حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز بنچمارک Antutu هوآوی میت 20 با چیپست کایرین 980 برابر 356 هزار است!

نوشته

5 سال قبل | 15 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، شایعات، هواوی

دیروز در ترنجی خواندیم که شرکت TSMC  وظیفه ساخت پردازنده ی 7 نانومتری کایرین 980 را به عهده گرفته و به زودی تولید انبوه آن را آغاز خواهد کرد. امروز در سایت weibo اسکرین شاتی از امتیاز این پردازنده به همراه اطلاعاتی از نسل بعدی گوشی هوآوی میت 20 (Huawei Mate 20)  لو رفته که از قدرت باور نکردنی این پردازنده حکایت دارد. امتیاز بنچمارک Antutu هوآوی میت 20 با چیپست کایرین 980 برابر 356 هزار است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به این بنچمارک داشته باشیم.

در حال حاضر دستگاه هایی با چیپست اسنپدراگون 845 یا اگزینوس 9810 می توانند امتیاز حدود 250 هزار را در Antutu کسب کنند و هوآوی میت 10 پرو که با کایرین 970 عرضه شده است امتیاز حدود 215 هزار را ثبت کرده است. امتیاز نزدیک به 357 هزار چیپست کایرین 980 در بنچمارک Antutu می تواند توجه خیلی از کاربران را به خود جلب کند به خصوص این که در بازه زمانی معرفی چیپست کایرین 980 و هوآوی میت 20 (حدود نیمه دوم سال 97) چیپست جدیدی از کوالکام یا سامسونگ معرفی نمی شود. در حقیقت کایرین 980 همزمان با چیپست اپل A12 برای آیفون Xs و دیگر آیفون های احتمالی عرضه می شود، یک رقیب سرسخت و غیر قابل پیش بینی! امیدواریم در این بنچمارک افزایش توان پردازش گرافیکی سهم ویژه ای به خود اختصاص داده باشد تا چیپست های کایرین هوآوی نیز برای بازی گزینه خوبی به شمار بروند.

این پردازنده قرار است از هسته های Cortex A75 و نسل بعدی NPU و همچنین بلوتوث 5 پشتیبانی کند. بد نیست اشاره کنیم طبق آخرین شایعات ، نسل بعدی گوشی های سری Mate هواوی با عنوان Mate 20 دارای صفحه نمایش 5.9  اینچ به رزلوشن QHD با پشتیبانی از نسبت تصویر 16:9 معرفی خواهد شد . همچنین انتظار می رود مدل pro هم با صفحه نمایش 6  اینچ  FHD+ عرضه شود که این یعنی نسبت تصویر 18:9 خواهد بود، دقیقا مثل هوآوی میت 10 و هوآوی میت 10 پرو. هر دو گوشی رم 4 یا 6 گیگ و حافظه داخلی 64 و 128 گیگ خواهند داشت. همچنین طبق شایعات مدل pro یک نسخه اختصاصی با 6 گیگ رم و 256 گیگ حافظه داخلی خواهد داشت. از دیگر شایعات می توان به دوربین دوگانه ی 20 و 12 مگاپیکسلی و همچنین سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر اشاره کرد. بدین ترتیب دوربین سه گانه هوآوی پی 20 پرو مختص این دستگاه خواهد ماند!

نظر شما در مورد چیپست کایرین 980 (Kirin 980) و همچنین مشخصات احتمالی نسل بعدی سری میت (Mate) چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

بنچمارکش 1 میلیون هم که باشه من جای هواوی پول نمیدم 😐

Mortazavi

این عدم اعتماد نتیجه یه دیدگاه جهان سومی تو کشور متمدن!!!!! ماست دوست عزیز من

Mostoul

راستش من هم دیدگاهی شبیه به شما داشتم تا حدود ۲ سال پیش. ولی وقتی شیائومی و وان پلاس رو گرفتیم و باهاشون کار کردیم نظرم ۱۸۰ درجه تغییر کرد نسبت به گوشی چینی. تا جایی که حاضرم واسه هواوی هزینه کنم در حد خودم. فک کنم دیگه وقتشه دیگه به جنسای چینی القاب قدیمی و نسبت ندیم.
امتیازش واقعا عااالیه. فوق‌العاده هست. همچین امتیازی‌ واقعا اختلاف زیادی داره با پرچمدارای حال حاضر.

amir shar

یه بار با جدیداش کار کن نظرت عوض میشه

کهکشان

دوربینش که اون امتیازو گرفتو تو تجربه واقعی دیدیم نه تنها انقدا اختلاف نداره با بقیه بلکه تو مواردی ضعیفترم هست
آنتوتوشم همینه ! بقول دوستمون بشه 1 میلیونم من یکیم حاضر نیستم پولمو به هواوی بدم
اینم بگم اگه کایرین 980 این امتیازو گرفته اپلو کوالکامو اگزینوس بیشتر از این نباشن کمتر نخواهند شد !
این چیپست تراشه npu جدا داره که فشارو از cpu کمتر میکنه اسنپو اگزینوسم npu جدا بزنن قدرتشون تصاعدی بالا میره
این پردازنده رو که هواوی خودش نزده کار tsmc بوده

JAVAD

داداش TSMC شرکت سخت افزاری و فقط خط تولید در اختیار داره ، پردازنده های اپل رو هم همین TSMC و سامسونگ تولید میکنن، کوالکام هم پردازنده هاش توی خط تولید سامسونگ تولید میشن منتها طراحیشون با خودشونه، پردازنده هواوی هم توسط خود هواوی طراحی شده و TSMC فقط وظیفه تولید سخت افزاریشون رو داره
اما اینکه شما نمیخوای پیشرفت هواوی و سایر شرکت هارو ( بخاطر ذهنیت بدی که داریم ) ببینی و قبول کنی یکم بی انصافیه
من خودم هواوی نخریدم و شایدم نخرم گوشی الانم هم شیائومی هست ، اما دلیل نمیشه و درست نیست که بگم هواوی شرکت ضعیفیه

Peiman

اگر کایرین این باشه a12اپل امتیاز ۴۰۰۰۰۰ میگیره

در مورد سوالی که مطرح کردید:

به نظرم در بخش GPU قرار نیست اتفاق خاصی بیوفته چون هواوی هم مثل سامسونگ روی چیپست هاش از GPU های Mali استفاده میکنه که تا حدودی نسبت به Adreno ها قدرت کمتری دارن.

Jahandar

@آریان
از مدتها پیش (قبل از عرضۀ kirin 970) شایعه ای منتشر شد مبنی بر اینکه هوآوی در kirin 980 از پردازندۀ گرافیکی طراحی شده توسط خودش استفاده خواهد کرد.

دکتر رسول آریان

دیگه بنچمارکش اومده. بدون شک با GPU مالی تست شده. چون اگر الان GPU های اختصاصی هواوی آماده بود، از مدت ها قبل خبرش پخش شده بود و مشخصات اون GPU منتشر شده بود. هواوی در درجه اول باید CPU اختصاصی طراحی کنه و بعد بره سراغ GPU اختصاصی. چون تا به اینجا روندش اینجوری بوده. اپل ابتدا چیپ اختصاصی و CPU اختصاصی طراحی کرد، بعد خبرش اومد که روی آیفون ایکس GPU اختصاصی گذاشته. سامسونگ هم چندی سالی چیپ تولید کرد، بعد رفت سراغ طراحی CPU و بعدش خبرش اومد که میخواد GPU اختصاصی طراحی کنه و هنوزم داره از GPU های مالی استفاده میکنه. شک نکن که این کایرین ۹۸۰ هم که ازش بنچمارک آنتوتو گرفتن، با GPU مالی تست شده.

eftekharifar

من همچنان حس میکنم به لحاظ گرافیکی ضعیفتر از اسنپدراگون و اگزینوس باشه

hamid reza

خشم هواوی?

eftekharifar

حقیقتا دندونام ریخت!!!!
هیچ وقت هوآوی نداشتم و نخواهم هم داشت. اما پیشرفتش قابل ستایشه. آفرین

JAVAD

منم هواوی نداشتم و شاید هیچ وقت نخرم اما نمیشه منکر پیشرفتش شد ، واقعا پله های ترقی و پیشرفت رو خیلی تند طی کرد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)