حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال قطع شدن اینترنت پس از تحریم های ۱۳ آبان وجود دارد اما ضعیف است

نوشته

5 سال قبل | 9 دیدگاه | اخبار داخلی

چندی است که شایعاتی درباره قطع شدن یا اختلال اینترنت پس از تحریم های ۱۳ آبان به گوش می رسد در مصاحبه سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل آمده که احتمال این موضوع ضعیف است اما اگر هم اتفاق بیفتد، ما آمادگی مواجهه با آن را داریم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره احتمال قطع شدن اینترنت پس از تحریم های ۱۳ آبان صحبت کنیم.

سرداری جلالی

سرداری جلالی

از سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل پرسیده شد که خبری مطرح شده که آمریکا در مرحله جدید تحریم‌ها در آبان‌ماه، اینترنت کشور را با اختلال جدی مواجه کند، آیا آنها امکان این کار را دارند؟

او پاسخ می دهد: “اگرچه احتمال این کار را ضعیف می‌دانیم اما از طرفی، در صورتی که این اتفاق بیفتد، تدابیری دیده شده که کارکردهای ضروری کشور حفظ شود و شبکه ملی اطلاعات به اندازه‌ای که آماده شده بنا است که بتواند خدمات اساسی مردم را جواب دهد.

در حوزه سایبری توانمندی متقارن نیست و ابرقدرت در سایبر نداریم، یک کشور کوچک هم به اندازه یک ابرقدرت می‌تواند نقش‌آفرینی کند و بنابراین بستگی به میزان توانمندی و آسیب‌پذیری است. کشوری آسیب‌پذیرتر است که سایبری‌تر است. آمریکایی‌ها نسبت به ما سایبری‌تر هستند و زیرساخت‌های‌شان بیشتر از ما سایبری است پس طبیعتاً آسیب‌پذیرترند.

خب اگر اینترنت را قطع کند دست‌ خودش را کوتاه می‌کند

البته تصور ما از تهدید آمریکا یک تهدید ترکیبی بر بستر شبکه اجتماعی است. یعنی او می‌خواهد با ابزار شبکه، رسانه و گوشی و اینترنت، مردم ما را تحریک و سازماندهی کند و به جان دولت و حکومت بیندازد. خب اگر اینترنت را قطع کند دست‌ خودش را کوتاه می‌کند. عراقی‌ها یک بار در جنگ به ما شیمیایی زدند و باد به سمت آنها وزید و خودشان مسموم شدند و از بین رفتند الان هم همین‌طور است.”

نظر شما چیست؟ فکر می کنید چنین اتفاقی رخ بدهد؟ من فکر نمی کنم.

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کهکشان

با قسمت آخر پست موافقم ، عین کسی میمونه که بخواد خودشو کور کنه
خیلی از ابزارهای جاسوسی آمریکا از راه همین اینترنته

pedram_01

Romsa: اونی ک یخواد جاسوسی کنه از نت ماهواره ایی استفاده میکنه نه نت مخابرات ایران

کهکشان

مشکل اینجاس اون جاسوسی که من منظورمه از راه همین مخابرات ایرانه ! تو ایران چند درصد از اینترنت ماهواره ای استفاده میکنن ؟ حداقل 90% زیرساخت اینترنت ایران مخابراته

mostafa3

خدا که قطع کنن راحت شیم
تا این همراه اول
ایرانسل نابود بشن
شاتل . مخابرات . پیشگامان.پارسانلاین هم تعطیل
بانک ها هم اختلال پیش میاد براشون

pedram_01

Mostafa اگ اینترنت قطع بشه مردم هم دیگه رو میخورن چون خیلی از حجم جوون ها الان کارشون با اینترنت گیره و دارن نون در میارن که با قطع شدنش همه بیکار و بی پول میشن

علی شیخ زاده

امیدوارم اینجور نشه?

Naranj

اینا فیلم هست خودشون حتما میخوان مختل کنند گردن امریکا بندازن! یا اینکه نت ملی رو میخوان جایگزین کنند به بهانه تحریم نت بین المللی!
این گرگ سالهاست که با گله آشناست…

Amir Hossein

فقط آخرین جملت?

siavash-t

گل بود. به سبزه نیز آراسته شد! چشم و دلمون روشن!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)