاریخ که نه، تاریخچه موبایل ها قدم بزنیم. گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج را به یاد دارید؟ آغاز تغییر طراحی سامسونگ و استفاده از شیشه و فلز. اینجا در بازار موبایل اولین بار رنگ های واکنش گرا نسبت به نور را دیدیم. گلکسی اس ۶ اج سبز، گلکسی اس ۶ آبی توپاز و رنگ طلایی هر دو خیلی این رنگ گرادیانت مخفی را به چشم نشان می داد. پس از پس زده شدن دید سامسونگ به رنگ گرادیانت، این رنگ و این فناوری در گلکسی اس ۷ کمرنگ تر و در گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۹ تقریبا حذف شدند. در مقابل هوآوی با خلاقیت جالب، رنگ گرایدانت متغیر را ارایه کرد که جذاب نمود. حالا اکثر شرکت ها از جمله خود سامسونگ هم رنگ گرادیانت هوآوی طور ارایه می کنند! امروز حق اختراعی از اپل به ما می گوید، رنگ گرادیانت به آیفون های اپل می آید. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

رنگ گرادیانت هوآوی

رنگ گرادیانت هوآوی

این پتنت که Surface Finishing نام دارد و تقریباً پوشش سطحی معنی می دهد، نشان می‌دهد که اپل تلاش می‌کند که ظاهر سطح زیری پوسته‌ی شیشه‌ای خارجی آیفون های آینده را تغییر دهد. بدین ترتیب رنگ گرادیانت موجب می‌شود که انعکاس نور از بدنه‌ی پشتی آن حالت متغیر پیدا کند.

بر اساس گزارشات بدست آمده از این پتنت، به نظر می‌رسد که آن ها در نظر دارند تا با استفاده از سیستم کنترل عددی کامپیوتری، شیارهای ریزی روی سطح دستگاه ایجاد کند. این شیارها موجب می‌شود که نحوه‌ی انعکاس نور از بدنه‌ی محصول تغییر کند.

رنگ گرادیانت هوآوی

رنگ گرادیانت هوآوی

اپل بر خلاف عملکردش حین تکنیک شن‌زنی (سندبلاست)، از مهره‌های سرامیکی برای ایجاد پستی بلندی در بدنه‌ی پشتی آیفون های آینده استفاده خواهد کرد. با این روش تغییر رنگ انعکاس نور از سطح این دستگاه، شدیدتر خواهد بود و حتی با کمترین تغییر زاویه نیز رخ خواهد داد. تقریبا چیزی شبیه به همان که در گلکسی اس ۶ طلایی یا آبی و گلکسی اس ۶ اج دیده بودیم.

گفته می شود اپل می خواهد آیفون های سال ۲۰۱۹ خود را دوباره از نو طراحی کند چرا که از فروش نامناسب آیفون های سال ۲۰۱۸ خود یعنی آیفون XS، XS Max و XR رضایت ندارد. از این رو به نظر می‌رسد طراحی ظاهری متفاوت و جدید می‌تواند راهی مناسب برای شروع تغییرات جدید باشد. بنابراین احتمالاً کاربران سیستم عامل iOS سال آینده می‌توانند با تکان دادن گوشی‌هایشان رنگ معکس شده از آنها را تغییر دهند و بیشتر از قبل خودنمایی کنند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید رنگ جدید می تواند اپل را به فروش تعداد بیشتری آیفون گران (!) نائل آورد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

من فکر نمیکنم دیگه تغییر طراحی یا تغییر رنگ بتونه کمکی به اپل بکنه مگر تغییر در سیاست ها

CAPCOM

رنگ گرادیانت واقعا فانتزیه اما اگه رنگ تاثییر داشت که سونی و اچ تی سی ام با رنگ بندیهای مختلف میتونستند بالا برن

Pouya

وای عکس پستو ? عاشق رنگای اس ۶ ام مخصوصا سبزش یا همین ابی توپاز محشره موندم چرا این رنگا رو ادامه نداد واقعا زیبا بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)