حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اکسپریا ایکس زد ۳ ویژگی مشابه Tap to Wake قدیمی سونی را دارد

ویژگی “ضربه زدن روی نمایشگر برای روشن کردن آن” یا به صورت ساده تر “بزن روشن شه” (!) یا به عبارت انگلیسی تر “Tap to Wake” یکی از ویژگی های محبوب در موبایل های سونی بود که از اکسپریا ایکس زد به این رو در موبایل های سونی حذف شد. دلیل حذف این ویژگی مشخص نیست و این در حالی است که ویژگی مذکور تبدیل به یک فرهنگ استفاده از موبایل های سونی شده بود. حالا به نظر می رسد اکسپریا ایکس زد ۳ ویژگی مشابه Tap to Wake قدیمی سونی را دارد، حداقل شبیه به به آن را! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ویژگی Ambient Display اکسپریا ایکس زد 3

ویژگی Ambient Display اکسپریا ایکس زد 3

در اکسپریا ایکس زد ۳ ویژگی Ambient Display وجود دارد که بخش تنظیمات آن را بالاتر می بینید. شما می توانید آن را در چهار حالت تنظیم کنید:

  • 1- همیشه روشن
  • 2- فعال سازی هوشمند
  • 3- وقتی دستگاه را برمیدارید فعال شود
  • 4- خاموش

حالت دوم به شما کمک می کند وقتی که در حالت قدم زدن هستید و موبایل را از جیب خود بیرون می آورید صفحه روشن شود یا به سادگی وقتی که روی نمایشگر اکسپریا ایکس زد ۳ دوبار ضربه می زنید Ambient Display نمایش داده شود و پس از آن با دو بار تپ دیگر به صفحه قفل بروید. در حقیقت وقتی می خواهید بدون فشردن دکمه قفل به صفحه قفل بروید باید ۴ بار روی نمایشگر تپ کنید.

شرکت های مختلف گاها ویژگی های بسیار مفید را حذف می کنند و هیچ وقت دلیل آن مشخص نمی شود. حذف ویژگی Double Tap To Wake Up سونی هم از همین دست موارد است و حالا با چهار تپ روی نمایشگر می توانید آن را جایگزین کنید. البته عموما اطلاعاتی که از خود صفحه قفل می خواهید باید روی Ambient Dispaly نمایش داده شود و به جز دیدن جزئیات نوتیفیکیشن ها نیازی به ورود به خود صفحه قفل وجود ندارد!

آ … الان به ذهن ما رسید که Ambient Dispaly روی حالت همیشه روشن باشد و فقط با دو تپ وارد صفحه قفل شوید! باور کنید نمایشگر همیشه روشن واقعا مفید است، امتحانش کنید و اصلا به فکر مصرف باتری آن نباشید. نظر شما چیست؟ از ویژگی “بزن روشن شه” سونی استفاده می کردید؟ میانه شما با نمایشگرهای همیشه روشن چطور است؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pouya

خیلی قابلیت خوبیه?

Peiman

وای عجب قابلیت انقلابی?
همین چند تا قابلیتی ساده ای که داره رو گوشی هاش ، هر دوسال یه بار حذف می‌کنه و اضافه میکنه

mostafa3

من گوشی قدیمی z3 compact دارم این قابلیت رو داره
ولی نمی‌دونم چرا xz1 خودم این قابلیت وجود نداره
راستی قرار بود از امروز آپدیت اندروید ۹ برای xz1 بیاد کسی اطلاعاتی نداره

BeFair

نمایشگر همیشه روشن عالیه، روشنش کنین

Saeed393

من روی z5p همیشه از این قابلیت استفاده میکنم شاید چی بشه چند روز یا هفته بگذره بخوام گوشیو ریستارت کنم دکمه پاورو فشار میدم، این ویژگی عالیه هم برای راحتی و بالابردن سرعت کار و هم برای کاهش خرابی دکمه پاور

Mohammadsoly

همیشه روشن عالیه به شرطی که سایه نیفته رو صفحه برای نمایشگرای اولد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)