حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موبایل مخصوص بازی سامسونگ در حال توسعه است

نوشته

5 سال قبل | 14 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

گوشی های مخصوص بازی قرار است دسته جدیدی در موبایل های هوشمند باشند که با RAZR phone آغاز شدند. پس از آن برندهای چینی مانند شیائومی و ZTE یا برند تایوانی ایسوس به اضافه کردن محصولاتی در این دسته بندی پرداختند. حالا خبر از برندهای بزرگی همچون سامسونگ می رسد که می خواهند وارد این بازار شوند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

گوشی مخصوص بازی سامسونگ

گوشی مخصوص بازی سامسونگ

یکی از منابع مورد اعتماد افشاکننده (!) امروز در توییتی عنوان کرده که سامسونگ در حال آماده سازی یک موبایل مخصوص بازی است. هر چند هیچ جزئیات دیگری درباره آن منتشر نکرده است اما باید گفت حداقل چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ یا در بدترین حالت اسنپدراگون ۸۳۵ را انتظار داریم. البته بعید نیست سامسونگ بخواهد از چیپست ساخت خودش هم در این دستگاه بهره ببرد.

صرفا جهت گمانه زنی تصور کنید شایعه نمایشگر ۱۲۰ هرتز بر ثانیه OLED که دیروز برای آیفون X ۲۰۱۸ شایعه شده بود نیز حقیقت داشته باشد، ساخت سامسونگ بوده و روی موبایل مخصوص بازی سامسونگ هم استفاده شود، جالب شد نه؟

هر چند اینها صرفا گمانه زنی است و تنها داده کمی تا قسمتی رسمی (!) را می توان همین توییت دانست اما حتما به زودی جزئیات بیشتری درباره گوشی مخصوص بازی سامسونگ خواهیم شنید. چندی پیش همچنین شنیدیم که اچ تی سی هم به فکر ارایه موبایل مخصوص بازی خود است!

نظر شما چیست؟ این دسته بندی جدید چقدر می توانند موفق باشند؟ به نظر من زمانی که با حذف تمرکز بر المان های غیر مرتبط با بازی مانند دوربین خیلی قوی یا مثلا نمایشگر منعطف گران، بیشتر روی عملکرد، عمر باتری و صدا کار کنند و قیمت را از یک پرچمدار همه چیز تمام کمتر عنوان نمایند چون اگر قرار باشد قیمت پرچمدارطور داشته باشد، چرا پرچمداری که از همه جهت به روز است را نخریم؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

باید مقل ایسوس یه چیزی داشته باشه که ادم و وشوسه کنه بخره با ادم حس کنه یه فرقایی با گوشی های معمولی داره،بنظرم این گئشیا از همه لحاظ عالین فقط بخاطر طراحیشون واسه کار عادی نمیشه خرید!

REZA

اابته این وسط گوگل هم باید فکری کنه برای اندروید چون انگار داره جدی میشه

saman1670

به شخصه مخالف این ایدم.چون گوشیه،کامپیوتر نیست که هزاران نوع گرافیک و سی پی یو باشه من یه ترکیب جدید ببندم مثلا I9+تایتانی که چند وقت پیش معرفی شد،بشه بهترین،تنها گزینه واسه بهترین عملکرد یا اسنپ 845ه یا اگزینوس 9820.دیگه می شه رم رو دستکاری کرد و نرم افزارو.خب اونم روی یه پرچمدار عادی انجام بده.همچنین متاسفانه اندروید اصلا پلتفرم مناسبی واسه بازی نیست و مثل پی سی(منظورم کامپیوتر و لپ تاپه،چون گوشی هم یه نوعی پی سیه)نیست که یه بازی خاص فقط و فقط روی یه گوشی با اسنپ 845 اجرا شه ولی روی 835 نشه.در کل من مخالف این ایدم.

دکتر رسول آریان

موافقم با کلیات کامنتت.
اما همونطور که میدونی یکسری لپتاپ مخصوص بازی توی بازار هست. خب اونها هم قطعاتشون قابل تغییر نیست. البته ممکنه با چند کانفیگ ارائه بشن یا حداقل اجازه افزایش رم به صورت دستی رو بدن، ولی عموما کارت گرافیک و پردازنده همونه.
پس به صرف اینکه نمیشه GPU موبایل ها رو تغییر داد، نمیشه گفت موبایل مخصوص بازی نیست.

فعلا یه جوی راه افتاده به اسم موبایل مخصوص بازی. سامسونگ هم خواسته عقب نیوفته.
راستش من خیلی جدی به این دسته بندی نگاه نمیکنم.

saman1670

بله.متاسفانه بازار گوشی های هوشمند شده بازار عدد بازی.مثلا توی کامپیوتر کسی نمی ره I7 ببنده که اپ موزیکش چند دهم ثانیه زودتر باز شه،بلکه واسه کارایی می بنده که با سی پی یو های ضعیف تر نمی شه.امیدوارم گوگلم مثل اپل یه فکری به حال این مشکل بکنه.الآن واقعا بالای 4 گیگ رم لازم نیست.

miladmb12

با سلام
به نظر من گوشی گیمینگ واقعی باید دکمه فیزیکی برای کنترل بازی داشته باشه . دقیقا مانند Xperia Play و نه شیائومی بلک شارک .
و نباید کنترل از گوشی جدا شه ، یعنی همیشه باید هر جا خواستی بتونی بازی کنی و مجبور نباشی کنترل فیزیکی رو با خودت حمل کنی !
باتری باید بسیار قوی باشه .

نکته بعدی به نظرم بازی های فعلی ، به جز تعداد بازی های انگشت شمار ، در حدی نیستند که به خاطرش گوشی گیمینگ ساخته بشه.

گوشی گیمینگ به لحاظ قیمتی بسیار گران خواهد بود . هر توسط هر کسی قابل خریداری نخواهد بود .

—— در نهایت :
شرکت ها به نظر من در یک مورد کم گزاشتند یعنی بازی های انحصاری !
کسی که گوشی گیمینگ میسازد و قرار است هر سال یک گوشی گیمینگ معرفی کند باید بر روی بازی های انحصاری سرمایه گزاری کند
بازی هایی که فقط بر روی دستگاه مورد نظر اجرا شوند . در این صورت گوشی گیمینگ ارزش بالایی خواهد داشت .

دکتر رسول آریان

کم گذاشتند با ذ
سرمایه گذاری با ذ

miladmb12

🙂

Naranj

اقا رسول ایشون نکته خیلی مهمی گفت در مورد بازی انحصاری ولی شما با یک ایراد گیری غیر ضروری ارزش کامنتش رو اوردید پایین
در واقع بحث در نطفه خاموش شد!

دکتر رسول آریان

ایشون نکته کاملا صحیحی رو فرمودن که البته حرف جدیدی هم نبود. بارها به این مساله اشاره کردیم در کامنت ها. که دستگاه مخصوص بازی، باید بازی داشته باشه که بقیه نتونن اجراش کنن. وقتی همه پرچمدارها و حتی میان رده ها از پس اجرای این بازی ها برمیان، دیگه ضرورتی نیست که به موبایل مخصوص بازی نیاز داشته باشیم.

Amin.light33

#پاشنه_آشیل

دکتر رسول آریان

آقای لایت، شما به منفی زدن کیلویی ادامه بده!

حرفی که نداری بزنی. فقط اومدی کامنت بخونی و از اطلاعات بچه ها استفاده کنی. یکم برامون بنویس تا ببینیم‌‌‌ در تراوشات ذهنیت چه خبره ?

Naranj

برای اینکه سامسونگ اگر گیم فون بزنه با پرچمدارهای بازار کاملا متمایز خواهد بود
والله مع صابرین…

raminkhan

هر گوشی پرچمداری میتونه تو این دسته بندی باشه. گوشی گیمینگ اصلا لزومی نداره تولیدش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)