حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین سه گانه برای آیفون های 2019 با قابلیت زوم 5 برابر اپتیکال می تواند ممکن باشد

نوشته

6 سال قبل | 12 دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی، شایعات

می دانید! وقتی دو سال تا عرضه دستگاهی که هنوز نامش هم مشخص نیست صحبت می کنید خیلی دست و بال‌تان باز است! هر چند این شایعه بر مبنای شنیده های از منابع تامین قطعات آیفون های اپل است و اصلا دور از انتظار نیست اما واقعا ما در حال صحبت درباره آیفون های 2019 هستیم و این در حالی است که شایعاتی زیادی حتی درباره آیفون های 2018 منتشر نشده است! دلیل این شایعه اما فشار روانی است که هوآوی با دوربین سه گانه خود به بازار موبایل وارد کرده است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره اینکه دوربین سه گانه برای آیفون های 2019 با قابلیت زوم 5 برابر اپتیکال می تواند ممکن باشد، صحبت کنیم.

دوربین سه گانه لزوما موضوع بدی نیست، اینکه تعداد دوربین ها روی قاب پشتی موبایل اضافه شود یک برتری ویژه به شما می دهد و آن این است که توانایی های ویژه حالت های مختلف یک لنز قابل تغییر روی دوربین های حرفه ای را داشته باشید یا حسگر تصویر تک رنگ استفاده کنید. هر چند من اصلا از طرفدارهای حسگر تصویر تک رنگ نیستم اما به هر حال برخی شرکت ها آن را دوست دارند.

هنوز در این زمینه که دوربین سه گانه آیفون های 2019 با چه ویژگی و مشخصاتی عرضه می شود اینکه دوربین سوم چه مشخصات لنز یا حسگر تصویر دارد مشخص نیست اما ویژگی 5 برابر زوم اپتیکال و لرزشگیر 6 جهته برای آن ذکر شده است. شخصا اگر به جای اپل بودم دوربین سوم را زاویه دید فوق عریض انتخاب می کردم و با این کار گستره وسیعی از زاویه دید را برای کاربر به ارمغان می آوردم.

همچنان می گوییم که برای صحبت کردن درباره آیفون های 2019 کمی زود است اما اینکه اپل دو سال بعد یعنی بخواهد از دوربین سه گانه استفاده کند موضوع بعیدی نیست! نظر شما چیست؟ فکر می کنید روزی همانند این روزها که اکثر موبایل ها دوربین دوگانه دارند، اکثر موبایل ها دوربین سه گانه یا چندگانه داشته باشند؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

اپل اگه بخواد با همین برآمدگی دوربین سوم هم اضافه کنه که دیگه هیچی?
قطعا باید یه فکری به حالش کنه .
منم با آقا س.ینا کاملا هم نظرم دور مورد دوربین سوم .

Dariushrd

دوربین همون یکی باشه اما یه سنسور بزرگ درس حسابی بسازن بزارن اینکار بنظرم فقط از سونی بر میاد چون تو ساخت سنسور رقیب نداره… خلاصه اینکه پرچمدار بعدی سونی احتمالا بزودی معرفی میشه چون دیروز تاییدیه Fcc گرفت

hamid reza

فوق فوقش ۲ تا کافیه البته اونم به خاطر زوم و اینجور چیزا که اونم به درد من نمیخوره من دوربینی میخوام هم تو نور روز و هم تو نور شب نویزش کم باشه البته یه قابلیت هم داشته باشه که ما جزئیات میخوایم یا تصویر بدون نویز اینطوری هم میشه عکس پرتره قشنگ گرفت و هم عکس از طبیعت که جزئیات زیاد حرف اولو میزنه بازم میگم بازوم چند برابری مخالفم چون معنی نداره شاید سالی ۲ الی ۳ بار بخوام از این عکسا بگیرم اونم نگیرم مهم نیست

دکتر رسول آریان

این چیزی که روی موبایل ها به اسم زوم اپتیکال معروف شده، اصلا زوم نیست. برای زوم باید عدسی به کمک یک موتور بیرون بیاد و فاصله کانونی زیاد بشه تا بهش بگیم زوم. موبایل ها با دوربین دوگانه و سه گانه در واقع دارن ادای زوم رو در میارن.

اومدن روی دوربین دوم یه لنز تله فوتو گذاشتن که فاصله کانونی بیشتر بشه. برای زوم کردن از دوربین اول سوییچ میکنه به دوربین دوم. یعنی اگر شما بخوای چیزی مابین دوربین اول و دوم زوم کنی، مثلا ۰.۵x زوم، در اختیارت نیست.

من خودم نوت ۸ دارم دیگه، حسابی بررسیش کردم. موقعی که دکمه زوم ۲x رو میزنی، سوییچ میکنه روی دوربین دوم و در نتیجه اختلاف زاویه اش رو میتونی متوجه بشی. همچنین با دوربین دوم نمیتونه فوکوس نزدیک انجام بده. وقتی که روی حالت ۲x باشه، دقت میکنه ببینه فوکوس روی یک نقطه نزدیک هست یا دور. اگر فوکوس روی نقطه نزدیک باشه، با اینکه روی حالت ۲x هست، ولی همچنان داره با دوربین اول کار میکنه. به محض اینکه دستت رو حرکت بدی و فوکوس رو بندازی روی یک جسم دور، دوربین دوم فعال میشه که زاویه دیدش هم یکم فرق داره. مثل زمانی که چشم راستت رو ببندی و با چشم چپت نگاه کنی.

خلاصه اینکه به خاطر ماهیت لنز استفاده شده، تصویر میاد جلوتر که کمپانی ها اسمش رو گذاشتن زوم. من یه دوربین سوپر زوم کنون خریدم، که زوم روی گوشی رو به سخره میگیره. زوم ۶۳ برابر اپتیکال و ۲۶۰ برابر دیجیتال داره. فاصله کانونیش ۱۳۶۵ میلیمتره، یعنی حدودا ۱۳.۵ سانت افزایش پیدا میکنه. حالا این ۱۳۶۵ میلیمتر رو مقایسه کن با فاصله کانونی دوربین دوم گلکسی S9 پلاس با ۵۲ میلیمتر و هواوی P20 پرو با ۸۰ میلیمتر.

الان این دوربین چه برای سوپر زوم، چه برای عکاسی عادی و چه برای عکاسی ماکرو، کلا با یک لنز کار میکنه. ولی نوکیا میخواد چیکار کنه؟ ۵ تا لنز چرخان بذاره برای همین کارها. توی موبایل چون نمیشه موتور گذاشت برای دوربین که لنز رو بیاره بیرون، اومدن با کلمات بازی کردن!

* منظورم ۱.۵x بود.

در مورد P20 پرو که ۳x زوم داره، عملا در واقعیت یک زوم پرشی داره. یعنی حالت عادی و بعدش پرش به ۳x

قطعا زوم ۵x هم همینطوره. یعنی با دوربین اول عادی عکس میگیری که میشه ۱x و با دوربین دوم به خاطر فوق تله بودنش (فوق تله به نسبت دوربین موبایل)، یک پرش ۵x خواهد داشت. حالا مابین ۱x تا ۵x اگر زوم بخوای، موجود نیست. اگرم موجود باشه دیجیتالی انجامش میده.

این زوم پرشی هم مثل همون گشودگی دیافراگم S9 پلاس پرشیه. حد وسط نداره.

hamid reza

دمتون گرم واقعا اهل تکنولوژی هستین?

خواهش میکنم. دم شمام گرم.

hamid reza

از شما هم ممنونم واقعا تو ترنجی اطلاعات آدم فوق العاده زیاد میشه?

دکتر رسول آریان

آره خب، از لحاظ لغوی درسته. حتی زمانی که ما با دوتا انگشت روی صفحه نمایش پینچ میکنیم هم زوم هست. معنی لغوی زوم میشه بزرگنمایی.

منظورم این هستش که توی گوشی های موبایل فقط دارن ادای زوم کردن دوربین های عکاسی رو در میارن. در یک زوم واقعی عکاس میتونه به دلخواه خودش میزان زوم رو کم و زیاد کنه و مقادیر مابین رو بین چندین حالت انتخاب کنه که در زوم موبایل ها این اتفاق نمیوفته.

BeFair

به نظر من خیلی خوبه که دوربین سوم اضافه بشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)