حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فیس بوک لایت برای iOS عرضه شد

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل، نرم افزار

فیس بوک لایت برای اندروید از سال ۲۰۱۵ ارایه شده است. این برای اکوسیستم اندروید که در آن درصد موبایل های پایین رده و میان رده بالاست یک تصمیم منطقی و لازم بود. حالا اما فیس بوک لایت برای iOS عرضه شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

فیس بوک لایت برای اندروید به صورت تدریجی و ابتدا در بازارهای در حال توسعه عرضه شد. بازارهایی که در آن موبایل های پایین رده و میان رده سهم زیادی از بازار را دارند. همچنین در این بازارها حجم اینترنت یک فاکتور حایز اهمیت است پس نرم افزارهای نسخه لایت یا جدیدا Go عرضه می شوند و این دسته کاربران را پوشش می دهند.

حالا به نظر می رسد که فیس بوک لایت iOS نیز به همین صورت ارایه خواهد شد و ابتدا برای کاربران ترکیه ارایه شده است. اما فیس بوک لایت چیست و چرا اهمیت دارد؟ حقیقت این است که فیس بوک نرم افزار حجیم و فزولی است! از نظر حجمی باید گفت حجم فیس بوک لایت iOS فقط ۵ مگابایت است و این خود می تواند برای بازارهایی که آیفون های ۱۶ گیگِ کم حافظه در آن ها زیاد است، مفید باشد. همچنین فیس بوک لایت مصرف اینترنت کمتری خواهد داشت و این برای کاربران می تواند اهمیت ویژه ای داشت باشد.

همانطور که گفتیم در حال حاضر فیس بوک لایت iOS فعلا در ترکیه ارایه شده و اگر در بازارهای دیگر هستید یا حداقل روی اپ استور بازارهای دیگر هستید، این نرم افزار برای شما قابل دانلود نخواهد بود اما انتظار می رود در آینده به دیگر بازارها نیز راه پیدا کند.

نظر شما چیست؟ نسخه لایت یا Go نرم افزارها را می پسندید؟ برای سرویس ها نسخه تحت وب نیز دارند، شاید بهتر باشد اصلا نرم افزار آن ها را نصب نکنیم، نه؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)