حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل دیگر تعداد فروش محصولات خود را اعلام نمی کند

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل

اپل همیشه به تعداد فروش محصولات خود می بالد و با افتخار آن ها را اعلام می کند. مدتی است که به دلیل رقابت بالا و محصولات ارزان قیمت راضی کننده موجود در بازار، اپل با تمام تلاشی که دارد توانسته میزان فروش خود را ثابت نگاه دارد اما به دلیل افزایش متوسط قیمت فروش محصولاتش می بینیم که درآمد بیشتری کسب می کند. حالا به نظر می رسد که اپل دیگر تعداد فروش محصولات خود را اعلام نمی کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

گفته می شود سهام اپل پس از اعلام تعداد فروش آیفون ها در چارک اخیر حدودا ۷% افت کرده است و به همین دلیل اپل تصمیم گرفته است به جای اعلام تعداد فروش محصولات خود، درآمد خود را اعلام کند، دلیل چیست؟ خب مشخصا شرکت ها روی برتری‌های خود مانور می دهند و آن ها می خواهند نیمه پر لیوان را ببینید.

اپل در چارک اخیر ۴۶.۹ میلیون آیفون فروخته است که مقداری کمتر از عدد مورد پیش بینی است. در مقابل به دلیل افزایش بزرگ قیمت متوسط آیفون ها از ۶۱۸ دلار به ۷۹۳ دلار اپل توانسته است ۶۲.۹ میلیارد دلار درآمد داشته باشد که ۲۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد. در هفته گذشته فیس بوک، گوگل و آمازون فروش کمتر از انتظار وال استریت ژورنال داشته اند.

اپل پیش بینی درآمد بین ۸۹ تا ۹۳ میلیارد دلار را برای چارک پایانی سال ۲۰۱۸ دارد که در حداقل آن، مقداری بالاتر از فروش مدت مشابه سال گذشته است. به نظر می رسد که اپل خود را برای فروش تعداد کمتر آیفون آماده کرده است و این گارد تدافعی برای جلوگیری از افت ارزش این شرکت ۱ تریلیون دلاری است. نظر شما درباره این تصمیم اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Soheil Rezayi

این همه پولو میخاد چی کار کنه؟؟؟؟؟

ahmad

تا الان ۱۴ واحد سهام اپل افت کرده این دلیلی بر عملکرد نچندان قابل قبول تو ای ه ماهه هست تقریبا رویه سامسونگ رو پیش گرفت و رقم فروش رو اعلام نخواهد کرد سایت مارکت واچ این اقدام اپل رو ترس قلمداد کرده همه اینا یعنی با اینکه اپل داره روز به روز به موفقیت هاش ادامه میده کم کم شرایط داره براش سخت میشه

علی شیخ زاده

این سیاست نهایت تلاش برای ثبات در جایگاهی که داره چه از نظر فروش چه ارزش سهام
هواوی با پیشرفتی بالای ۳۰ درصد جایگاه دومی خودشو تثبیت کرده حالا باید برای رتبه اول تلاش کنه اونم بدون دسترسی به بازار امریکا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)