حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش 60 میلیون دستگاه آیفون X در مدت 10 ماه، فروش کمتر از آیفون 6 اما درآمد برابر با آن

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل

درست چند ساعت قبل از مراسم معرفی آیفون های 2018 اپل شاهد انتشار آمار فروش آیفون X توسط Counterpoint هستیم. گفته می شود فروش 60 میلیون دستگاه آیفون X در مدت 10 ماه انجام شده و این در حالی است که  فروش کمتر از آیفون 6 را تجربه کرده اما اما درآمد برابر با آن است! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

نمودار فروش آیفون X در 10 ماه اول عرضه در مقایسه با آیفون 6

نمودار فروش آیفون X در 10 ماه اول عرضه در مقایسه با آیفون 6

همانطور که در نمودار بالا می بینید، آیفون X توانسته در مدت 10 ماه با شیب نسبتا ملایم به فروش 60 میلیون دستگاه برسد. آیفون 6 در مدت 6 ماه به این رکورد رسیده است، به عبارت دیگر آیفون 6 اما در مقابل با شیب نسبتا ثابت توانسته در مدت 10 ماه به فروش 90 میلیون دستگاه برسد. دلیل پر واضح است، آیفون X گران قیمت ترین آیفون تاریخ بوده است و استقبال از آن با تردید رو به رو بود. اما این گران بودن در نمودار بعدی نشان می دهد که اپل می داند چکار می کند!

نمودار درآمد آیفون X در 10 ماه اول عرضه در مقایسه با آیفون 6

نمودار درآمد آیفون X در 10 ماه اول عرضه در مقایسه با آیفون 6

این نمودار نشان می دهد که آیفون X و آیفون 6 با وجود تفاوت 30 میلیون دستگاهی در فروش اما درآمد برابر 62 میلیارد دلاری را برای اپل به ارمغان آورده اند! اجازه بدهید برای درک بهتر این مبلغ یک مقیاس به شما بدهید. این مبلغ از فروش هر کدام از برندهای هوآوی، اوپو، ویوو و شیائومی در 10 ماه گذشته بیشتر بوده است! بیش از نیمی از آیفون های فروخته شده در امریکا و چین بوده است که سهم اعظم همچنان برای خود امریکاست. نمودار زیر را ببینید:

همچنین بد نیست بدانید که هر چند عدد فروش آیفون X در این 10 ماه تنها یک سوم از فروش کل آیفون ها بوده است اما نیمی از درآمد کل فروش آیفون ها مربوط به این آیفون است! امروز 3 آیفون جدید Xs مکس، آیفون Xs و آیفون Xr معرفی خواهند شد که با توجه به زمینه سازی قیمت بالا توسط آیفون X انتظار می رود گارد کمتری نسبت به قیمت آن ها وجود داشته باشد. اینطور نیست؟

موفقیت آیفون X را چطور توصیف می کنید؟ دستگاهی که خیلی ها فکر می کردند شکست خورده است اما حالا می بینید درآمد برابر با پرفروش ترین آیفون تمام دوران یعنی آیفون 6 داشته است!

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pouya

واقعا پشت ۶ قشنگ تر نیست?

علی شیخ زاده

امریکا کشوری متشکل از مغز های سراسر دنیاست
اپل با ارزش ترین برند دنیا هم همینطور
برندی که در هر زمینه از بهترین افراد دنیا رو در خودش جای داده بایدم انقدر عالی کار کنه اینا نتایج اکوسیستم بی نظیر و انحصاری اپل و همچنین سیاست های اقتصادی درسته
نکته ای که اینجا باید بهش اشاره بشه ایفون ۶ فقط یک ایفون ۶ پلاس رو در کنار خودش داشت ولی ایفون ۱۰ دو ایفون ۸ و ۸ پلاس در کنارش عرضه شد که اگه یه مدل کمتر میشدن نتیجه فروش ایفون ۱۰ خیلی بیشتر میشد هرچند همین نتیجه هم عالی بوده و همچنان اپل رو دست نیافتنی تر میکنه در بسیاری از رکورد ها

pouya

وقتی مغزهای متفکر اونجا باشن نتیجه این میشه

BeFair

هر چی بیشتر درباره اپل می خونی بیشتر عاشقش میشی
ایول ایول

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)