حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دو-سوم از کاربران امریکایی انتظار پرچمدارهای اپل و سامسونگ را می کشند

نوشته

5 سال قبل | 11 دیدگاه | اپل، برندهای مطرح فناوری، سامسونگ

به خودتان نگاه کنید، بیشتر منتظر چه موبایلی هستید تا معرفی شود؟ ابتدا پاسخ این سوال را در بخش نظرات بنویسید و سپس بیایید تا بررسی کنیم که چرا دو-سوم از کاربران امریکایی انتظار پرچمدارهای اپل و سامسونگ را می کشند؟ با ترنجی همراه باشید.

طبق مطالعاتی که PC Mag روی 1555 مشتری امریکایی انجام داده است، جدول ساده و جالب زیر بدست آمده است. جدولی که می بینیم 42٪ کاربران منتظر رونمایی از آیفون های 2018 هستند و جز این هم انتظار نمی رفت. گلکسی نوت 9 دومین دستگاه مورد انتظار است که ذهن 24٪ مخاطبان را به خود مشغول کرد است. پس از آن به ترتیب گوگل پیکسل 3، ال جی وی 40، هوآوی میت 20 و وان پلاس 6T مورد انتظار 7، 4 ،3 و 2 درصد از کاربران است. 6٪ نیز دیگر دستگاه هایی مانند اچ تی سی، سونی و … هستند که مجموعا روی هم درصد قابل ذکری داشته اند.

جالب اما این است که در این بین 11 درصد کاربران اصلا انتظار دستگاه دیگری را نداشته اند و کاملا بی خیال هستند! این برای سامسونگ و اپل که نه اما برای دیگر شرکت  ها می تواند نگران کننده باشد چون بیشتر از کاربرانی که انتظار پرچمدار آن ها را بکشند، کاربرانی وجود دارند که اصلا مهم نیست مدل بعدی که به بازار می آید چیست.

اما درباره گلکسی نوت 9 باید بدانید که 76٪ از کاربرانی که اخبار آن را دنبال می کنند، یک موبایل سامسونگ دارند و تنها 8٪ آن ها کاربر آیفون هستند. از این تعداد تنها 3٪ گلکسی نوت 9 را پیش خرید خواهند کرد و 2٪ به محض ورود به بازار آن را می خرند. 12٪ عنوان کرده اند که پس از مرور بررسی ها و نظرات آن را خواهند خرید و 28٪ نیز منتظر ارتقا بعدی خود شاید گلکسی نوت 9 را بخرند.

این مطالعات نشان می دهد که هر چند برندهای دیگر در بازار غوغا می کنند اما حداقل در امریکا ذهن مخاطب عمومی روی چه برندهایی است. مطمئنا اگر این بررسی در هند، چین یا دیگر بازارهای در حال توسعه انجام شود، نام برندهای چینی بسیار درخشان تر باشد! نظر شما چیست؟ به واقع سلطان واقعی بازار موبایل کیست؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin

بایدم باشن.
چون کیفیت دارن.
چون برتر از بقیه هستن.
این مطالعات هر جای دیگه می‌شد، تهش بازم به سامسونگ و اپل می‌رسید.
البته به قول خود جناب عطا.یی، به جز چین و هند. هر چند تو هند وضع سامسونگ خوبه. تو چینه که ملت با تعصبش، به برندهای خودشون فقط بها می‌دن.

Naranj

تعصب خالی نیست.بله غیرت ملی دارند که اتفاقا خوب هست ولی نکته اصلی بومی سازی فراوان گوشیهای چینی در چین هست که باعث محبوبیت اونها شده.نرم افزارهای خاص بومی و همینطور قراردادهای فروش بسیار مناسب

JigSaw

الان باز یه مشت دلقک میریزن میگن اونا اپلو فقط به خاطر پز دادنش میخوان
وگرنه ٩٠٪‏ شون اصن نمیدونن iOS چطوری کار میکنه !

Amin

آقای جیگ‌ساو؛
کامنت منی که این حرفا رو زدم، دقیقا قبل توئه.
بخون ببین چی نوشتم.
نوشتم اپل باکیفیته.
نوشتم جفتشون برتر از بقیه هستن.

باید واقعیاتو دید دیگه.

کهکشان

ولی امین جان فکر نکنم خم شدن و استهلاک زیاد باتری یا خراب شدن کابل لایتینگ کیفیت محسوب بشه
چیزی که آمریکایی ها رو سمت اپل میکشونه قدرت برندش هست

Amin

گفتم که سامسونگ برتر از اپله.
ولی اپل هم انصافا از باقی باکیفیت‌تر و بهتره.

Pouya

همشون نه بعضیا هم واقعا بلدن اما به نظرمنم کم نیستن کسایی که چیزی از گوشی نمیدونن و فقط ب خاطر اسمش ازش طرفداری میکنن کسی رو دیدم ایفون خریده حتی نمیدونست اثر انگشت داره قطعا توی هر برندی اینگونه افراد هست اما تعدادشون توی اپل بیشترن بازم تاکید میکنم شامل همشون نمیشه بعضیا هم واقعا بلدن و حرفه این

mohammad70

سلام
من منتظر نوکیا 9یا نوکیا 10 هستم!
از بچگی منتظر نوکیا بودم واقعا همیشه بهترین بود امیدوارم به جایگاه خودش برگرده

ali.k77

نتیجه قابل پیش بینی بود ولی بهتر بود جامعه آماری بیش تر باشه

کهکشان

البته دوستان آمار آیفون مجموع 4 مدل آیفونه ! که شده 42% ! اگه تفکیک بشن قطعا درصدش میاد پایین !
درحالی که نوت 9 به تنهایی 24% !

هواوی ! خخخخخخخخخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)