حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت کانال به واتس اپ اضافه خواهد شد، کپی از تلگرام

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | نرم افزار

هنوز وایبر بسته نشده بود که برخی کاربران پیام رسان سریع و خوش ساختی را پیدا کرده بودند که اطلاعاتش به صورت ابری ذخیره می شد و وقتی می خواستید نرم افزار را از موبایل خود پاک کنید،‌نگران گروه ها و چت های خود نبودید! این خود یک برتری ویژه بود، ویژگی که تلگرام برای اولین بار ارایه کرده بود و هیچ سرویسی مانند آن را ارایه نمی کرد. پس از بسته شدن وایبر کوچ ایرانیان به تلگرام آغاز شد و کمی بعدتر شاهد کانال در تلگرام بودیم. “کانال” به معنی یک راه یک طرفه برای انتشار گسترده محتوا است. حالا شنیده می شود قابلیت کانال به واتس اپ اضافه خواهد شد که رسما کپی از تلگرام به شمار می رود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این قابلیت بیشتر صحبت کنیم.

فیس بوک خیلی شرکت شریفی از نظر نوآوری به شمار نمی رود. از کپی کاری های اینستاگرام از اسنپ چت بگیرید تا اضافه کردن برخی از آن ها حتی به خود فیس بوک! واتس اپ نیز ویژگی هایی از جمله پیش نمایش لینک، پاسخ مستقیم به پیام (Reply) از تلگرام به خود اضافه کرده بود. حالا به نظر می رسد مهم ترین ویژگی که سبب شده بود تلگرام، بشود تلگرام را ارایه کند!

کانال ها یک راه بدون هزینه و با مخاطب بسیار وسیع است که شما می توانید برای کسب و کار خود یا حتی مصارف شخصی استفاده کنید. حالا به نظر می رسد که قابلیت کانال به واتس اپ اضافه خواهد شد.

واتس اپ در بلاگ خود نوشت: “یک راه استفاده از گروه ها، دریافت اطلاعیه ها و رونمایی های مهم است، از جمله والدین و معلمان در مدارس، مراکز اجتماعی و سازمان های غیر انتفاعی. ما این تنظیم جدید را معرفی کرده ایم، بنابراین مدیران می توانند ابزارهای بهتر برای این موارد استفاده را داشته باشند”

التبه هنوز یک مشکل بزرگ برای واتس اپ وجود دارد و آن این است که در واتس اپ هنوز کاربران با شماره تلفن نمایش داده می شوند و برای عضویت در گروه های بزرگ عمومی مناسب نیست. تلگرام برای رفع این مشکل، قابلیت شناسه شخصی را رونمایی کرده بود که علاوه بر برطرف کردن این موضوع، صدا کردن شخص خاص در گروه را ممکن می ساخت.

واتس اپ در حال حاضر 1.5 میلیارد کاربر دارد و 200 میلیون آن ها در هند هستند. تلگرام به تازگی از مرز 200 میلیون کاربر گذشته است. تصور کنید اگر قابلیت کانال در واتس اپ دقیقا شبیه به تلگرام شود، چه کانال های چند صد میلیونی می تواند شکل بگیرد! نظر شما چیست؟ فکر می کنید واتس اپ موفق می شود؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

چقدر عالی ، همین دیشب نصب کردم

من واتس اپ هم روی گوشیم هست.
ولی مشکل اینجاس که اعضا همدیگه رو با شماره موبایل میبینن. حریم خصوصی رو زیر سوال میبره.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)