حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت ZTE جدیدا یک حق اختراع دیگر برای موبایلی با دو بریدگی نمایشگر ثبت کرده است

نوشته

5 سال قبل | 5 دیدگاه | ZTE

اگر از آن دسته کاربران هستید که از بریدگی نمایشگر دلِ خوشی ندارید پس این مطلب را نخوانید! بیش از دو هفته پیش بود که در ترنجی خواندیم گوشی ZTE Iceberg با دو بریدگی نمایشگر، دو دوربین و احتمالا ماژولار ارایه خواهد شد و حالا به نظر می رسد که این شرکت یک پتنت دیگر برای یک موبایل دیگر با دو بریدگی نمایشگر ثبت کرده است! در ادامه با ترنجی باشید تا این پتنت را ببینیم و بررسی کنیم.

تصویر اصلی مطلب گوشی معرفی نشده ZTE Iceberg را با حق اختراع جدید ثبت شده مقایسه می کند و می بینیم که قطعا Iceberg زیباتر است. البته ببخشید که می گویم قطعا، این نظر من است ولی خب قطعا تقارن موضوعیست که شما نمی توانید بگویید نمی پسندید. این حق اختراع را می توانید در تصویر زیر از همه زوایا ببینید:

گوشی ZTE با دو بریدگی نمایشگر

گوشی ZTE با دو بریدگی نمایشگر

دیروز بررسی مارکوس براونلی را از هوآوی پی 20 پرو می دیدم. آن جا نظر جالبی مطرح شد و این بود که اگر شما بالای نمایشگر بریده اید تا حاشیه نمایشگر کمتر شود پس چرا حسگر اثرانگشت را از قاب پشتی برداشته اید و روی قاب جلویی قرار دادید و یک نوار کاملا حاشیه را زیر نمایشگر گذاشته اید؟ باید گفت حرف حق جواب ندارد و همینطور است! هر چند ما طرفدار این هستیم که حسگر اثرانگشت پشت دستگاه باشد اما این پتنت حتی یک حسگر اثرانگشت را روی قاب پشتی دستگاه نیز نشان می دهد پس آن دکمه جلوی دستگاه چیست؟ قرار است فقط دکمه هوم باشد؟ خب این واقعا بدون دلیل قانع کننده و صرفا جهت توجیه آن بریدگی است نه چیز دیگر!

هنوز گفته نشده که رابط کاربری این موبایل جدید ZTE در هنگام پخش محتوا قرار است آن را شرحه شرحه (!) به شما تحویل دهد یا این بریدگی ها را بپوشاند! خب اگر بپوشاند که چه اصراری بر وجود آن است و اگر نمی پوشاند که چرا محتوا را تکه تکه ببینیم؟! این بریدگی نمایشگر چیست که …!

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این ایده موبایل با دو بریدگی نمایشگر خوبی باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Quality

اگر این دو بریدگی باشه علاوه بر اینکه از نظر من زیباتره، نسبت صفحه به بدنه بیشتر میشه و مثلا میشه اسپیکر دوم رو گذاشت توی این بریدگی پایینی!
و از کنارش هم لزوما برای نمایش محتوا استفاده نشه و دکمه های بک و مالتی تسکینگ توی این دو قسمت باشن!

Shiral

خوب چه کاریه.ناچ‌ کلا میبرد پایین دوربین و سنسور و..را پایین میداشت بالا لب به لب بدون حاشیه میذاشت مثل یک سری موبایل های چینی.آخه این چیه که بعنوان حق اختراع هم ثبت بشه.به ذهن هر کسی میرسه این طرحهای عجیب غریب

Shiral

میترسم فردا یک سازنده بیاد دو طرف هم ناچ بذاره چهار طرف گوشی را به بهانه ولوم صدا و دکمه پاور و…ناچ بگذارند?

Shiral

فکر کنم دو سال دیگه اپل راهکاری برای این ناچ پیدا کنه و حذفش کنه که قطعا این کارو میکنه این برندهای دیگه بی خیال ناچ نشن و مثل تعداد دوربین توی تعداد ناچ کورس بگذارند.و حتی بیان چهار ناچ را بعنوان اختراع ثبت کنند.?

Peiman

جدا یکی از اشغال ترین طراحی هایی که دیدم ?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)