حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر کم حاشیه آیفون 9 چقدر کم حاشیه است؟

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل

حدودا شش روز پیش بود که در ترنجی آیفون 9 را در کنار آیفون X دیدیم. می دانیم که آیفون 9 احتمالا نام آیفونی باشد که در سال 2018 با نمایشگری دارای پنل LCD عرضه می شود. این نمایشگر قرار است همانند آیفون X کم حاشیه و دارای بریدگی نمایشگر برای قرار گرفتن سیستم تشخیص چهره سه بعدی Face ID و دیگر موارد در لبه بالای نمایشگر باشد. اما سوال اینجاست که آیا می توان پنل LCD را اینقدر کم حاشیه طراحی کرد؟ نمایشگر کم حاشیه آیفون 9 چقدر کم حاشیه است؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

به تصویر بالا نگاه کنید، این بهترین دیدی است که می توانم به شما بدهم، نمایشگر کم حاشیه آیفون 9 در مقابل نمایشگر آیفون X یا نسخه های 2018 شبیه به این تصویر خواهد بود. در حقیقت آیفون 9 که نمایشگر 6.1 اینچی LCD دارد کم حاشیه است اما نه خیلی! این به دلیل محدودیت در ساخت پنل LTPS IPS با حاشیه کم است.

به گزارش Digitimes شرکت ژاپنی Nichia برای سیستم نور پس زمینه پنل LCD آیفون 6.1 انتخاب شده و دلیل این است که آن ها در این زمینه فناوری های جدیدی دارند. به گفته آن ها استفاده از LED های 0.3t به جای 0.4t می تواند حاشیه لبه پایین از را از 4 تا 4.5 میلی متر به 2 تا 2.5 میلی متر کاهش دهد. مشکلی که وجود دارد این است که دقت و پایداری تولید LED های 0.3t در مقایسه با LED های 0.4t کم است. گفته می شود Nichia در حال توسعه LED های 0.3t است که در نیمه اول سال 2018 از سوی تولیدکننده های چینی و ژاپنی ارایه خواهند شد.

گفته می شود شرکت Nichia در سال اول تقریبا انحصاری با اپل کار می کند و پس از آن برندهای دیگر را هم پشتیبانی خواهد کرد. به صورت کلی در صورت تحقق این فناوری و به مرحله تجاری رسیدن آن، می توان دید که آیفون 9 با حاشیه کم اما هنوز بیشتر از آیفون X راهی بازار می شود. شما چطور فکر می کنید؟ آیفون 9 با این میزان حاشیه می تواند جذاب باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Naranj

هر چی باشه از ایفون ۸ و ۷ و ۶ بهتره!

Pouya

اونکه صد در صد کلا ایفون 8 از نظر طراحی باید بهتر میشد اون حاشیه تو این سال اصلا خوب نیس میگن اپل ایکس رو میخواسته سال بعدی معرفی کنه ولی چون مراحل توسعش زود تموم شده معرفیش کرد یعنی اگر ایکس امسال معرفی نمیشد فقط 8 و 8 پلاس بود خیلی نا امید کننده میشد البته نظر منه شاید بعضی ها 8 رو خیلی دوس داشته باشن اما من میگم 8 و 8 پلاس نسبت به قیمتش ارزش خرید نداره البته میدونم قیمت بالاش تقصیر اپل نیس وضع بازار ما بده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)