حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پژو ۲۰۷صندوق دار تا ۱۵۰ میلیون تومان در بازار آزاد قیمت خورد

نوشته

5 سال قبل | 6 دیدگاه | اخبار داخلی، خودرو

دو روز پیش بود که در ترنجی قیمت پژو ۲۰۷i صندوق دار در کارخانه را خواندیم. قیمت ۱۰۴ میلیون تومانی پژو ۲۰۷i صندوق دار کاملا با قیمت های روز بازار تناسب دارد اما به نظر می رسد که پژو ۲۰۷صندوق دار تا ۱۵۰ میلیون تومان در بازار آزاد قیمت می خورد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

قیمت بازار آزاد پژو ۲۰۷ صندوق دار

قیمت بازار آزاد پژو ۲۰۷ صندوق دار

پژو 207 صندوق دار اتوماتیک که بهای 104 میلیون تومان را دارد، با در نظر گرفتن تخفیف 15 میلیون تومانی و سود مشارکت و تاخیر، با قیمتی حدود 85 میلیون تومان در اختیار خریداران قرار گرفته است.

حال برخی دلالان برای پژو ۲۰۷ صندوق دار اتوماتیک و سدان، قیمتی فراتر از 140 میلیون تومان را اعلام می کنند و این در حالی است که برخی دلالان به قیمت ۱۴۰ میلیون تومان هم راضی نمی شوند و بهای فراتر از ۱۵۰ میلیون تومان را برای آن پیش کشیده اند! در واقع، آنچه قیمت ها را تعیین می کند نه قانون عرضه و تقاضا که دلالانی هستند که با هماهنگی یکدیگر و با تعریف قیمت های نامتعارف، بازار را به هم می ریزند و برغم این که سودهای 80 – 70 درصدی برای خود تعریف کرده اند، مالیاتی هم نمی دهد!

نکته این که وقتی قیمت ها این گونه تعریف و تعیین می شود همگی آن را ملاک قرار داده و بنابراین کسی حاضر نمی شود خودرو خود را کمتر از این رقم بفروشد و در نتیجه همین گونه قیمت خودرو در بازار آزاد بدون هیچگونه منطقی بالا می رود.

نهادهای نظارتی می توانند با پیگیری آگهی های منتشر شده در فضای مجازی سرنخ های ارزشمندی از شبکه دلالان خودرو که بی هیچ نظارتی با قیمت ها و امنیت روانی جامعه بازی می کنند، به دست بیاورند. و در این میان مردم نیز با عدم خرید خودروهایی که با قیمت های بی ربط عرضه می شوند می توانند در ناکام گذاشتن دلالان و کاهش قیمت کمک کنند.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

بگو یک میلیارد بازم میخرن مردم نمی‌دونم

dele_tanha

یک میلیارد که هست یک میلیارد و پانصد میلیون ریال.

Shiral

از ماست که برماست..متاسفانه خودمان هستیم که زندگی را برای قشر ضعیف تر جهنم کرده ایم.تعدادی افراد زالو صفت به جان مردم افتادن و خونشان رامیمکند. این افراد نه از بدنه دولت هستند نه نظام.بلکه خودمان هستیم.جنس خودمان خراب است و فرافکنی میکنیم…نگاهی به بازار دلالی دلار بیندازید باور کنید خودمان هستیم کس دیگری نیست

Saeed Mohammadipouya

واقعا متاسفام همون 206 هس یه چراغاشو تغییر دادن یه اتومات

Naranj

مافیایی شده کشور ، کسی حرفی هم بزنه سرشو میکنن زیر اب.این دلال ها رو نبینید کسایی که این بازار رو ایجاد میکنند دیده نمیشن

siavash-t

مردم که ۵۰۰ میلیون هم بگن، می خرند! نمی دونم چی میشه گفت!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)