حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوریلا گلس 6 رسما معرفی شد، دو برابر مقاومت بیشتر نسبت به گوریلا گلس 5

نوشته

5 سال قبل | 12 دیدگاه | برندهای مطرح فناوری

شیشه های حرارت دیده (Tempered Glass) شیشه های مقاومی هستند که روی موبایل های هوشمند برای مقاومت بیشتر در مقابل افتادن و خراشیدگی استفاده می شود. شرکت کرنینگ (Corning) برند گوریلا گلس (Gorilla Glass) را برای شیشه های حرارت دیده خود معرفی کرد و محصولاتش روی 6 میلیارد دستگاه از 45 برند معروف استفاده شده است! حالا وقت آن است که نسل ششم شیشه مقاوم گوریلا گلس 6 رسما معرفی شود! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم اوضاع از چه قرار است.

موبایل ها این روزها کاملا شیشه ای شده اند، یک موضوع استرس زا ویژه که موبایل چند صد دلاری شما را در معرض آسیب های جدی قرار می دهد. یکی از مواردی که در این عصر شیشه ای دلگرم کننده کاربران است، استفاده از شیشه مقاوم گوریلا گلس است. گوریلا گلس 5 روی خیلی از موبایل های هوشمند استفاده شده است، چه برای محافظت ار نمایشگر و چه برای قاب پشتی. حالا به نظر می رسد که وقت کمی مقاومت بیشتر است!

گفته می شود گوریلا گلس 6 تا 15 سقوط از فاصله یک متری را می تواند دوام بیاورد. البته باید توجه داشته باشید که این سقوط ها همیشه در شرایط زندگی روزمره نیست، گاهی موبایل های ما خیلی بد به زمین می خورند اما این میانگین 15 سقوط را می توان یک میانگین منطقی دانست. این میزان مقاومت دو برابر گوریلا گلس 5 است که خبر امیدوار کننده ای است.

شیشه گوریلا گلس 6 (Gorilla Glass 6) یک ترکیب شیشه ای کاملا جدید است که می تواند به صورت شیمیایی تقویت شود تا سطح فشرده سازی آن را به طور قابل توجهی بالاتر از آنچه که ممکن است با Gorilla Glass 5 باشد قرار دهد. این باعث می شود که Gorilla Glass 6 به مقاومت بیشتری برسد. جان باین، معاون کورنینگ گوریلا گلس

این شیشه جدید دارای ترکیب شیمیایی است که از Gorilla Glass 5 متفاوت است. این ترکیب جدید باعث می شود که سطح فشرده سازی شیمیایی به میزان خوبی افزایش یابد و بنابراین “Gorilla Glass 6 را قادر می سازد که مقاومت بیشتری نسبت به آسیب” داشته باشد.

گوریلا گلس 6 روی گلکسی نوت 9 استفاده می شود؟

طبق گفته کورنینگ، مردم گوشی های خود را به طور متوسط 7 بار در سال می اندازند (!)و بیش از 50 درصد افتادن ها از ارتفاع یک متری است. برخی گمانه زنی می کنند که گوریلا گلس 6 روی گلکسی نوت 9 استفاده می شود که از همکاری نزدیک سامسونگ و کورنینگ اصلا بعید نیست. شما چطور فکر می کنید؟ به نظر می رسد شیشه های مقاوم تنها راهکار مقاومت بیشتر موبایل های کم حاشیه شیشه ای ما هستند!

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Yas

یک بار از دستمون افتاد نشکنه ۱۵ بار پیشکش!
همه اینا تبلیغات هست، تقویت شده مقاوم تر شده اما اینا یخورده روغنشو بیش از حد کردن!
بهترین کار همون محافظ گلس هست و بس
کار از محکم کاری…؟
یعنی کسی جرات داره حدود ۸ تومن پول نوت۹ رو بده و بدون محافظ استفاده کنه؟!

REZA

والا ماهم بدمون نمیاد گوشیامون بدون گلس و کاور باه.ولی هم قیمتا بالاس و هم زود میشکنن اینام اکثرا تبلیغه.اگه افتاد تموم!
گوشی ها خیلی قشنگ شدن ولی مقاومتا کم شدن

من نوت ۸ رو تقریبا دو ماهی هست که بدون محافظ گلس استفاده میکنم.

صفحه خودش یه حالتی داره که به سختی لک برمیداره و چرب میشه. طوری که با یک دستمال نرم بکشی، راحت تمیز میشه.

نمیدونم دقیقا از لحاظ شیمیایی و مولکولی چه طوریه، ولی اینو به عینه تجربه کردم که مقاومت در برابر لکه و چربی، در گلس اصلی خود گوشی به مراتب بهتره تا این پلاستیک و شیشه های الکی توی بازار که به اسم اسکرین گارد میفروشن.

البته خدا رو شکر تا الان سابقه انداختن گوشی روی زمین رو نداشتم. فقط یکبار در گذشته که نوت ۳ داشتم، استادمون سر کلاس دستش خورد به گوشی من و از روی دسته صندلی افتاد روی موزاییک کف کلاس. البته خوشبختانه چیزیش نشد. محافظش هم در حد نایلون بود برای جلوگیری از خش افتادن با ناخن و قلم.

موقع صحبت کردن با گوشی در محیط بیرون، گوشی رو محکم میگیرم که این باعث میشه سقوط نکنه یا اگر سارقی بخواد گوشی رو بزنه موفق نشه. تا الان هم خدا رو شکر نه سابقه گوشی شکستن داشتم، نه گم شدن، نه دزدیده شدن.

BeFair

اولاش اونطوریه، لایه اولفونیکش هست هنوز، وقتی بپره واقعا داغون میشه، کثیف میشه و دیگه تمیز نمیشه 🙂 بهش برس بیشتر

دکتر رسول آریان

اولفونیک؟
فکر کنم منظورت اولفوبیک هست.
دیگه تا ۲ سال که دوام میاره حداقل.
تا اون موقع هم فروختمش.

مشکل اینه که به خاطر اج بودنش، یا محافظ ها خوب روش سوار نمیشن، یا به دلم نمیشینه. مثلا یه حاشیه مشکی دارن اکثرشون، که یه مقدار از اج رو خراب میکنن.

اصلا وقتی دست میکشی روی صفحه خودش حس خوبی داره که هیچ کدوم از محافظ ها اون حس رو نداره. از زندگی لذت ببر. اگرم لایه محافظش ضعیف شد بعدها، فدای سرم. چیکار کنم ?
خودم رو الان تحت فشار بذارم که مبادا در آینده فلان بشه. گارد هم براش نخریدم‌. همون گارد شیشه ای خودشه که توی پکیج بود. اینم به خاطر این گذاشتم چون بدون اون پشت گوشی لک برمیداره و همش میشه جای انگشت و زشت میشه.

BeFair

آره آره اما این لایه خیلی زود (در حد کمتر از 6 ماه) برداشته میشه، حالا هر گوشی ای باشه

BeFair

من گوشی دیدم از جعبه باز شده خورده زمین خورد شده، گوشی هم دیدم 10 بار خورده رو آسفالت، چیزیش نشده! شانس و ایناس بیشتر

اما در مورد گوریلا گلس ۶ اگر بخوام نظرم رو بگم، به نظرم چندان فرقی نکرده. هر چند خیلی فاصله افتاد تا از ۵ به ۶ ارتقا پیدا کنه و انتظار میره تیم تحقیق و توسعه به خوبی روی نسخه ۶ کار کرده باشن.
از اونجایی که میگه در ۱۵ بار سقوط دوام میاره یعنی دو برابر نسخه ۵، میشه به این نتیجه رسید که گوریلا گلس ۵ حداقل باید ۷ سقوط رو تحمل کنه. در حالی که ما در واقعیت دیدیم اینطور نیست.

chalton

احتمال این که در نوت 9 استفاده بشه خیلی زیاده چون جدیدترین سری گوریلا گلس هارو همیشه اول سامسونگ استفاده میکنه بعد بقیه برندها،البته این رو هم نباید فراموش کرد که سهم 7.4 درصدی سامسونگ، این کمپانی یکی از بزرگترین سهامداران کورنینگ هست.

BeFair

آره دقیقا، فکر کنم عموما روی سری نوت سامسونگ میاد نسخه های جدید گوریلا گلس گوریلا گلس 3 و 5 که اینطوری بود

Amir Hossein

هرچقدر هم مقاومتشون بالا باشه بازم از گلس استفاده میکنیم

Peiman

خیلی وقت بود منتظر معرفی نسل جدیدش بودم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)