حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دولت فرانسه برای دور نگاه داشتن رئیس جمهور این کشور از تلگرام، یک پیام رسان داخلی ایمن می سازد

نوشته

6 سال قبل | 4 دیدگاه | اخبار، شایعات

تلگرام بین پیام رسان ها به یک افسون مانند است که وقتی با آن آشنا می شوید، دل کندن آن دشوار است. هر چند سهم زیادی از کاربران این پیام رسان در ایران حضور دارند اما این به معنی عدم حضور این پیام رسان در بازارهای مختلف نیست. شاید برای شما جالب باشد که رئیس جمهور فرانسه نیز از تلگرام استفاده می کند. به دلیل اینکه پیام رسان تلگرام یک نمونه خارجی بوده، دولت فرانسه نگران این استفاده از تلگرام توسط امانوئل مکرون است و به فکر ساختن یک پیام رسان داخلی ایمن است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر بخوانیم.

تلگرام در فرانسه

تلگرام در فرانسه

به نظر می رسد که تلگرام پس از فیلترشدن در روسیه (و احتمالا ایران) قرار است تعداد بیشتر از کاربران خود را از دست بدهد! دولت فرانسه یک برنامه پیام رسان رمزگذاری شده ایمن را آزمایش می کند که اطلاعات مقامات را در سرورها در داخل کشور حفظ می کند. این نگرانی در مورد “نقض احتمالی” است که می تواند در صورت انتقال داده ها در ایالات متحده یا روسیه رمزنگاری شود، پس دلیل نگرانی به راحتی قابل فهم است. ما بین تقاضای روسیه برای کلید های رمزنگاری Telegram و رسوایی اشتراک گذاری داده های فیس بوک، فرانسه نگران است که چت های حساس می توانند به دستهای نادرست بیافتد. در حال حاضر تنها 20 نفر از مسئولان این برنامه را امتحان می کنند اما در تابستان این امر به صورت ایده آل برای دولت اجباری خواهد بود.

این تغییر به احتمال زیاد به دلیل عادت های پیام رسانی رئیس جمهور فرانسه مطرح شد. رئیس جمهور ماکرون از تلگرام برای گپ زدن در مورد کار با حلقه افراد نزدیک خود و دیگر مقامات برای لحظاتی در صبحگاه استفاده می کنند. البته تا زمانی که اصرار تلگرام بر رمزنگاری قوی وجود دارد و مراقبت از مقامات برای جلوگیری از بحث در مورد اطلاعات راز یا استراتژیک انجام می شود، لزوما این یک خطر امنیتی عظیم نیست. با این حال، این هنوز بحث در اختیار قرار دادن صحبت های کارکنان سطح بالا به دست یک سرویس شخص ثالث که فرانسه هنوز آن را بررسی نکرده است، وجود دارد.

البته لزوما ارایه یک پیام رسان داخلی تضمینی بر ایمنی بالا نیست و توسعه دهندگان باید اطمینان داشته باشند که هکرها نمی توانند کلید های رمزنگاری را در اختیار بگیرند و یا پیام های دیگر را از بین ببرند. با این وجود، اگر به صورت وعده داده شده کار کند، می تواند سابقه ای برای کشورها با استفاده از برنامه های چت امن خود را به عنوان یک اقدام احتیاطی تعیین کند.

نظر شما چیست؟ به توجه به مسائل داخلی خود، چطور به این نگرانی فرانسوی ها نگاه می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

فرانسوی ها هم باید برن سروش و ایتا نصب کنن؟! 🙂

Saeed Mohammadipouya

همه مخالف اجبارن ولی چه میشه کرد

Peiman

به نظر می رسد که تلگرام پس از فیلترشدن در روسیه (و احتمالا ایران) قرار است تعداد بیشتر از کاربران خود را از دست بدهد!

هر چقدر هزینه کنند و زور بزنند بی فایدس فقط بیشتر فوش میخورن. چون تلگرام بزودی با یه فناوری جدید عرضه میشه که کاملا غیر قابل فیلتر میشه و حتی بقیه فضای مجازی که فیلتر شده از فیلتر در میاد
. خودشون هم توجلساتشون اشاره کردند به این موضوع ( اگر دوست داشتید فیلمش هم بزارم)

REZA

اگه اشتباه نکنم الان تو روسیه نسخه ای که بلاک چین هست رو میتونن دانلود کنن.
اینکه همه سیاست مدارا ضد تلگرام شدن یه پیام خوب توشه و اینکه،واقعا امنه و تنها راهشون فیلتره.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)