حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی به نوآوری های سونی موبایل

نوشته

5 سال قبل | 17 دیدگاه | سونی

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا شرکت های بزرگ “بزرگ” می شوند؟ یکی از مهم ترین پاسخ های شما “نوآوری” است. شرکتی که نوآوری ندارد صرفا شبیه به یک ماشین تولید ساده است که دانش سطحی دارد و مانند یک کارشناس فقط روی پوسته را می ببیند اما متخصص می تواند ببینید در بتن این موضوع چه چیزی می گذرد. حالا سونی تصمیم گرفته تا اینفوگرافیکی درباره نوآوری های خود منتشر کند و در آن نگاهی به نوآوری های سونی موبایل را ارایه کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا این اینفوگرافیک جالب را بررسی کنیم.

بالاترین سطح از مقاومت در برابر آب با اکسپریا زد (Xpreria Z)

نگاهی به نوآوری های سونی موبایل

نگاهی به نوآوری های سونی موبایل

اکسپریا زد (Xperia Z) را به یاد دارید؟ هنوز تحت تاثیر کلیپ معرفی آن هستم، دستگاه زیبایی بود که با طراحی شیشه ای و یکدست معروف به اومنی بالانس (OmniBalance) ارایه شده بود و اولین موبایل هوشمند در رده پرچمدار بود که می توانستید درون آب آن را غوطه ور کنید. هر اکسپریا زد در هنگام عرضه به روزترین چیپست را نداشت اما توجه خیلی از کاربران و دنیای موبایل را به خود جلب کرده بود.

اولین موبایل با نمایشگر 4K با اکسپریا زد 5 پریمیوم

نگاهی به نوآوری های سونی موبایل

نگاهی به نوآوری های سونی موبایل

باور بکنید یا نکنید، لازم بدانید یا ندانید سونی اولین نمایشگر 4K موبایل دنیا را با اکسپریا زد 5 پریمیوم در نمایشگاه IFA 2015 رسما رونمایی شد، یعنی ۳ سال پیش و هنوز هم شرکتی چنین پنلی را استفاده نکرده است. این حرکت سونی شاید در پاسخ به منتقدینی بود که به این شرکت ژاپنی خرده می گرفتند که چرا از رزلوشن FHD دل نمی کند و به رزلوشن QHD نمی پیوندد!

اولین ساعت هوشمند با GPS داخلی با Smart Watch 3

نگاهی به نوآوری های سونی موبایل

نگاهی به نوآوری های سونی موبایل

همین که نام تجاری ساعت های هوشمند سونی “SmartWatch” است خود نشان می دهد که این شرکت در زمینه تولید ساعت های هوشمند چقدر پیشتاز است اما این نوآوری ارتباطی به آن ندارد بلکه مربوط به اولین ساعت هوشمند با سیستم عامل Android Wear بوده که با GPS داخلی عرضه شده است.

اکسپریا ایکس زد پریمیوم اولین موبایل با LTE گیگابیتی، فیلم برداری 960 فریم بر ثانیه و نمایشگر 4K HDR

نگاهی به نوآوری های سونی موبایل

نگاهی به نوآوری های سونی موبایل

چیپست اسنپدراگون 835 اولین بار در اکسپریا ایکس زد پریمیوم استفاده شد و این به سونی اجازه داد تا دامنه نوآوری های خود را بر بستر این قول پردازشی گسترش دهد. ارتباط مخابراتی 4G LTE با سرعت گیگابیتی و فیلم برداری فوق آهسته 960 فریم بر ثانیه اولین بار توسط این دستگاه ارایه شد، هر چند اولین موبایلی نبود که با این مشخصات به بازار مصرفی عرضه شود. نمایشگر 4K HDR نیز در ادامه تکامل پنل 4K خانواده پریمیوم موبایل های سونی روی اکسپریا ایکس زد پریمیوم عرضه شد.

اکسپریا ایکس زد ۱ اولین موبایل با توانایی اسکن ۳ بعدی

نگاهی به نوآوری های سونی موبایل

نگاهی به نوآوری های سونی موبایل

اکسپریا ایکس زد 1 که در ذهن ما بیشتر به عنوان اولین موبایل با اندروید 8 جا خوش کرده است یک رکورد غیر رسمی به اسم “سریع ترین موبایل عرضه شده توسط سونی موبایل به بازار” (!) را هم دارد، چون عموما موبایل های سونی حداقل بین معرفی و عرضه به بازار 2 یا 3 ماهی زمان می گیرند. اکسپریا زد 1 اما دستاورد بزرگی برای سونی داشت که با نرم افزار 3D Creator می توانستید اشخاص یا اجسام را به صورت 3 بعدی اسکن کنید،‌ البته با صبر و تلاش فراوان.

اولین فیلم برداری 4K HDR با اکسپریا ایکس زد 2

نگاهی به نوآوری های سونی موبایل

نگاهی به نوآوری های سونی موبایل

موبایل های زیادی فیلم برداری 4K می کنند و موبایل های زیادی هم فیلم برداری HDR دارند اما تنها یک موبایل است که بتواند فیلم برداری 4K HDR داشته باشد و آن دستگاهی نیست به جز اولین موبایل کم حاشیه سونی، اکسپریا ایکس زد 2! این ویژگی نیز به لطف چیپست اسنپدراگون 845 ممکن شده است که البته دیگر موبایل های مجهز به این چیپست چنین توانایی ندارند.

مسلما این ها بخشی از نوآوری های سونی است که در این اینفوگرافیک عرضه شده اند اما بد نیست به یاد داشته باشیم نوآوری با تمام اهمیت فراوانی که دارد، اما همه چیز نیست و شما باید تمام قواعد بازی را بلد باشید در غیر این صورت روی ضد حمله ها کاملا آسیب پذیر خواهید!

سونی موبایل با وجود تولید موبایل ها باکیفیت اما خیلی همسو با ترندهای روز پیش نمی رود و این شاید باعث شود که مخاطبین تصور کنند این شرکت از فناوری های روز عقب افتاده است اما این در حالی است که آن ها تلاش می کنند تا فناوری نوآورانه ای را عرضه کنند، فناوری هایی که شاید به دلیل عدم دارا بودن کاریزمای اپل در سونی، همه گیر نشده اند!

شما چطور فکر می کنید؟ از این لیست نوآوری ها کدام یک برای شما ارزشمندتر و کاراتر بوده است؟ به صورت کلی چه نوآوری ای در دنیای موبایل بیشتری تاثیر در زندگی شما را داشته است؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کهکشان

اینا همه درست
ولی اکثر نوآوری هاش رو دوربین بواسطه چیپست اسنپ 845 بود که سامسونگ مهندسیش کرده !

آخ آخ الانه که دیسلایک زنای فن سونی 18 تا بزنن ! خخخخ

REZA

من خودم دیسلایک دادم به کامنتتون،کاملا حرفتون اشتباس
سونی واقعا گاهی جاها عالیه ،ولی باید ببینه مشکل کم فروختنش کجاس .مشکلات و باید برطرف کنه

کهکشان

عزیزم اشتباه یا درست بودنشو شما تعیین نمیکنی شما فقط نظرتو گفتی بهرحال ممنونم از فیدبکت

vahid1370b

از اون حرف ها بودا زدی ک تو تاریخ باید ثبت کرد
طراحی و ساخت دو پروژه جدا هستن
سامسونگ فقط قسمت ساختش بر عهده داشت
و طراحیش مال کوالکام هست

کهکشان

هم تو تاریخ ثبته هم تو گوگل
یه سرچ بکنی میفهمی چی گفتم !
فقط ساخت ! خخخخخخ
طراحی ! خخخخخ
نگاهت به قضیه در حد یه کودک به شیر خشکه ببخشیدا قصد جسارت نداشتم ! ولی واقعا کامنتت بار علمی نداشت

MR.CAMPER

هجدهمین دیسلایک رو من زدم ???? گفتم در جریان باشی

کهکشان

دیس لایک زن کی بودی تو لعنتی !

Amin.light33

سامسونگ چیپ ۸۴۵ رو مهندسی کرده؟؟ کوالکام پشمه مگه؟؟ سامسونگ فقط ساختتش

کهکشان

دوست مهربونم اگه یکم زحمت سرچ کردن بکشی و 4 تا مطلب بخونی به جایی بر نمیخوره !

Amin

اولین بودن مهمه،
ولی با کیفیت! نه فقط اینکه اولین رو بزنم!
و در کنار نوآوری، بایست پایداری رو شرکت بلد باشه. که سونی بلد نبود و به این روز افتاد.

vahid1370b

همه اینا درسته
ولی سونی
۳ فاکتور مدیرت فروش رو کلا بیخیال شده و سعی کرد با پایبند باشه ب ی سری چیزا ک شاید تو تصور مدیران شرکت سونی اسمش
اصلات باشه
فاکتور اول بازاریابی درست
فاکتور دوم مدت فاصله معرفی محصول تا فروش
فاکتور سوم گوش دادن ب خواسته های طرفدارن و منتقدین(ک سونی گوش نمیده)
سامسونگ گوش کرد نتیجشم دید
امیدوارم ۵ برند معتبر
سونی،اچ تی سی،موتورولا،نوکیا،بلک بری
بمونن و شاهد روزهای خوبشون باشیم

raminkhan

اگه سونی در کنار این مواردی که گفته شده بود رو چیزهای دیگه تو زمان خودش مثل الگوریتم دوربین، رابط کاربری و اینکه صدای طرفداراشو گوش می‌کرد میتونست از موفق ترین ها باشه
البته منکر کیفیت خوب سونی نمیشه شد

Saeed393

سونی جز با کیفیت تریم و خوش ساختترین ها بوده همیشه، خیلی نو آوری هم داشته حتی تو نرم افزاری
مثلا موزیک پلایر فوق العادش،برنامه trackid که متاسفانه تعطیلش کرد،وقتی هیچکی استامینا مد رو نداشت سونی بهترین بود تو ذخیره باتری،شاید خودتونم یادتون باشه چند مدت چقدر سونی بخاطر باتریش سر زبونا بود
تنها مشکل سونی جلو نرفتن با ترند بازار و بازاریابیش بود

Quality

با بعضی قسمت های متن مخالفم
“موبایل های زیادی فیلم برداری 4K می کنند و موبایل های زیادی هم فیلم برداری HDR دارند” بله تعدادی از موبایل ها تبلیغ فیلمبرداری HDR رو میکردن و سنسور 10 بیتی هم داشتن مثل پرچمدار الجی اما هیچکدوم فیلم ها رو بصورت 10 بیتی ذخیره نمیکردن و همه خروجی رنگ 8 بیتی داشتن! اکپسریا XZ2 اولین گوشی هست که فیلم ها رو بصورت HDR ذخیره میکنه و تا رزولوشن 4K هم میشه فیلمبرداری کرد که فوق العادس!

“این در حالی است که آن ها تلاش می کنند تا فناوری نوآورانه ای را عرضه کنند، فناوری هایی که شاید به دلیل عدم دارا بودن کاریزمای اپل در سونی، همه گیر نشده اند!” با بخش دوم این قسمت هم کاملا مخالفم ضد آب بودن الان یک چیز ضروری شده برای گوشی ها ، فیلمبرداری اسلوموشن 960 فریم بر ثانیه هم دارن اضافه میکنن و تا حدودی بدنه شیشه ای رو هم میشه گفت سونی بصورت گسترده از چندین سال پیش استفاده کرد و الان تازه شرکت ها رفتن سمتش
یا همین 3D Creator در اکسپریا XZ1 که چند ماه بعد خیلی سریع در یک دستگاه هواوی کپیش رو ساخته بودن و شما خودتون هم بهش اشاره کردین در چند مطلب

سونی شرکت کوچیکی نیست ولی فروش بخش موبایلش خیلی پایینه پس مطمئنا باید خیلی شرکت ها بهش بی اهمیت باشن اما در واقعیت اونقدر هم بی اهمیت نیستن!

واقعا کدوم شرکتی هست که یک گوشی تونسته باشه بزنه که صفحه 4K HDR داشته باشه ، فیلم 4K HDR بگیره و دوربین با ایزوی در حد دوربین های نیمه حرفه ای داشته باشه و عکس های فوق العاده ای بگیره؟! هرچند سونی موبایل با اون طراحی افتضاح گند زده به این شاهکار تکنولوژی
چند تا فیلم و مقایسه از دوربین XZP2 منتشر شده که واقعا فوق العادس و نسبت به پرچمدار های قبلی به لطف دو دوربین و پردازشگر اختصاصیش نویز خیلی کمتری در عکس ها هست مثلا روی ازوی 12800 نویز خییلی کمتری نسبت به XZ1 در عکس ها هست
تنها گوشی که از لحاظ جذب نور میتونه به این گوشی نزدیک بشه P20 پرو هست اما دقت رنگ و جزئیات در عکس ها خییلی ضعیفتره

امیدوارم لااقل پرچمدار شهریور ماه یکم طراحیش بهتر باشه! اگر مثل همون XZ2 هم بود خیلی خوب میشد

Quality

خواهش میکنم

بله درسته اما در نظر هم اشاره کردم هیچکدوم فیلم رو بصورت HDR واقعی ذخیره نمیکنن و نیاز به یک صفحه نمایش با پشتیبانی از HDR 10 ندارن اما XZ2 علاوه بر پشتیبانی از رزولوشن 4K، فیلم ها رو بصورت HDR واقعی (بصورت 10 بیتی) ذخیره میکنه و فقط توی دستگاه هایی که از HDR پشتیبانی میکنن با کیفیت واقعی نشون داده میشه

یکم منظورم رو در بخش دوم بد رسوندم منظورم این بود که با وجود فروش خیلی پایین گوشی های سونی، شرکت های مختلف اونقدر ها هم بی اهمیت نیستن بهش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)