حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندازه گیری فشار خون روی آیفون بدون نیاز به حسگر فشارخون اختصاصی شبیه به گلکسی اس 9

نوشته

5 سال قبل | 6 دیدگاه | اپل

بدون شک می توان گفت که سامسونگ از معدود شرکت ها یا به عبارت بهتر، تنها شرکتی است که موارد مربوط به سلامتی توجه ویژه ای نشان داده است. این شرکت سال هاست که نرم افزار پایش سلامتی S Health خود را توسعه داده است، در گلکسی اس 5 حسگر ضربان قلب و در گلکسی اس 9 حسگر فشار خون را به موبایل های پرچمدار خود اضافه کرد. آیفون ها (به عبارت بهتر iOS) در مقابل توسعه دهنده های خلاق تری دارد و حالا آن ها اندازه گیری فشار خون روی آیفون بدون نیاز به حسگر فشارخون اختصاصی شبیه به گلکسی اس 9 را ممکن کرده اند! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم این چیست و چطور؟

اگر خیلی خلاصه بخواهم بگویم اینطور است که شما باید انگشت خود را روی دوربین سلفی آیفون X قرار بدهید و سپس با یک انگشت خود (احتمالا نیازی به همزمانی نیست) نمایشگر را بفشارید و به این صورت فشار خون شما اندازه گیزی می شود.

می دانید که آیفون ها از آیفون 6 اس به این سو از فناوری لمس 3 بعدی (3D Touch) بهره می برند ولی شاید ندانید که احتمالا آیفون های 2019 احتمالا بدون این فناوری ارایه می شوند چون این فناوری گران قیمت است و البته کارایی ویژه ای هم برای کاربران نداشته است. در حقیقت این جز معدود نوآوری های اپل بوده که دست رد از کاربران و حتی توسعه دهنده ها دریافت کرده است. به این صورت احتمالا این توسعه دهنده های دانشگاه میشیگان برای توسعه نرم افزار خود به مشکل بخورند.

باید توجه داشته باشید که این روش خیلی دقیق و قابل اتکا برای تشخیص قطعی نیست (همانطور که حسگر فشارخون گلکسی اس 9 نیست) و گفته می شود تا 2mmHg خطا خواهد داشت.

شما چقدر از موبایل خود برای پایش فعالیت های ورزشی و سلامتی استفاده می کنید؟ یکی از ساده ترین موارد را می توان پایش تعداد قدم های برداشته شده دانست و پیشرفته ترین ها را در تشخیص ضربان قلب و فشار خون!

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pouya

راجب اینکه 3ِِD Touch کاربردی نیس مخالفم در استفاده روزمره بارها ازش استفاده میکنم برا شخص من و خیلی های دیگ خیلی کاربردیه

علی شیخ زاده

بله منم معتقدم کاربردیه ولی واسه اپل گرون تمام میشه

Faraz

کجا داره گوشی من اس نه پلاس دارم تو s health رفتم ولی نیست باید دستی انجامش بدی ؟؟مگه نباید با سنسور انجام بشه …کی بلده ؟؟

Amin

البته این برنامه خیلی وقته تغییر اسم داده و شده Samsung health.

گرچه این سنسور در اس۹ و نوت۹ هست، اما هنوز به Samsung health اضافه نشده.

فعلا می‌تونید با اپلیکیشن My BP lab که در گوگل پلی هم هست این کار رو بکنید.

شاید سامسونگ فعلا هدفش آزمایش باشه.

saman1670

من خیلی خیلی زیاد ازش استفاده می کنم کاملا کاربردیه واسم.ولی اپل چرا مثل گوگل این کارو نرم افزاری انجام نمی ده؟یعنی مثل اپ شرت کات گوگل،درسته،بعضی قابلیت هاش نیست ولی خیلی از قابلیت هاشو می تونه پیاده کنه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)