حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایران ارزان ترین قیمت اینترنت همراه دنیا را دارد و قیمت ها برای افزایش جا دارند!

نوشته

5 سال قبل | 12 دیدگاه | اخبار داخلی

می دانیم این روزها بسته های اینترنتی یا حذف شده اند، یا زمان آن ها کم شده است، یا مجموع حجم همیشگی حالا به مجموع حجم روزانه و شبانه تبدیل شده است. حتی خبر می رسد که با همین اوضاع بسته های اینترنت شبانه در آینده حذف خواهند شد! حالا طبق گفته حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ایران ارزان ترین قیمت اینترنت همراه دنیا را دارد و قیمت ها برای افزایش جا دارند! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص افزایش تعرفه‌های اینترنتی گفت: چارچوب مقرراتی برای تعرفه‌ها کاملاً رعایت شده است. وی می افزاید “در یک دوره میزان تعرفه‌ها به کف قیمت نزدیک بود و با توجه به شرایط اقتصادی ،اپراتورها به این نتیجه رسیدند که تعرفه‌های اینترنتی را بالا ببرند.

ایران ارزانترین تعرفه اینترنت تلفن همراه در دنیا را دارد

فلاح جوشقانی تأکید کرد: بررسی اولیه در قاب رگولاتور نشان می‌دهد این افزایش تعرفه توسط اپراتورها خلاف مقررات نبوده ولی باید ملاحظات مردمی در آن نیز دیده شود.

معاون وزیر خاطر نشان کرد: شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت ثابت، بارها گلایه کردند که چرا این تعرفه‌ها با قیمت پایین عرضه می‌شود، این موضوع موجب برهم زدن بازار کسب‌وکار ما شده است. ما بارها در مقابل این موضوع مدارا کردیم ولی باید با کمال صراحت بیان کنم ایران ارزان ترین قیمت موبایل اینترنتی در دنیا را دارد و فوق العاده ارزان است.

تعرفه های اینترنتی برای افزایش جا دارند

وی افزود: هیچ یک از کاربران نمی‌توانند در کشورهای خارجی به دلیل گرانی بیش از حد تعرفه، از اینترنت موبایل استفاده کنند. این البته به نظر ترنجی یک ادعای کاملا نسنجیده است، بد نیست نگاهی به قیمت و شرایط ارایه خدمات اپراتورهای کشورهای خارجی داشته باشید، هر چند همزمان ما هم معتقدیم اینترنت موبایل در ایران قیمت ارزانی دارد. در ایران تمامی خدمات را با تلفن همراه دریافت می‌کنند ولی از طرفی دلیل استفاده بیشتر از اینترنت تلفن همراه نسبت به اینترنت ثابت را می‌توان حدس زد و به مردم نیز می‌توان حق داد؛ زیرا خدمات اینترنت همراه، به دلیل کیفیت و سرعت مناسب‌تر از اینترنت ثابت است اما باید دانست که نرخ قیمت تعیین شده نسبت به سقف تعرفه هنوز بسیار پایین است ولی ما امیدواریم تعرفه‌ها مدیریت شود و هزینه‌ها تا حدودی کاهش پیدا کند.

فلاح جوشقانی اظهار داشت: هزینه ارزی اپراتورها در این شرایط اقتصادی ۳ برابر شده و کار اپراتورها بسیار ارزبر است. تغییرات در تمام عرصه‌های مملکت رخ داده و موجب افزایش قیمت‌ها شده است. در اپراتورهای ایرانسل و همراه اول به طور میانگین ۱۰ درصد قیمت‌ها بالاتر رفته است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیان کرد: در سال گذشته دو اپراتور ایرانسل و همراه اول در جریانات رقابتی، قیمت‌های خود را کاهش دادند اما اکنون قیمت ها را به روال قبلی خود برگرداندند. مطمئن باشید این قیمت ها بالاتر از سقف تعیین شده نخواهد بود چون برای این میزان افزایش، اجازه و تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نیاز خواهد شد.

به هر صورت مشخصا قرار نیست این قطار تصحیح و افزایش قیمت ها از حرکت بایستد و احتمالا باید در آینده انتظار تغییر دوباره قیمت بسته های موبایل را داشته باشیم. شما از چه اینترنتی استفاده می کنید؟ ثابت یا همراه؟ بسته همیشگی شما چیست و آیا هنوز به همان شکل در دسترس است؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mehdi69

چرا تو این چیزا با کشورهای دیگه مقایسه میکنن تو چیزای دیگه نمیکنن؟ چرا تو adsl یا تو سرعت مقایسه نمیکنید؟ تو کیفیت و خدمات چی؟ واقعا متأسفم از ته دل متاسفم تو ایران به دنیا اومدم البته این ارزونی به دلیل بی ارزش شدن پول ما هستش یه دلار واسه اونا چیزی نیس ولی واسه ما 15 هزاره خب معلومه مقایسه ارز بخواد صورت بگیره نسبت به اونا ارزون هستش و نسبت به خودمون گرون

siavash-t

” وی افزود: هیچ یک از کاربران نمی‌توانند در کشورهای خارجی به دلیل گرانی بیش از حد تعرفه، از اینترنت موبایل استفاده کنند. ”

من کاربرای خارجی سراغ دارم روی گوشی دیتای بی نهایت دارند و طرف حداقل ۳۰۰-۴۰۰ گیگ ماهانه استفاده می کنه. اینترنت نامحدود خونه شون هم که بماند‌!

حالا این حرف رو که این آقا خیر سرش باید در جهت آسایش بیشتر مردم کار کنه رو کجای دلمون باید بذاریم نمی دونم!

گران شدن تعرفه مکالمه، گران شدن تعرفه اینترنت همراه (به زودی)، گران شدن خودروها (عملا دیگه نمی شه ماشین خرید)، سهمیه بندی و راه اندازی کارت سوخت (به زودی)… انصافا یکی بگه کسی مثل من که درس خوندم و بیکارم و پولی ندارم مثل بقیه از این کشور در برم، باید چیکار کنم؟ دیگه نمی دونم چی می شه گفت! وضعیت کشورمون شده مثل معکوس شعار صاایران! هر روز بدتر از دیروز!

siavash-t

راستی حذف تدریجی اینترنت شبانه به دلیل تبعات منفی! برای نوجوانان و جوانان! رو یادم رفت بگم!

peugeot2

گوشی که دیگه نمیتونیم بخریم یه اینترنت داشتیم میومدیم ترنجی عکس گوشی های جدید که معرفی شدن رو میدیدیم اونم دارن ازمون میگیرن
چرا نمیگن ایران بی ارزش ترین پول دنیا را دارد

Saeed393

ما قبلنا برا یه نت یه ماهه ۵۰ تومن پول میدادیم یعنی حدود ۱۵ دلار الان داریم حدود ۳ دلار فقط پول میدیم اونم کمتر از ۶ ماه کجای دنیا اینهمه ارزونیه خدایا این خوشیارو از ما نگیر

HPYK1

ارزان ترین اینترنت همراه با اشغال ترین اینترنت

MR.CAMPER

اون دسته از عزیزانی که سال ۵۷ رفتن واسه ابو برق مجانی انقلاب کررردن
ن اب مجانی شد
ن برق مجانی شد
نرخ تورم سه رقمی شد
ارزش پول ملی از بین رفت
فقط این وسط مردمو مجانی کردن
الانم که اینترنت رو دارن گرون میکنن یکی نیس بگه اخه بی پدر مادرا این مملکت این همه ثروت داره چرا ما هیچی ازش نمی بینیم؟ امریکا فروش نفت ایران رو به صفر برسونه به حال ملت فرق نداره چون پول هاش میره تو شکم یک مشت ایت الله سید عرب زاده گردن کلفت واسه تبلیغ اسلام تو کشور هایی مث سوریه عراق یمن لبنان فلسطین و…..

علی شیخ زاده

وقتی میگید ارزان ترین اینترنت دنیا هرکی ندونه فکر میکنه میزان حقوق یه نیروی کار تو ایران برابر با یه نیروی کار تو کشور های دیگه هست?
اونجا اگه اینترنت گرانه حقوق هر نفر انقدر بالا هست که بتونه به راحتی بسته های اینترنت تهیه کنه و اصلا پولش مهم نباشه

علی شیخ زاده

بحث کیفیت و خدمات که بماند

Saeed Mohammadipouya

و البته بی کیفیت ترین اینترنت رو داره

pedram_01

خخ کمترین حقوق رو میدن با بی کیفیت ترین کم سرعت ترین و محدود ترین اینترنت چه در حجم چه در آزادی با ساسنور ترین اینترنت که حتی بازی های آنلاین هم بیشترشون فیلترن محبوب ترین شبکه مولتی مدیا یوتوب فیلتر و هزاران و میلیون ها فیلتر دیگ مثل فیلتر تلگرام و …. اینی ک درید میدید اسمش اینترنت نیست که بخوای با اینترنت جاهای دیگ مقایسه کنی

siavash-t

یه آپدیت تلویزیون حدودا ۱ ماه برای من طول کشید! همش چند درصد می رفت. بعد دیگه نمی تونست دانلود کنه. هر بار که تلویزیون رو روشن می کردیمکردیم پیغام آپدیت میومد! یه کلیپ می خوام با اینترنت خونه بفرستم، به خاطر سرعت آپلود پایین عملا نمی شه! حداکثر ۲۰-۳۰ کیلوبایت بر ثانیه! مجبورم بذارم شب با دیتا ارسال کنم! اونوقت اینم می خوان گرون کنند! چه وضعیه خدایی؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)