حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع سامسونگ برای حسگر ترکیبی تشخیص چهره و اسکنر عنبیه چشم منتشر شد

نوشته

5 سال قبل | 8 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

هر چند برای شایعات دستگاهی که قرار است اسفند امسال رونمایی شود، خیلی زود است اما یک ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم گلکسی اس 10 (Galaxy S10) با حسگر اثرانگشت یک پارچه با نمایشگر عرضه خواهد شد. پریروز نیز درباره راه احراز هویت پرچمدار 2018 سامسونگ خواندیم که دو نسخه از گلکسی اس ۱۰ با حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر و نسخه سوم با حسگر اثرانگشت کنار قاب عرضه می شوند. امروز شایعه ای می شنویم که می گوید حق اختراع سامسونگ برای حسگر ترکیبی تشخیص چهره و اسکنر عنبیه چشم منتشر شده و می تواند در دو سالگی ارایه تجاری حسگر اسکنر عنبیه چشم سامسونگ، یک پیشرفت برای استفاده ار گلکسی نوت 9 باشد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به آن داشته باشیم.

بیش از ۵ ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم آیا در گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس از فناوری جدید Intelligent Scan برای باز کردن دستگاه استفاده شده است؟ و پاسخ این پرسش، بله بود. هر چند که بعدها در مقاله ای به این موضوع پرداختیم که چرا من از اسکنر عنبیه چشم و تشخیص چهره گلکسی اس 9 استفاده نمی کنم؟

سیستم اسکن هوشمند یا همان Inteliigent Scan در گلکسی اس 9 به این صورت است که یا از تشخیص چهره سه بعدی یا از اسکنر عنبیه چشم، با توجه به شرایط نوری استفاده می کند. در حقیقت این باعث می شود علاوه بر اینکه مدت زمان پروسه تشخیص چهره شما کمی طولانی باشد، همیشه امنیتی را که باید، نداشته باشد.

 حسگر ترکیبی تشخیص چهره و اسکنر عنبیه سامسونگ

حالا به نظر می رسد سامسونگ می خواهد حسگر ترکیبی تشخیص چهره و اسکنر عنبیه را توسعه بدهد. این حق اختراعی است که توسط سامسونگ در سازمان ثبت اختراع و نشان های تجاری ایالات متحده امریکا (USPTO) ارایه شده و لزوما به معنی کاربردش در دستگاهی از سامسونگ نیست. همانطور که گفتیم این یک حسگر ترکیبی تشخیص چهره و اسکنر عنبیه پس می تواند هر دو کار راه همزمان انجام دهد. سیستم به این صورت خواهد بود که پرتوهای نزدیک به مادون قرمز را به صورت کاربر پرتاب می کند و با دوربین دارای عمق میدان افزایش یافته (EDOF) که می تواند عکس را از فاصله بسیار نزدیک بگیرد و سوژه شارپ نگاه دارد، از کاربر تصویری ثبت می کند. این حسگر می تواند نور محیطی را از صورت کاربر حذف کند و می تواند تصویر اپتیکال را به سیگنال الکتریکی تبدیل کند تا تصویر به بهترین شکل ممکن پردازش شود.

این حسگر همچنین متکی بر گستره وسیعی از پایگاه داده عنبیه های شناسایی شده است تا راه شناسایی سریع تر و دقیق تر باشد. فکر می کنید این سیستم در گلکسی نوت 9 تجاری شود؟ نظر شما چیست؟ سیستم تشخیص چهره سه بعدی مانند آیفون X یا اسکنر عنبیه چشم؟ پاسخ من بین این دو گزینه، حسگر اثرانگشت است!

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

ببخشید قصد جسارت ندارم ولی مطلبی جایی دیدم که بد نیس شما هم بخونید شاید مفید باشه
پرفسور سمیعی؛ محله ما یک رفتگر دارد، صبح که با ماشین از خانه خارج می شوم، سلامی گرم می کند و من هم از ماشین پیاده می شوم و دستی محترمانه به او می دهم، حال و احوالم را می پرسد و مشغول کارش می شود. همسایه طبقه زیرین ما نیز دکتر جراح است. گاهی اوقات که در آسانسور می بینمش سلامی می کنم و او فقط سرش را تکان می دهد و در آسانسور باز نشده برای بیرون رفتن خیز بر می دارد. به شخصه اگر روزی برای زنده ماندن نیازمند دکتر شوم، جارو زدن سنگ قبرم به دست آن رفتگر، به شدت لذت بخش تر از طبابت آن دکتر برای ادامه حیاتم است..

Naranj

ایشون طبیب خوبی هست ولی اصلا مردمی نیست.مثل شجریان و…

ahmad

مردمی نیست؟؟؟؟!!!!! بیخیال منظورم یه چیز دیگه بود

Amin

آره!
این خیلی بهتر از اسکنر سه‌بعدیه!!
چون اسکنر سه‌بعدی با دوقلوها گول میخوره.
ولی عنبیه‌ی هرکس منحصر به فرده.

هرچند که به صورت نرم‌افزاری اینکارو با اس۹ کرده، اما حسگر اختصاصی برای اینکار، عالیه!

ممنونم سامسونگ!

Amin

پاسخ سامسونگ به باگ اخیر پیام‌رسانش که اخیرا منتشر کردن:
http://uupload.ir/files/c962_screenshot_۲۰۱۸۰۷۰۸-۲۲۰۰۱۷_samsung_members.jpg

کهکشان

الان پروفسور سمیعی چه ربطی به این پست داشت !

بعید میدونم سامسونگ چیزیو حذف کنه ! تو تمام این سال ها آپشن اضافه کرده ولی حذف نکرده !
در مورد سنسور عنبیه همین موضوع صادقه !
اسکن سه بعدی آیفون بی عیب و نقص نیست حتی خیلی جاها از اسکن دو بعدی های اندروید هم کم میاره
احتمالا اس 10 به همین فن آوری مجهز بشه و سنسور عنبیه همچنان باقی بمونه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)