حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حذف شدن دکمه لایک توییتر هنوز قطعی نیست اما در دست بررسی است

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

مدتی است که در توییتر شایعاتی درباره حذف دکنه قلب یا همان ابزار لایک کردن توییت ها به گوش می رسد. اساسا توییتر از ابتدا با این عقیده روی کار نیامد اما پس از تغییرات اساسی و فیس بوکی طور شدن آن، شاهد تغییرات گسترده در آن بودیم که البته محدودیت 140 کارکتر (این روزها 280)، هشتگ و ریتیوییت از جمله ویژگی های مشخص آن است. حالا با اعلام رسمی توییتر به نظر می رسد که حذف شدن دکمه لایک توییتر هنوز قطعی نیست اما در دست بررسی است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

حذف دکمه لایک توییتر

حذف دکمه لایک توییتر

به گزارش تلگراف توییتر در حال برنامه ریزی برای حذف توانایی «لایک» توییت در یک حرکت رادیکالی بوده که با هدف بهبود کیفیت گفتگو و محتوا در این شبکه اجتماعی است. جک دورزی (شخصی که در تصویر اصلی مطلب می بینید) موسس توییتر است و هفته گذشته در یک رویداد توییتر اغرار کرد که او طرفدار دکمه قلب برای لایک توییت نیست و به زودی از شر آن خلاص می شود!

این ویژگی در سال 2015 برای جایگزینی دکمه “مورد علاقه” یا همان favourites ارایه شد. دکمه favourites  به شکل یک دکمه ستاره ای طراحی شده بود که به افراد اجازه می داد تا توییت را برای مطالعه بعدی درنظر بگیرند.

دکمه لایک برای “دوست داشتن” و یا نشان دادن قدردانی از به روز رسانی پروفایل افراد، عکس ها و فیلم ها به عنوان یک عملکرد مرکزی در هر سرویس رسانه ای اجتماعی از زمانی که فیس بوک آنها را معرفی کرد، تبدیل شده است.

به هر صورت واکنش توییتر به این گزارش تلگراف گفته است:

همانطور که مدتی درباره آن صحبت کرده ایم، ما همه چیز راجع به سرویس (توییتر) را دوباره بررسی می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که ما “مکالمه سالم” را تشویق می کنیم که شامل دکمه های مشابه است. ما در مراحل اولیه کار هستیم و قصد نداریم در حال حاضر اطلاعات بیشتری را به اشتراک بگذاریم.

به صورت به نظر می رسد که توییتر با کمی سر و صدا علاوه بر مطرح کردن خود در رسانه ها، به فکر یک دکمه جایگزین برای فرهنگ بهتر توییت کردن است. به عقیده جک دورزی گاهی افراد حتی توییت خود را به دلیل کم لایک شدن پاک می کنند، برخی افراد برای گرفتن لایک بیشتر دست به توییت های ناخوشایند می زنند و این تبدیل به یک معضل شده است.

حقیقت این است که متاسفانه “لایک” در همه شبکه های اجتماعی تبدیل به یک معضل شده است و همه تبدیل به زامبی لایک و فالور شده اند! نظر شما چیست؟ خیلی از کاربران (احتمالا نوپاتر) توییتر معتقدند توییتر بدون لایک بی معنی می شود و به صورت کلی حرف بیراهی نمی زنند.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

یک دکمه جایگزین یعنی همون نیت دیگه، اسمش عوض میشه

توییتر رو برای ما بگذارید لطفا 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)