حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام XR1 اولین چیپست اختصاصی برای واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) است

تا کنون چیپست های زیادی از کوالکام در قلب دستگاه های مخصوص واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) می تپیده است اما هیچ کدام از آن ها مخصوص این پردازش ها نبودند. امروز کوالکام XR1 اولین چیپست اختصاصی برای واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) معرفی شده و در ادامه با هم با آن در ترنجی آشنا خواهیم شد.

کوالکام ایکس آر 1

کوالکام ایکس آر 1

برای افزایش کیفیت و کارایی مصارف AR و VR که زین پس می توانند نقش بسیار پررنگ تری در زندگی ما بازی کنند نیاز به تغییراتی است. این تغییرات امروز با معرفی چیپست کوالکام XR1 اولین تراشه این شرکت امریکایی ساخته شده به طور خاص برای دستگاه های AR و VR آغاز می شود. این تراشه برای اینکه شرکت ها بتوانند محصولات رده پایین برای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را بسازند ارایه گشته و برای اولین بار از آن انتظار می رود که در پایان سال جاری یا در اوایل سال 2019 به تجاری شدن برسد.

هر چند ورود کوالکام به بازی صنعت واقعیت افزوده و واقعیت مجازی می تواند هیجان انگیز باشد اما خود چیپست کوالکام XR1 چیز هیجان انگیزی برای عرضه ندارد. این شرکت عنوان می کند که چیپست های پرچمدار موبایلی اش مثل اسنپدراگون 845 هنوز انتخاب بهتری برای صنعت AR و VR است. چیپست XR1 برای دستگاه های ساده تر ساخته شده است، به معنای بیشتر برای فیلم ها و تجربه های منفعل نسبت به بازی است.

چیپست کوالکام XR1

چیپست کوالکام XR1

کوالکام دستگاه هایی را که با XR1 ساخته می شوند را به عنوان “باز کردن و مشاهده 360” فیلم ها به جای “ردیابی مقیاس اتاق” و مجهز به “کنترل کننده های ساده” به جای توانایی های ردیابی دستی توصیف می کند. با تمام این تفاصیر اما گفته می شود که تراشه قادر به پشتیبانی صفحه نمایش 4K با نرخ نوسازی 60 فریم در ثانیه، فعال سازی صوتی و کنترل کننده هایی است که جنبش با شش درجه آزادی را تشخیص می دهد.

موضوع چیپست اختصاصی برای مصارف AR و VR زمانی جذاب تر می شود که کوالکام بخواهد در خط تولید چیپست های XR از یک نمونه پرچمدار رونمایی کند. نظر شما چیست؟‌ آینده صنعت AR و VR را چطور می بینید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

لطفا کلمه تفاسیر رو اصلاح کنید. با ص نوشته شده.

به نظرم این تکنولوژی هم بعد از یک مدتی خسته کننده میشه. مثل تلویزیون های سه بعدی.
همین الان هم در برخی شهربازی ها میشه در حالت واقعیت افزوده بازی کرد.‌ تا یه مدتی هیجان انگیزه، ولی بعد عالی میشه و به دست فراموشی سپرده میشه.

*عادی.

Naranj

نع تازه شروع شده و اینده روی واقعیت مجازی و هوش مصنوعی میچرخه

دکتر رسول آریان

هوش مصنوعی شاخه اساسی این بخش از تکنولوژی هست. خود هوش مصنوعی به زیرشاخه های دیگه ای تقسیم میشه. صحبت من انحصارا در مورد AR و VR و MR بود که در حد همین بازی و سرگرمی ها باقی میمونه و با ورود تکنولوژی های جدید، یواش یواش از دور خارج میشه. یه مدت تلویزیون سه بعدی مد بود‌. عینک های مخصوص داشت و فیلم های سه بعدی هم ساخته میشد. اینا هیجان های زود گذر هستن.

در ضمن، واقعیت مجازی تازه ساخته نشده و چند سالی هم که اومده. هیجانش هم مثل سابق نیست. من خودم با عینک واقعیت مجازی کار کردم‌. حتی ساختم. مدتی هیجان داره، اما بعدش نه‌.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)