حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوکیا 7.1 رسما معرفی شد: نمایشگر HDR10

نوشته

5 سال قبل | 16 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، نوکیا

چقدر خوب است که اسم یک موبایل ساده باشد و از پسوندهای اضافی خودداری شود، اینطور نیست ال جی؟! مثلا نوکیا 7.1 و تمام! خب این خیلی خوب است! بالاخره نوکیا 7.1 که شایعات زیادی درباره آن شنیدیم رسما معرفی شده است و می توان گفت که این اولین موبایل دارای بریدگی نمایشگر است که ابتدا خارج از خانواه نوکیا ایکس و به صورت جهانی معرفی شده است! نوکیا 7.1 یک میان رده است که یک قابلیت مهم از پرچمدارها را دارد و آن نمایشگر با پشتیبانی از استاندارد HDR10 یا به توصیف نوکیا دارای فناوری PureDisplay است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

نوکیا 7.1

نوکیا 7.1

همانطور که می بینید و از لیست مشخصات معلوم است، مهم ترین ویژگی را در نوکیا 7.1 می توان نمایشگر آن دانست و البته در عین حال بزرگترین ناامیدی نیز همان است! به حاشیه لبه پایین نگاه کنید! این واقعا برای یک موبایل مثلا کم حاشیه که از فرط کم حاشیه‌گی (!) به بریدگی نمایشگر متوصل شده است، اصلا قابل پذیرش نیست ولی خب بیاید به پشتیبانی از استاندارد HDR10 ببخشیمش به علاوه اینکه نوکیا 7.1 می تواند در لحظه ویدیوهای SDR یا به HDR نمایش دهد.

فناوری PureDisplay نمایشگر نوکیا 7.1

شیشه گوریلا گلس نسل 3 روی نوکیا 7.1 قرار دارد پس انتظار داریم مقاومت در برابر خراشیدگی بهتری حتی نسبت به گوریلا گلس 4 یا 5 داشته باشد اما مقاومت در برابر ضربه آن پایین تر است. رزلوشن نمایشگر نوکیا 7.1 برابر FHD+ است و اندازه آن 5.84 اینچی خواهد بود که خیلی خوب است.

نوکیا 7.1

نوکیا 7.1

چیپست اسنپدراگون 636 در قلب نوکیا 7.1 می تپد که به 3 یا 4 گیگابایت حافظه رم و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی همراه خواهد شد. قیمت نوکیا 7.1 برابر 349 دلار برای مدل پایه یعنی 3-32 خواهد بود. قیمت منطقی و خوبی است اما مثلا پوکوفون F1 سخت افزار قوی تری دارد.

دوربین سلفی نوکیا 7.1 برابر 8 مگاپیکسل با f/2.0 است و با پشتیبانی از AI می تواند قفل دستگاه را با شناسایی چهره شما باز کند. خب این نام فانتزی همان تشخیص چهره دو بعدی است پس خیلی هیجان زده نشوید و همان حسگر اثرانگشت روی قاب پشتی را جدی تر بگیرید!

گفتیم قاب پشتی، دوربین اصلی نوکیا 7.1 یک دوگانه 12+5 مگاپیکسلی است که دوربین دوم همان دوربین نخودی است و سیاه و سفید با اپتیک یکسان خواهد بود. گشودگی دیافراگم دوربین اصلی f/1.8 است و به لطف همکاری با زایس انتظار لنز با کیفیت تری را داریم. ویژگی عکاسی و فیلم برداری همزمان نوکیا که به Bothie معروف است نیز روی نوکیا 7.1 وجود دارد.

نوکیا 7.1

نوکیا 7.1

باتری نوکیا 7.1 برابر 3060 میلی آمپر است، پورت Type C خواهد بود و نوکیا مدعی است در مدت 30 دقیقه تا 50٪ شارژ خواهد شد که این همان شارژ سریع است. سیستم عامل اندروید 8.1 برای نوکیا 7.1 در نظر گرفته شده که به زودی به اندروید 9 آپدیت می شود. نوکیا 7.1 نیز جزئی از برنامه اندروید وان خواهد بود. نوکیا نضمین دو سال آپدیت اساسی نرم افزاری و 3 سال آپدیت ماهانه امنیتی را ارایه کرده است.

درباره بدنه نیز اگر بپرسید، ترکیب شیشه و فلز از این میان رده لوکس نوکیا یک دستگاه با کیفیت ساخته است. نظر شما چیست؟ نوکیا 7.1 را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

اون حاشیه پایین خیلی زیاده!
ولی خب، HDR10 بودن یک میان رده فکر کنم برای اولین بار هست و این نکته خوبیه

Mohammadsoly

نوکیا داره راه هواوی میره و فروش خوبی هم داره و خواهد داشت

Amir7090

کاش فقط یکی و فقط یه موبایل اندرویدی بدون حاشیه پایین بیاد …

Soraygoular

واقعا حرف دل منو زدی حتی بی حاشیه ترین هاشون هم مثل اوپو فایند ایکس و ویو نکس و ویو وی 11 باز اون حاشیه پایین رو دارند

علی شیخ زاده

فعلا که هیچ برندی جز اپل تواناییشو نداشته

Mortazavi

دم نوکیا گرم

یه گوشی شیک با نمایشگر پرچمدار طور و دوربین فوق العاده زایس و قیمت خوب واقعا ارزش خرید داره
راستی جناب ع.طایی دوربین دوم نخودی نیست و مثل هوآوی با ادغام دو عکس باعث افزایش جزییات مخصوصا تو نور کم میشه

شک نکنید دوربین دوگانه واقعی همین سیستم هست که دوربین دوم بجای یه اپتیک کم کاربرد باعث افزایش کیفیت عکس میشه که نمونه بارزش رو تو سونی دیدیم که یه سنسور سیاه سفید ۱۲مگاپیکسلی با اندازه پیکسل بزرگ و دیافراگم باز چقدر کیفیت imx400 رو تو نور کم بالا برد اونم بدون ois

Mortazavi

وقتی گفتن سونی دیگه ایران نمیاد حسرت خوردم که برندی رو که رو میانردش صفحه ۱۲۰هرتز میزنه و فقط دنبال کیفیت و اصالت هست رو با چی جایگزین کنم که نوکیا نشون داد هنوز هم هستند شرکتهایی که بجای لنز نخودی آپشن های با کیفیت مثل hdr10 روی میانرده بزارند

Soraygoular

کاملا موافقم این دوربین های دوم هیچ خاصیتی ندارند بهترینش همان دوربین تله برای زوم یا اگر سیاه و سفید نیاز باشه باید مثل پی 20 پرو سگانه باشه اولین مسئله اینه که میسه به صورت نرم افزاری افکت بوکه داد ولی شاید نیاز به پردازش بالایی داره که گوشی های میان رده ندارند پس از دوربین دوم نخودی استفاده میکنند که واقعا هم بوکه خوبی نمیگیرند و حتی بعضی پرچم دار ها هم توی افکت بوکه ضعف دارند و واقعا این دوربین دوم به هیچ کاری نمیاد البته هواوی و نوکیا هر دو یک میان رده عالی با دوربین دوگانه و زوم اپتیکال دادند ولی حیف که سیاستشون رو تغییر دادند هواوی نوا 2 پلاس که دوربین عالی داشت و نوکیا 7 پلاس که دوربین عالی داره

از نظر آقای مرتضوی، لنز عریض و لنز تله با بزرگنمایی ۲ یا ۳ برابر، همگی کم کاربرد هستن. همچنین دیافراگم دوگانه سامسونگ هم بازی تبلیغاتیه.
تنها چیزی که از نظر ایشون مهمه، دوربین کمکی سیاه و سفید هست. چرا؟ چون سونی این شکلی عمل کرده و هر کاری که سونی انجام بده، حتما خوبه!
اما جالبه که خود سونی هم به غیر XZ2P روی هیچ یک از گوشی های دیگه اش، این کار رو نکرده. حتی پرچمدار اخیرش XZ3.

mostafa3
vahidbaharlouei

ویدئو دیدم تو رنگ ک الجی بد خراب کرده بود ولی تو خیلی جاها هم بهتر بود در بوکه الجی ی جاها زیادی تار کرده بود ولی ی جاها تشخیص بوکه بهتر از نات بود منتظر برسی بیشتر میمونیم

vahidbaharlouei

نام گذاریش ی جوریه هم خوب هم بد

Sadeghh

رنگ خاکستریش رو دوست دارم قشنگه.
در کل گوشی شیک و با امکانات مناسبیه
فقط کاش یکم حاشیه پایینش کمتر میبود.

گوشی های نوکیا هنوزم به نظرم گوشی های با کیفیتی هست

vahidbaharlouei

دوستان چند تا سوال دارم؟
قیمت موبایل تا چند روز دیگه بالا یا پایین میره؟
کیفیت گوشی های شیامی چطوره
و کسی گوشی شیاموی Redmi Note 5 AI Dual Camera
خریده نظرشو در موردش بگه

Pouya

گوشیه خوبیه خاکستریش خیلی قشنگه ولی حاشیه پایینم بسیار زیاده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)