حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمالا مدت ویدیوهای اینستاگرام به یک ساعت افزایش پیدا کند، رقابت با یوتیوب

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

نمی دانم به یاد دارید که اینستاگرام اصلا از ویدیو پشتیبانی نمی کرد؟ سپس ویدیوهای 15 ثانیه ای به آن اضافه شده که تبدیل به یک استاندارد برای شیرین کاری و ها ایده های جذاب بود. پس از آن این ویدیوها به 1 دقیقه یا همان 60 ثانیه افزایش پیدا کردند و حالا به نظر می رسد فیس بوک که مالک اینستاگرام است می خواهد با افزایش مدت زمان ویدیوها به یک ساعت، به جنگ گوگل برود تا ببیند شانسی برای زخمی کردن یوتیوب دارد یا خیر! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

گزارشی از وال استریت ژورنال منتشر شده که خبر از یک ویژگی جدید می دهد و بر اساس آن کاربران می توانند ویدیوهای یک ساعتی را آپلود کنند. این به اینستاگرام کمک می کند تا محیطی شبیه به یوتیوب شود با این تفاوت که روی موبایل متمرکز است و شاید خیلی کاربر دسکتاپ را هدف نداشته باشد. این برنامه به عنوان برنامه آزمایشی توصیف شده است، اما اینستاگرام در نهایت می تواند تصمیم بگیرد که حداکثر زمان پخش فیلم ها را در پلتفرم خود گسترش دهد. این موضوع دو لبه دارد، یک اینکه برای کشورهایی مثل ما که در آن یوتیوب فیلتر است اما اینستاگرام نه، می تواند با استقبال مواجه شود و دو، اینستاگرام هم مثل یوتیوب فیلتر شود!

این ویژگی روی ویدیوهای عمودی متمرکز است

گفته می شود که این ویژگی روی ویدیوهای عمودی متمرکز است. استوری اینستاگرام در حال حاضر به همین شکل طراحی شده و این گزارش مشخص نکرده که آیا ویدئوهای طولانی تنها در بخش استوری اینستاگرام مجاز خواهد بود یا اینکه در صفجه اصلی به عنوان پست دیده خواهد شد. در حال حاضر مدت زمان ویدیوهای استوری 15 ثانیه و ویدیوهای پست 60 ثانیه است. البته به نظر ما اگر اینستاگرام تلاش کند که ویدیوهای عمودی را گسترش دهد، تولید محتوا برای آن سخت می شود چون تا کنون همه روی ویدیوهای افقی کار می کنند و اگر بخواهید یک محتوا یکسان را در یوتیوب و اینستاگرام منتشر کنید، ممکن نخواهد بود. نوامبر گذشته استوری بیش از 300 میلیون کاربر روزانه داشته است و خود اینستاگرام بیش از 800 میلیون کاربر دارد.

اینستاگرام در هفته های اخیر مشورت هایی با تولیدکننده های محتوا برای افزایش مدت زمان ویدیوها داشته است. نظر شما چیست؟ این یک تصمیم خوب است؟

 

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

من هنوز اینستاگرام رو برای دیدن ویدیو مناسب نمیدونم. مشکلاتی داره. مثلا زمانی که میخوای ویدیوها رو آلبوم کنی، اجازه نمیده ابعاد ویدیوها واید باشه.

مهمترین بخش یک پخش کننده ویدیو داشتن نوار زمان هست. اینکه کاربر بتونه فیلم رو عقب و جلو ببره.

مساله بعدی انتخاب نوع کیفیت پخش هست. اینکه بخوای با چه رزولوشنی پخش بشه.

و خیلی چیزهای دیگه. به همین دلیل فعلا حالا حالاها یوتیوب سلطان پخش ویدیو باقی میمونه.

mostafa3

مدت ویدیو رو 24ساعت هم بکنه نمیتونه با یوتیوب رقابت کنه
همونطور که اپل هم نتونست با map خودش با Google map رقابت کنه

Peiman

باید دید به شکل میخواد این ایده رو پیاده کنه

علی شیخ زاده

چیدمان جدید کامنت های اینستا رو مخه اصلا خوشم نمیاد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)