حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دلایل تمدید مهلت تلگرام‌ های فارسی

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | اخبار داخلی، پیام رسان

پس از پایان مهلت نسخه‌های ‌فارسی تلگرام، مقرر شد این مهلت تا پایان آذر تمدید شود و این خبر یکی از مهم‌ترین اخبار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات داخلی در هفته‌ی گذشته بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم دلایل تمدید مهلت تلگرام‌ های فارسی چیست؟

در این راستا سیدابوالحسن فیروزآبادی -رئیس مرکز ملی فضای مجازی- درباره‌ی ادامه‌دار شدن فعالیت نسخه‌های فارسی تلگرام گفت: در دوره گذار از تلگرام پیام‌رسان‌های داخلی، ما به نسخه‌های فارسی تلگرام تا شهریورماه مهلت داده بودیم اما به‌دلیل شرایط موجود این مهلت تا پایان آذرماه تمدید شد.

فیروزآبادی با بیان این‌که به دلایل زیادی امروز شاهدیم که پیام‌رسان‌های داخلی نتوانسته‌اند به خوبی عمل کنند، افزود: در کنار این موضوعات، بحثی مطرح شد که نسخه‌های فارسی تلگرام به‌صورت موقت فعالیت کنند، زیرا کوچ سه میلیون کاربر از تلگرام به پیام‌رسان‌های داخلی امکانات وسیعی می‌خواست به همین دلیل برای دوران گذار تا شهریور فرصت داریم که نسخه‌های فارسی که ویژگی‌های بیش‌تری داشتند و از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مناسب بودند، فعالیت کنند.

وی با اشاره به هاتگرام و طلاگرام به‌عنوان نسخه‌های فارسی تلگرام که اجازه فعالیت دارند، گفت: به‌دلیل شرایط تحریم و استدلال‌هایی که نسخه‌های فارسی مطرح کردند، مهلت آن‌ها را تا پایان آذرماه تمدید کرده و امیدواریم تا آن زمان بتوانند مستقل از شبکه فعالیت کنند. طبق گزارش‌ها این پیام‌رسان‌ها ادعا دارند به‌صورت آزمایشگاهی استقلالشان عملی شده اما شاید در پیاده‌سازی نیاز به سرور، دیتاسنتر و امکانات خاص باشد که در حال تهیه آن هستیم.

این هفته هم‌چنین یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول سامان‌دهی پیام‌رسان‌های اجتماعی خبر داد، این طرح روز دوشنبه برای بررسی بیشتر به کمیسیون فرهنگی ارائه شد. نظر شما چیست؟ فکر می کنید سرانجام تلگرام های فارسی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Komeil

بهترین کار اینک از تلگرام اصلی با پروکسی استفاده کنیم عضو چندتا کانال پروکسی بشیو هرکدوم قط شد ب یکی دیگ وصل بشی سرعتشم کم نمیشه خودم همین کارو دارم میکنم

نیما

خوشبختانه مردم نشون دادن دیگه اونقدر گوسفند نیستن که هر طرفی یه عده میگن برن.
بیخودی دارن زور میزنن. تا وقتی مردم اعتماد ندارن ، این کار ها فقط آب در هاون کوبیدنه.

Alireza1995

واقعا این چه مسخره بازی هستش

دیگ شورش در آوردن خدایی
چون نمیتونن اینو فیلتر کن هی مهلت بهشون میدن
از طرفی میخوا تلگرام رو از فیلتر شدن در بیارن

BeFair

هییی بابا، ما که نفهمیدیم چیکار می خوان بکنن، ماییم و فیلترشکن و تلگرام عزیز، شما همه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)