حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با شیائومی چین (Qin) آشنا شوید، موبایل ساده 30 دلاری بدون دوربین اما با AI

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | شیائومی

اگر جایی باز اختراع شده و اشباع است، دیدت را بزرگتر کن و به سمت دیگری برو! این را همین الان تراوش کردم (!) اما در صحبت های مدیران بزرگ می توانید آن را ببینید. شیائومی می داند که بازار تلفن های هوشمند بازار خوبی است اما چرا مشتری ها را از یک رده قبل تر درگیر برند خود نکنیم؟ چرا اصلا موبایل های ساده رو دوباره طراحی نکنیم؟ باور کنید شیائومی چین (Qin) را می توان بازطراحی موبایل های ساده دانست،  موبایل ساده 30 دلاری بدون دوربین اما با AI اولبن تلاش آن هاست که جالب به نظر می رسد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

 

 

اجازه بدهید با موارد خوب آغاز کنیم! شیائومی چین (Qin) در دو مدل Qin 1 و Qin 1s عرضه می شود که مدل اس قدرتمندتر است. از نظر ظاهری به نظر می رسد تفاوت خاصی بین این دو موبایل نیست. از بیرون که نگاه می کنید یک موبایل خیلی ساده می بینید اما درونش جالب است. مثلا تصور کنید یک موبایل در این رده قیمتی و دسته بندی کلی با پورت Type C عرضه شود یا فرستنده مادون قرمز داشته باشد! حتی تصور کنید که چیپستی از مدیاک برای Qin 1 (مدل دقیق MediaTek MT6260A) یا اسپیدتروم برای Qin 1s (مدل دقیق Spreadtrum SC9820 ) دارد و حتی دستیار هوشمند صوتی متکی به هوش مصنوعی نیز درون آن وجود دارد که احتمالا به لطف سیستم عامل Nucleus (به معنی هسته هسته (!) ) ممکن شده است.

حافظه رم 8 مگابایت است، بله مگابایت، مگابایت و مگابایت! در حالی که حافظه داخلی هم 16 مگابایت است، دقیقا مگابایت! پشتیبانی از مموری کارت در شیائومی Qin 1 وجود ندارد. البته که ارتباط LTE و GPS هم در آن نیست اما می توانید از Wi-Fi بهره ببرید یا بلوتوث 4.2 داشته باشید. باتری 1480 میلی آمپری نیز عمر باتری 15 روزه را قرار است عرضه کند. همین موضوع می تواند به فروش آن بسیار کمک کند!

ارتباطات LTE و تماس با کیفیت VoLTE روی شیائومی Qin 1s

اما شیائومی Qin 1s که کمی امیدوارکننده تر است با حافظه رم 256 مگابایتی و حافظه داخلی نیم گیگابایتی عرضه خواهد شد. ارتباطات LTE و تماس با کیفیت VoLTE روی شیائومی Qin 1s مرزهای مکالمه و ارتباطات را روی فیچرفون ها خیلی جا به جا نمی کند (!) چون نوکیا 8110 جدید این ویژگی ها را دارد. پشتیبانی از GPS نیز اینجا موجود است.

نداشته های شیائومی Qin

شیائومی Qin

شیائومی Qin

از نداشته های شیائومی Qin هنوز صحبت نکرده ایم! دوربین و جک 3.5 میلی متری بزرگترین فقدان ها روی این دو دستگاه است. ببینید من هم قبول دارم دوربین بسیار با کیفیت پایین این دسته موبایل ها همان بهتر که نباشد اما دلخوشی بزرگی برای برخی دارندگان آن است! همچنین جک 3.5 میلی متری هدفون برای مکالمه خیلی از کاربران هدف موبایل های ساده استفاده می شود. هر چند اینجا هندزفری بلوتوث به لطف بلوتوث 4.2 حتما پشتیبانی می شود اما بی خیال، چه کسی موبایل 30 دلاری می خرد که برای هندزفری بلوتوث هم بخرد؟!

درباره نمایشگر اما هیچ صحبتی نکردیم! یک نمایشگر 2.8 اینچی با رزلوشن 240*320 که این کارها (تصویر بالا) را ندارد اما به هر حال خب! ابعاد شیائومی Qin برابر 132*53.8*8.5 میلی متر است که خوشدست به نظر می رسد.

من فکر می کنم این موبایل به مراتب می تواند از بهترین موبایل ساده جدید یعنی نوکیا 8110 4G بهتر باشد و رقیب مستقیمی برای آن نمی بینم. بد نیست توجه شما را دوباره به این که گوگل در حال توسعه سیستم عامل KaiOS برای گوشی های ساده است جلب کنم و این همان آینده ای است که برای آن برنامه ریزی می شود تا کاربران میلیاردی موبایل های ارزان را به برند خود مطمئن کنند!

نظر شما درباره شیائومی چین (Xiaomi Qin) چیست؟ فکر می کنید موفق باشند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)