حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش نور نمایشگر سامسونگ با باتری کمتر از 5٪ حقیقت دارد؟

این روزها تقریبا هر روز می توان یک تست و مقایسه بین گوشی های مطرح بازار دید. عموما خیلی از ما با دیدن این مقایسه ها به نکات ریزی پی می بریم که اگر اینطور نمی بود، شاید نتیجه متفاوت تر رقم می خورد. مسلما هیچ شخصی نمی تواند بگوید که یک تست را کاملا بدون ایراد انجام داده است، همیشه موارد مختلفی وجود دارد که شاید از چشم بررسی کننده دور بماند و با گوشزد مخاطبین، می تواند برای دقت بیشتر تست های آتی بسیار مفید باشد. چندی پیش در ترنجی مقایسه نمایشگر آیفون X با گلکسی اس 9 را دیدیم و در آن تست عنوان شد که نمایشگر آیفون X روشن تر و با دقت رنگ بهتری نسبت به گلکسی اس 9 ظاهر شده است. به دلیل اینکه باتری گلکسی اس 9 زیر 5٪ خیلی از دوستان ترنجی به ما یادآور شدند که نور نمایشگرهای سامسونگ زیر 5٪ کاهش میابد، حتی اگر به صورت دستی آن را دوباره افزایش دهید. چون ما تفاوتی را در این زمینه حس نکرده بودیم، تاکید داشتیم که این موضوع در نتیجه نهایی تست تاثیری نخواهد داشت اما سوالی در ذهن ما ایجاد شد که شاید در حین ضبط، به دلیل تمرکز روی چندین مورد، شاید تفاوت اندک اما تاثیر گذاری از چشم ما دور مانده باشد اما راه فهمیدن آن چیست؟ قطعا یک مقایسه برای اینکه ببینیم آیا کاهش نور نمایشگر سامسونگ با باتری کمتر از 5٪ حقیقت دارد؟ پس در ادامه با ترنجی همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

برای مقایسه تغییر در روشنایی نمایشگر یک دستگاه چندین راه وجود دارد، اول اینکه دستگاه را به تنهایی در دو حالت متفاوت از نظر حجم باتری قرار دهید و از نمایشگر آن عکس بگیرید و سپس با کنار هم قرار دادن این دو تصویر، تصمیم بگیرید. راه دیگر این است که یک دستگاه دیگر نیز کنار دستگاه مورد نظر قرار دهید و در دو حالت حجم باتری عکاسی کنید، به این صورت مقایسه می تواند با حضور یک دستگاه مشترک راحت تر باشد. همچنین در نهایت می توانید تصویر دستگاه مورد نظر را برش داده و کنار هم قرار دهید تا تفاوت را بررسی کنید.

ما در ترنجی راه پر زحمت تر اما دقیق تر دوم را انتخاب کردیم. موبایلی که ما به عنوان دستگاه مشترک در تصاویر مربوط به باتری 5٪ (اخطار دوم ضعیف بودن باتری در دستگاه های سامسونگ) و بالای 5٪ انتخاب کردیم، گلکسی A8 2018 است. علاوه بر دقت بر میزان روشنایی نمایشگر گلکسی اس 9 اگر به دقت رنگ ها و به خصوص قرمز دقیق تر گلکسی اس 9 نیز توجه کنید، دید جالبی نسبت به افزایش دقت بازتولید رنگ پرچمدارهای سامسونگ بدست خواهید آورد. همچنین بد نیست بدانید اکثر میان رده و پایین رده های جدید سامسونگ مثل گلکسی A8 2018 یا گلکسی J5 Pro آلگوریتم اورشارپینگ دارند و این سبب می شود که تصاویر شارپ تر دیده شوند.

بسیار خوب، ابتدا تصاویر نمایشگر گلکسی اس 9 را باتری 5٪ را می بینیم، این همان حالتی است که دستگاه برای بار دوم به شما اخطار کمبود باتری داده و نور را کاهش می دهد اما شما همچنان قادر خواهید بود آن را تا حداکثر دستی (قرمز شدن نوار تنظیم روشنایی) افزایش دهید:

روشنایی نمایشگر گلکسی اس 9 در حالت 5٪

حالا وقت آن است که گلکسی اس 9 را به شارژ وصل کنیم تا حجم باتری آن بیش از 5٪ شود و مقایسه کنیم که آیا روشنایی نمایشگر بشیتر می شود؟

روشنایی نمایشگر گلکسی اس 9 باتری بالای 5٪

و در نهایت برای اینکه بتوانید تصمیم بهتری بگیرید، گلکسی اس 9 با باتری 5٪ و بیشتر از 5٪ را از تصاویر بالا برش داده و در کنار هم قرار می دهیم. برخی تصاویر به دلیل بزرگنمایی متفاوت در دو حالت باتری، کمی متفاوت هستند اما به صورت کلی مقصود ما مقایسه میزان روشنایی است:

مقایسه روشنایی نمایشگر گلکسی اس 9 با باتری 5٪ و بالای 5٪

تصویر سمت راست بالای 5٪ تصویر سمت چپ 5٪

روشنایی نمایشگر گلکسی اس 9

روشنایی نمایشگر گلکسی اس 9

همانطور که ملاحظه می کنید، از نظر روشنایی نمایشگر هیچ تفاوت قابل لمسی که بخواهد در نتیجه بررسی یا مقایسه تاثیر بگذارد، وجود ندارد. همچنین یادآور می شود که تمام تست ها در حالت خودکار انجام شده است، همان حالتی که اکثریت کاربران با آن دستگاه خود را تجربه خواهند کرد.

نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
28 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کهکشان

بخاطر بالا پایین شدن ایزو دوربینی که باهاش از دو گوشی عکس گرفتین این مقایسه نمیتونه دقیق باشه

دوستانی که تمایل به پیگیری مقایسه دوربین اس 9 و هواوی پی 20 پرو هستن به این لینک هم سری بزنین
مقایسه فون آرنا
https://www.phonearena.com/phones/camera#/phones/camera/Samsung-Galaxy-S9,Huawei-P20-Pro/phones/10717,10843

Sajad

واقعا این پیگیری و سرعت عمل جای تشکر داره س ی ن ا جان. البته در مورد کاهش نور نمایشگر من خودم انواع گوشی های سامسونگ رو تا نوت ۵ داشتم و دارم. دقیقا وقتی شارژ باتری از ۶ درصد به ۵ درصد میرسه نور مانیتور خیلی کاهش پیدا میکنه. البته نور گوشیم اکثرا روی حالت اتو هست و در مورد حالت دستی هم قائدتا باید همینطور باشه. ممکنه سامسونگ تو گوشی های جدیدترش این حالت رو حذف کرده باشه و تا لحظه خاموش شدن کاهش نور اتفاق نیفته.

BeFair

هر چقدر آقای عطایی با منطق دلیل حرف میزنه با شما حرف خودتوتو می زنین!

MOAZEZ

پس نتیجه میگیریم آیفون x بهترین oledحال حاضر داره و هیچ بهانه ای مورد قبول نیست

REZA

خارج از بحث این مطلب،خوشم اومد اینکه نویسنده هم به کامنت ها توجه داشت و هم اینکه رفت به سمت اینکه پیگیری کنه و اونم اینطور ،واقعا عالی هستید.
خسته نباشید

Rog_Pc_Gamer

نمیدونم چرا فنای سونی جدیدا پاچه خواری ایفون رو میکنن به هرحال
گوشیای سامسونگ از زمان s5 حالت outdoor دارن که وقتی روی حالت اتو باشه تنظیم روشنایی سنسورای نور وقتی جلو خورشید قرار بگیرن نور صفحه به شدت زیاد میشه تو تاریکی امتحان کنیم مثل مهتابی میشن وقتی پس زمینه سفید باشه
اس ۹ هم که واقعا داغونه تو حالت دستی روشناییش
همین سایت دیسپلی میتو بهش سربزنیم میبینیم تو حالت بیسیک ۳۷۱ نیت هست مقایسه کنید با ایفون ۱۰ که تو همین دیسپلی میت ۶۳۳ نیتیش
ولی وقتی همین حالت بیسیک رو اس ۹ بزاریم نور روی اتو باشه بسته به شرایط از ۶۹۰ نیت تا ۱۱۳۰ نیت متغیره
در حالی که همین ایفون ۱۰ رو روی اتو بزاریم روشناییش رو ۶۳۴‌تا ۸۰۴ نیت اخرین روشناییش هست بسته به شرایط مختلف
دیگه تو بقیه موارد مجموعا برتری با اس۹ هست

MOAZEZ

هرچیزی که سامسونگو شکست بده و ما بخندیم راحت در موردش حرف میزنیم. حیف نیست آدم سوژه خنده شدن سامسونگو از دست بده؟

Rog_Pc_Gamer

سعی‌کن از سونیت مایه بزاری لازم نکرده بزرگان رو اسمشو بیاری و در موردشون نظر بدی

Milad7

همونطور که توی مقایسه قبلی دیدیم و این آزمایش هم صحتش را تایید کرد ، آیفون X در برابر اس9 خیلی خوب ظاهر شد.با توجه به اینکه اولین تجربه oled اپل بود قطعا تو XS Plus خیلی بهتر هم عمل میکنه.

mostafa3

X تنها میانرده ای بود که به اندازه پرچمدار پشتیبانی نرم‌افزار ی گرفت
دوربین خیلی خوب
کیفیت بدنه عالی
کیفیت صفحه عالی
۶۴ گیگ حافظه
مهمتر از همه قیمت فوق العاده اون بود
نمی‌دونم چرا نسخه جدید اونو سونی نداد بیرون 😐

MOAZEZ

برای یک سامسونگی همیشه یک بهانه وجود داره. از پایین رده سونی شکست میخورن بهانه دارن، از پرچمدار برندهای دیگه شکست میخورن بهانه دارن. بهشون میگی من میانرده میارم تو پرچمدار سامسونگ بیار اصلا یه مدت تو سایت پیداشون نمیشه. هنوز من منتظرم یکی پیدا بشه s9بیاره و من سونی xبیارم شکست خوردنو بیاد اینجا اعلام کنه

Sajad

حرص نخور بزرگوار. معرف حضور جمع هستی شما…

Mardeironi

اگه این نظر شخصی خودته که برای خودت مهمه ولی اگه سایت گفته که باید بگم از این تست ها و نظرات کارشناسی زیاده!!

Rog_Pc_Gamer

من میان رده نمیخوام پرچمدار سونی xzp برات جور میکنم با اس ۸ نه خدایی زیادشه اس ۷ کافیه
خوب؟ بیار مقایسه کنیم چیزایی که من تعیین میکنم نه عکسای ادیت شده تو حله؟

BeFair

آفرین آفرین
دقیقا گل گفتی

eftekharifar

اصلا اولد قابل مقایسه با ال سی دی نیست
حالا هرچقدرم که طرفدارای متعصب از ال سی دی دفاع کنن بازم به هیچ وجه به اولد نمیرسه
تنها برتری ال سی دی نشون دادن دقیق تر رنگ سفید و تا حدودی قرمز هست
وگرنه طراوت رنگهای اولد اصلا قابل قیاس با رنگهای پریده ال سی دی نیست. اینو هر آدم منصفی که چشمش ضعیف نباشه میفهمه. برام مهم نیست که منفی بارون بشم توسط دوستان همیشه در صحنه معزز! چیزی که حقیقته رو گفتم.
اولد خیییییییییلی بهتره

Rog_Pc_Gamer

من همونیم سکرین شات دوستات رو دارم که اعتراف کردن چه قدر تو مقایسه ها تقلب میکردن از ادیت عکس بگیر تا روشن کردن بلولایت و … اینجا شیر کردم
دوباره که نمیخوای اون آبرو ریزی برات پیش بیاد بری چند ماه به بهانه کار و زندگی برنگردی

راستی یه نفر دیگم باهات قرار گذاشته چرا نمیای باهاش سر قرار؟

راستی یه سوال دارم
دوربینو یادت میاد گفتی اس ۸ در حد ایکس طبق نظر سایت dxo هست؟ الان چه حسی داری اختلاف ۷ نمره ای میان رده شیا رو با پرچمدار سونی میبینی؟

MiladSA

دستخوش به سینا جان کارتون عالی بود واقعا خسته نباشید ؛ بعد از ماه ها وارد حسابم شدم صرفا به همین دلیل.. همچنین بی صبرانه منتظر نظر گهربار اقای آریان عزیز هستیم ببینیم این بار میخوان چه تز جدیدی بدن

Saeed393

این خنگ بازیا چیه یه دستگاه اندازه گیری شدت نور تهیه کنید ازمایش رو دقیق انجام بدید

Faraz

همونطور که در اخبار مختلف خوندین الجی باز هم نتونست اپل رو راضی کنه برای اینکه آیفون های جدید با اولدی که الجی میزنه به بازار بیاد چون که کیفیت لازم رو نداره الجی یعنی در حد اولد های سامسونگ نیست ….شما ببینید چهقدر کیفیت صفحه نمایش های سامسونگ خوبه که اپل با اینکه رقیب اصلیش خود سامسونگ هست ولی بازم مجبوره که از سامسونگ بخره هم به خاطر کیفیت هم به خاطر تولید انبوه که فقط سامسونگ از پسش بر میاد….حالا تمام اینارو گفتم که به بعضی از طرفدارای سونی که خیلی حرص میخورن بگم شما نه سر پیازی نه ته پیاز به شما چه ربطی داره …اینجا بحث بهتریناس که شما اودرز ها درش جایی ندارین

Mardeironi

یع همچین خبری که الجی نتونسته از پس تولید صفحه نمایش اپل بربیاد وبه خصوص اینکه کیفیت اولدای الجی کمتر از سامسنگه رو کجا دیدی چرا همینجوری الکی چیزی می گی

Peiman

خب پس مشخص شد که تفاوت چندانی ندارند . در واقع اصلا تفاوتی ندارند!
کیفیت صفحه a8 و s9 تو این تصاویر خیلی تفاوت نداشت . عجیبه نه ؟!?

BeFair

واقعا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)