حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست کایرین 980 پیشرفت ویژه گرافیکی خواهد داشت

نوشته

5 سال قبل | 6 دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، هواوی

اولین مرتبه 4 ماه پیش بود که درباره چیپست پرچمدار بعدی هوآوی در ترنجی صحبت به میان آمد و شنیدیم که چیپست کایرین 980 با معماری 7 نانومتری TSMC وارد فاز تولید انبوه می شود. در جدیدترین شایعات نیز خواندیم که مشخصات چیپست کایرن 980 لو رفت و فرکانس 2.8 گیگاهرتز برای آن مطرح شد. امروز در شایعه ای جدیدتر بخش دیگری اش مشخصات آن لو رفته که به ما می گوید چیپست کایرین 980 پیشرفت ویژه گرافیکی خواهد داشت! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

امروز 3 اسکرین شات از یک نرم افزار چینی شناسایی سخت افزار لو رفته که مشخصات کایرین 980 را نشان می دهد. در این تصاویر می توان مشخصات سخت افزاری کاملی از این چیپست را دید. ابتدا این تصاویر را ببینیم:

به صورت کلی معماری کایرین 980 را می دانیم که 7 نانومتری است و این سبب می شود که پرچمدار نیمه دوم 2018 هوآوی چندماهی تا پیش از عرضه اسنپدراگون 855 با معماری 7 نانومتری یکه تاز بازار اندروید باشد و با پردازنده 7 نانومتری اپل A12 رقابت کند!

درباره پردازنده مرکزی یا همان CPU عنوان شده که هشت هسته ای و با دو شاخه 4 هسته ای خواهد بود که یک شاخه از نوع Cortex-A77 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و دیگری Cortex-A55 است. باید توجه داشته باشید که هنوز به صورت رسمی Cortex-A77 رونمایی نشده است اما یک شایعه قبلی نیز درباره این معماری برای هسته های قوی CPU کایرین 980 چنین مدلی را شنیده بودیم.

در بخش گرافیکی بد نیست بدانید که کایرین 970 یعنی چیپست پرچمدار 2017 هوآوی با 12 هسته از نوع Mali-G72 ارایه شده بود اما کایرین 980 با دو برابر آن یعنی با 24 هسته Mali-G72 عرضه خواهد شد. این مشخصا یک پیشرفت خوب در بخش گرافیکی را به میت 20 (Mate 20) که احتمالا اولین موبایل با این چیپست است، می دهد.

حافظه رم از نوع LPDDR4X است، پردازنده مخصوص هوش مصنوعی یعنی NPU در نسل دوم خود قرار خواهد گرفت و به سه ISP مجزا مجهز خواهد شد تا پردازش تصویر سریع تر صورت بپذیرد.

به نظر می رسد که پرچمدارهای نیمه دوم سال با ارایه جدید سخت افزاری هوآوی کمی به دردسر می خورند، بله، منظور مشخص ما گلکسی نوت 9 است! نظر شما چیست؟ فکر می کنید کایرین 980 (Kirin 980) بتواند همانند کایرین 970 یک توجه عمومی مثبت را به خود جلب کند؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

پارسال میگفتن کی،رن ۹۸۰ پردازنده اختصاصی خواهد داشت خیلی امیدوار بودم
ولی همین پردازنده هم عالی خواهد بود
فک کنم به پردازنده ۱۰۲۰ ک قبل خبرش اومده بود موکول کردن

علی شیخ زاده

گرافیک اختصاصی**

کهکشان

فکر نکنم انقدا شاخ باشه چون tsmc واسه اپل هم ۷ نانومتریه غولی نزد !
گرافیک اختصاصیم که نداره
هم اپل هم هواوی مونده بتونن عین سامی خودشون پردازنده بزنن لنگ کشای tsmc

علی شیخ زاده

کامنت قرن????
با اجازه یه اسکرین گرفتم از کامنتتون

کهکشان

بگیر عزیزم ، چینی پسند ! خخخخ

Rog_Pc_Gamer

نا امید شدم چرا mali g76 نداره حتی با هسته های کمتر
میتونست چنین کاریو کنه اما اومد g72 گذاشت که فکر‌نکنم خیلی تفاوت فاحشی با ۱۸ هسته سامسونگ داشته باشه یا حتی ۱۲ هسته ۹۷۰

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)