حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیکه اپل به اندروید درباره افزایش حافظه رم و عملکرد ضعیف!

نوشته

5 سال قبل | 14 دیدگاه | Android، iOS، اپل، اختصاصی ترنجی، سیستم عامل

شاید به صورت مستقیم نتوان گفت که برند اپل به اندروید چنین طعنه ای زده اما مدیر بخش نرم افزار اپل وقتی در توییتی اظهار نظری می کند، تفاوت زیادی با خود اپل ندارد. همه چیز از توییت نارضایتی MrMobile از مدیریت رم موبایل های اندرویدی حتی دارای ۸ گیگابایت حافظه رم آغاز شد که به تیکه اپل به اندروید درباره افزایش حافظه رم و عملکرد ضعیف منتهی شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

همه چیز از این توییت آغاز شد. گویا مثل موبایل وقتی که در حال پخش آنلاین در نرم افزار Pocket Casts بوده است به دلیل دریافت یک پیام (پیام مستقیم، Direct Message یا DM) در توییتر، این نرم افزار بسته می شود و گویا چنین چیزی زیاد روی می دهد. وی عنوان می کند که پس اگر حافظه رم بیشتر همیشه به معنی چند وظیفگی بهتر نیست و همانطور که می دانیم لزوما معنی سرعت بیشتر نمی دهد، پس چرا برای آن هزینه می کنیم؟

جالب است بدانید دستگاهی که وی را به انتشار چنین توییتی وادار کرده اچ تی سی یو ۱۲ پلاس است. هرچند که این دستگاه ۶ گیگابایت حافظه رم دارد اما وی عنوان می‌کند که چنین مشکلی در وان پلاس ۶ هم که ۸ گیگابایت حافظه رم دارد رخ می دهد. در این بین اما کرگ فدریگی مدیر بخش نرم افزار اپل فرصت را مغتنم شمرده و در پاسخ آن توییتی تمسخرآمیز به اندروید منتشر کرده است. این توییت را در تصویر پایین می بینیم:

زمانی که آیفون نسل اول و نسل های بعدی آن معرفی شدند موبایل ها عموما به دلیل حافظه داخلی پایین از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می کردند. هر چند این تنها دلیل پشتیبانی از کارت حافظه جانبی نیست اما به هر صورت چنین مشکلی وجود داشت. حالا کرگ با اشاره ای به آن عنوان می کند که شاید موبایل های اندرویدی برای حافظه رم نیاز به امکان ارتقا از طریق درگاه جانبی دارند!

البته ما در پاسخ به توییت وی نوشتیم که شاید بهتر باشد ابتدا مشکل مدیریت رم آیفون X را برطرف کنید و سپس درباره اندروید جوک بسازید (!) ولی خب به صورت کلی باید گفت چنین موضوعی وجود دارد. آیا بدان معنی نیست که حافظه رم بیشتر خوب نیست بلکه این را می گوید که سیستم عامل و توسعه دهنده برای استفاده از آن هماهنگ نیستند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید در درجه اول این تیکه کرگ فدریگی به اندروید صحیح بوده است و در درجه دوم آیا حافظه رم بالا در خرید شما تاثیر دارد؟ بد نیست بدانیم این دومین اینکه اپل به اندروید و دستگاه های اندرویدی در مدت اخیر است. پیش از این چهار روز پیش شاهد توییت تمسخر آمیز جانی آیو طراح اپل درباره بریدگی نمایشگر موبایل های اندرویدی نیز بودیم.

 

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin

خداییش اگه قرار باشه اپل مسخره بشه، سوژه زیاده! خیلی بیشتر از دنیای اندروید
اول خودشو کامل، یا نسبتا کامل کنه، بعد بیاد تیکه پشت تیکه بندازه!

ahmad

هم راس گفته و هم ایراد خودشو ندیده که شما با کامنتتون حالشو گرفتین ای ول

siavash-t

والا من که اصلا این قضیه برام مهم نیست. فوقش یه برنامه یا بازی ریلود میشه. ولی به نظرم وقتی می بینی برنامه ها و بازیها تو مقایسه ۲ تا گوشی با رم یکسان تو یکیشون ریلود می شن، تو یکی نه، این به دستکاریهای نرم افزاری اون شرکت بر می گرده، نه خود اندروید.
البته اینم که مسئولان اپل هر از چند گاهی یه طعنه به اندروید می زنند، ولی در عمل یه کپی هایی (به دوستان اپلی توهین نشه. الهام…) از اندروید می گیرند هم جالبه.
فقط برام سواله احتمالا در مورد کند کردن عمدی آیفونهای قدیمی و یا خم شدن آیفون ۶ ها در زمان خودش که به ibend معروف شده بود نظری ندارند؟

ARMTIN

چرا اپل اسمی از سونی نمیاره ؟؟؟؟
.
.
speed test سونی XZ2 و ایفون 10 در سایت ترنجی هست برید ببنید …
واقعیت اینکه apple بازار های مهمش بخاطر برند های چینی در حال کاهش هست ..
عملکرد عالی شیاومی نمونه بارزی از پیشرفت چینی ها در این عرصه هست ، که با قیمتی رقابتی و کیفیت بالا مشتری ها (کشور های جهان سومی و دوم…. ) جذب میکنند

Amin

البته به نظر من کپی‌کاری اعتبار یه شرکتو پایین میاره.
کاری که چینیا استادشن.
رئیس علی بابا، میگه الهام بگیرید از رقاباتون، اما کپی کنید، مساوی با مرگه!

شما برندهای چینی رو ببین، از رابط کاربری بگیر تا شکل و چینش دوربین و…
جالبه حتی آیکون‌گرافی رابط کاربریشون به شدت شبیه اپله.
و این نقطه‌ی ضعفه به نظر من.

کرش کردن یک اپلیکیشن در یک مدل، چه ربطی داره به کم و زیاد بودن RAM. اینا خودشونم بهتر میدونن که اگر احیانا مشکلی در چند وظیفگی یک گوشی یا رابط کاربری باشه، این ایراد یا از اون شرکت سازنده گوشی هست یا خود اپلیکیشن مشکل داره.

وگرنه بارها دیدیم که یک گوشی با رم ۶ یا ۸، چطور میتونه چند برنامگی رو مدیریت کنه و یک گوشی با رم ۳ چطور به مشکل میخوره.

اصلا RAM برای چی ساخته شده؟ به این خاطر که حد واسط بین محل ذخیره سازی با پردازنده باشه. برنامه ها بعد از اجرا از روی Storage میان روی RAM. حالا هر چی برنامه باز بیشتری روی RAM بشه قرار داد، چند وظیفگی افزایش پیدا میکنه. چون پردازنده ها چند هسته ای شدن، میتونن در هر لحظه چندین کار رو با هم اجرا کنن. پس پشتوانه یه سیستم برای اجرای بهتر و دسترسی سریع تر به اپلیکیشن ها، همون RAM با اندازه مناسب هست.

من گاهی اوقات ۴ تا کار همزمان با گوشی انجام میدم. دانلود منیجر داره فایل دانلود میکنه، برنامه ادیتور فیلم داره یک فیلم رو ویرایش میکنه، خودم دارم اخبار تکنولوژی رو میخونم، موزیک پلیر هم داره آهنگ رو پخش میکنه. این ۴ تا کار چجوری بدون مشکل و روان میتونن انجام بشن؟ با پردازنده های چند هسته ای خوب و RAM مناسب.

Peiman

بد نیست بدانیم این دومین اینکه اپل به اندروید و دستگاه های اندرویدی در مدت اخیر است.
فک کنم اینجا بجای اینکه باید تیکه باشه?
همه چیز از این توییت آغاز شد. گویا مثل موبایل وقتی که در حال پخش آنلاین در نرم افزار Pocket Casts بوده است

فک کنم اینجا هم باید مستر موبایل باشه بجای مثل موبایل ?

نیما

این گو‌گل بیچاره هی میاد اندروید رو بهینه میکنه.
دوباره یکی مثل سامسونگ میاد با یه لانچر مزخرف و هزار تا ویژگی ای که یا درست کار نمیکنن یا به‌درد نمیخورن ، گند میزنه به سیستم عامل.
در نتیجه در این مواقع ، تقصیر اندروید نیست. تقصیر اون شرکته.
اپل این مشکلات رو نداره چون سیستم عاملش کاملا بهینه شده.

Amin

پیشنهاد من به شما و سایر منتقدین سامسونگ اینه که قبل از کامنت گذاشتن یکم فکر کنید.
همین الان ۱۸ تا از ویژگی‌های اندروید پی، روی اندروید اوریوی سامسونگ هستش.
به خوبی هم دارن کار میکنن.
چرا از خودتون می‌بافید؟!!

دکتر رسول آریان

برخی از کاربران، آخرین محصولی که از سامسونگ تست کردن، گلکسی S۵ بوده، بعد در مورد گلکسی S9 تلاوت میکنن!

Amin

دقیقا همینطوره!!

کهکشان

باور کن من همون اس 5 هم داشتم به آیفون ده ترجیحش میدم !
بعضیا هنوز با اس 3 مقایسش میکنن !

کهکشان

اپل بیچاره خودشم میدونه داره جا میمونه از اندروید میخواد اینطوری فضارو تخریب کنه !
اگه به افزایش رم نیازی نیست چرا نسخه های پلاسش و آیفون ده از 2 گیگ رم استفاده نمیکنن ؟ اصلا چرا همون 1 گیگ رمو نمیذاره ؟ جالیه که نگران افزایش قیمت هاست ! پس چرا کلید هوم و آدابتور فست شارژ و هوم پاد جداگانه میفروشه ؟ چرا دوربینو برآمده زده که راحت خش ورداره و هزینه تعویضش برابر نصف گوشی باشه ! حالا نگران افزایش رمه ؟ خیلی مزخرفی اپل ! حالم از خودتو تیکه هاتو سیاست های مسخرت بهم میخوره !

MOAZEZ

احتمالا تحقیر شدن آیفون x در مقابل xz2رو ندیدن که حرف از مشکلات میزنن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)