حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست Surge 2 شیائومی با همکاری نزدیک TSMC در حال توسعه است

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | شیائومی

می دانیم شیائومی گام بزرگی در جهت تولید چیپست های اختصاصی خود برداشته و برند سرج (Surge) را برای آن انتخاب کرده است. چیپست سرج 1 حدودا سال پیش رسما معرفی شد و این خود یک حرکت بزرگ از شیائومی بود چون نام های بزرگی همچون اپل، سامسونگ و هوآوی چنین استراتژی دارند و چنین تصمیمی برای یک بازیگر جویای نام تازه وارد چینی خیلی تحسین برانگیز است. متاسفانه اما سرج 1 دیگر خیلی ادامه پیدا نکرد ولی می توان گفت خوشبختانه شیائومی تسلیم نشده و گزارش هایی می رسد که روی چیپست سرج 2 در حال کار است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این شایعه بیشتر بخوانیم.

طبق گزارش های رسیده از تایوان گفته می شود که شیائومی سفارشات خود را از شرکت های تایوانی افزایش داده که در این لیست نام های فاکسکان، Inventec, Largan Precision و TSMC دیده می شود. گفته می شود که سرج 2 قرار بوده است در MWC 2018 رونمایی شود و توانایی رقابت با کایرین 970 را داشته باشد. هر چند این بهترین عملکرد نخواهد بود و هنوز پشت سر اسنپدارگون 845 می ایستد.

مشخصات سخت افزاری چیپست Surge 2 را می توان به این صورت دانست که معماری 16 نانومتری دارد، هشت هسته ای خواهد بود، 4 هسته ای قوی از نوع Cortex-A73 و 4 هسته ضعیف از نوع Cortex-A53 است. فرکانس 4 هسته قوی 2.2 و 4 هسته ضعیف 1.5 گیگاهرتز است. چیپست گرافیکی از نوع Mali G71 و هشت هسته ای در نظر گرفته شده و این چیپست از حافظه های فوق سریع UFS 2.1 و حافظه رم LPDDR4 نیز پشتیبانی می کند. این چیپست پشتیبانی از CDMA ندارد ولی هنوز مشخصات آن نهایی نشده است.

همچنین شیائومی سفارش خود را به شرکت  Largan Precision برای تولید دوربین های چند لنز بیشتر خواهد کرد که در سال 2018 دستگاه های بیشتری را با این فناوری ارایه کند. روابط شیائومی و فاکسکان نیز رو به تقویت است و این دو شرکت با هم یک کارخانه چاپ برد مجتمع در هند تاسیس کرده اند. نظر شما چیست؟ فکر می کنید شیائومی باید به فکر تولید چیپست اختصاصی باشد؟ می دانیم که شیائومی چند روز پیش وعده داد تا اگر سود خالص آن ها بالای 5% بود باقی پول را به کاربران بازگرداند!

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

آقای ع.ط.ا.یی گزارش مالی سونی و اینکه میخواد بخش موبایلشو کوچکتر کنه پوشش نمیدید؟؟؟؟

Peiman

خواهش میکنم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)