حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حافظه رم آیپد پرو ۲۰۱۸ نسخه ۱ ترابایتی برابر ۶ گیگابایت است، بقیه مدل ها ۴ گیگابایت

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | اپل

دیروز صبح بود که خبر بنچمارک چیپست اپل A12X روی آیپد پرو ۲۰۱۸ منتشر شد و نشان داد ۴۰٪ قوی تر از سرفیس بوک ۲ با چیپست Core i7 سری هشت است، این واقعا خواب از سر ما پراند و این واقعا خبر بزرگی است، به نوعی یک نقطه عطف در محو شدن مرز قدرت پردازش تبلت ها و کامپیوترهای شخصی است. حتی در مقایسه با مک بوک پرو ۱۳ اینچی با چیپست Core i7 هم این نتیجه قابل مقایسه بود! شاید برای شما جالب باشد که آیپد پرو ۲۰۱۸ با این قدرت چه مقدار حافظه رم دارد؟ باید بگوییم حافظه رم آیپد پرو ۲۰۱۸ نسخه ۱ ترابایتی برابر ۶ گیگابایت است و بقیه مدل ها ۴ گیگابایتی خواهند بود، باور می کنید؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

زیاد این را گفته ام اما به یاد دارید که در کنفرانس ۸ آبان اپل روی آیپد پرو ۲۰۱۸ فایل PSD سه گیگابایتی با ۱۵۷ لایه ویرایش می شد و سپس به صورت واقعیت افزوده روی میز نمایش داده شد؟! این نشان از توانایی بالای پردازشی آن دارد ولی حافظه رم هم اهمیت ویژه ای در این زمینه دارد. مشخص نیست دستگاهی که دمو روی آن انجام می شد چند گیگابایت حافظه رم داشت اما حالا مشخص شده است که حافظه رم آیپد پرو ۲۰۱۸ تا انتخاب های ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی برابر ۴ گیگابایت است و فقط در مدل ۱ ترابایتی حافظه رم ۶ گیگابایت را شاهد هستیم. جالبتر اینکه گفته می شود مدل ۱ ترابایتی نسخه سلولار هم ندارد!

شاید برای برخی کاربران مهم باشد که آیپد پرو آن ها چند گیگابایت حافظه رم داشته باشد اما حقیقت این است که اصلا اهمیتی نباید داشته باشد چون اپل اعلام نکرده که کدام نسخه از آیپد پرو قوی تر یا کدام نسخه ضعیف تر است. حافظه رم بیشتر هم می تواند مربوط به مدیریت حافظه داخلی بیشتر باشد. شاید هم بگویید تبلت های اندرویدی حتی با ۸ گیگابایت حافظه رم وجود دارند یا حتی نسخه ۱۲ گیگابایت حافظه رم برای گلکسی اس ۱۰ ایکس و هوآوی پی ۳۰ پرو شایعه شده است اما حقیقت این است که فعلا کاربردی برای این همه حافظه رم وجود ندارد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این موضوع اهمیت دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortazavi

برای اندروید که زیر۶ کم میاره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)