حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باتری لنوو زد 5 با صفر درصد باتری به شما امکان 30 دقیقه مکالمه می دهد!

نوشته

5 سال قبل | 6 دیدگاه | لنوو

حدودا سه روز قبل بود که در ترنجی خواندیم احتمالا باتری لنوو زد 5 (Lenovo Z5) در حالت آماده به کار تا 45 روز دوام می آورد! این ادعای بزرگیست و از نظر ما تنها در صورتی ممکن است که شما موبایل خود را روی حالت خیلی خیلی زیاد (!) ذخیره نیرو قرار دهید و الا از نظر منطقی چنین موضوعی برای موبایل های هوشمند ممکن نیست. اجازه بدهید یک مقایس به شما بدهیم تا بهتر درک کنید این عدد چرا اینقدر شگفت انگیز است. مثلا نوکیا 1200 از ساده ترین موبایل های موجود و خوش باتری ترین آن ها می تواند تا 390 ساعت حالت آماده به کار باشد، این یعنی به صورت تئوری و روی کاغذ تا کمی بیش از 16 روز! خب حالا که آن موضوع را کمی بازتر کردیم باید به یک ادعای دیگر برسیم، جایی که عنوان شده باتری لنوو زد 5 با صفر درصد باتری به شما امکان 30 دقیقه مکالمه می دهد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم اوضاع از چه قرار است.

حالا در جدیدترین تیزری که در ویبو (Weibo) سرپرست لنوو آقای Chang Cheng منتشر شده عنوان می شود لنوو زد 5 می تواند با 0٪ شارژ به شما 30 دقیقه مکالمه بدهد! بیاید تصور کنیم این چطور ممکن خواهد بود؟ خب اول اینکه کالبیره باتری به شکلی باشد که 0٪ در حقیقت 0٪ نباشد و مثلا 2 یا 3 درصد باشد! دوم اینکه شاید یک حجم مستقل در برای حالت های اضطراری در نظر گرفته شده باشد که احتمالش خیلی کم است. سوم هم اینکه واقعا این باتری لنوو زد 5 آنقدر بهینه شده که می تواند روی 0٪ به شما مدت زمان 30 دقیقه مکالمه بدهد! البته پذیرفتن این موضوع به مثابه آن است که قبول کنیم دلفین ها پرواز می کنند!

شاید بد نباشد بدانید در تیزری دیگر که حدودا 10 روز پیش منتشر شده ادعای پشتیبانی از 4 ترابایت حافظه داخلی وجود داشته است! شما حتی مک بوک پرو های تاچ بار هم انتخاب 4 ترابایتی ندارند و فقط با خرید آی مک پرو (iMac Pro) به قیمت 5000 دلار می توانید حافظه SSD به حجم 4 ترابایت داشته باشید!

هر چه که هست هیجان زیادی بر اساس ادعاهای عجیب و غریب لنوو در حال شکل گیری است که اگر به واقعیت بپویندد، لنوو واقعا جهش عظیمی خواهد داشت و اگر تبصره ای طور (!) به این موارد رسیده باشد، یک افت اعتبار ویژه به آن ها خواهد داد. نظر شما درباره این ادعاها چیست؟ آیا واقعا باتری لنوو زد 5 اینقدر شگفت انگیز است؟ حافظه داخلی 4 ترابایتی ممکن است؟ در ضمن در مطلبی جداگانه به نمونه های دوربین لنوو زد 5 خواهیم پرداخت!

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

به هر متخصص حوزه موبایل اینو بگی، بهت میگه کالیبره باتری مشکل داره. صفر درصد یعنی صفر درصد. من خودم تجربه روشن کردن برخی گوشی ها در حالت صفر درصد رو داشتم. حتی بدون استفاده دو تا سه دقیقه هم روشن بودن. اما اینکه ۳۰ دقیقه مکالمه کنم خیر.

بد نیست اشاره کنم که وقتی باتری صفر میشه و گوشی خاموش میشه، باز هم مقداری جزئی انرژی داره. اگر گوشی رو در حالت بوت یا ریکاوری به اجبار نگه دارید و اجازه ندید سیستم عامل بالا بیاد، خواهید دید که بعد از صفر شدن باتری، باز هم صفحه گوشی روشن هست. ممکنه حتی تا ۳۰ دقیقه هم طول بکشه.

اما مکالمه انرژی زیادی میبره و بعیده این کار.

JAVAD

من نمیفهمم ، صفر صفره دیگه ، وقتی باتری صفر درصد شارژ داره عملا خالیه ، اگه میگفت یک درصد قابل قبول بود اما اینکه با باتری صفر اینجوری یکم عجیبه

علی شیخ زاده

احتمالا مث فیلمای رزمی چینیه که رو هوا پرواز میکنن یه روز کامل تو هوا همدیگه رو میزنن بعد فرود میان ??

Naranj

چینی های میمون خور کلک بازند!
دستکاری نرم افزاری برای کاربرد تبلیغاتی

mTAAHAAm

خوب حتما درصد و درست نشون نمیده

علی شیخ زاده

چه موضوع تبلیغاتی مسخره ای خب معلومه با یه روش ساده مثلا برنامه باتری گوشی رو جوری مینویسن که مثلا وقتی باتری ۵ درصد شارژ باشه بنویسه صفر درصد ? مثل اینکه بگی تانکر کاملا خالی یه دبه آب بده مگه میشه??

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)