حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انرژی های تجدید پذیر سهم اعظم مصرف انرژی گوگل را تامین می کنند

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | انرژی‌های نو، محیط زیست

انرژی های تجدیدپذیر بخش بزرگی از آینده را تشکیل می دهند، آینده ای نه چندان دور زمانی که سوخت های فسیلی به اتمام برسند. انرژی همواره یکی از مهم ترین موارد برای زندگی ما بوده است به خصوص زندگی نوین که وابستگی کامل به انرژی الکتریسیته یا همان برق دارد. شرکت های بزرگ فعال در زمینه فناوری تمام تلاش خود را دارند تا با سرمایه گذاری روی انرژهای تجدیدپذیر علاوه بر کاهش هزینه ها در دراز مدت، در حفظ محیط زیست نیز بکوشند. حالا خبر رسیده که انرژی های تجدید پذیر سهم اعظم مصرف انرژی گوگل را تامین می کنند! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این حرکت جالب گوگل بیشتر بخوانیم.

گوگل در یک پست از بلاگ خود اعلام کرد که در حال حاضر انرژی های تجدید پذیر بیشتری از آن چه که به عنوان یک شرکت استفاده می کند، خریداری می کند. گوگل این تلاش ها را در سال 2017 آغاز کرد، با هدف خرید انرژی های تجدید پذیر به همان اندازه که در 13 مرکز داده و تمام مجتمع های اداری آن استفاده می شود.

برای اینکه روشن باشد، گوگل تمام مصرف انرژی خود را با انرژی تجدید پذیر تأمین نمی کند. بلکه به همان میزانی که از انرژی های غیر قابل تجدید استفاده می کند از انرژی های تجدیدپذیر خریداری می کند، شاید کمی بیشتر که سبب می شود سهم اعظم مصرف انرژی این شرکت از انرژهای تجدید پذیر تامین شده باشد. در حقیقت به ازا هر کیلووات ساعت برق مصرفی، یک کیلووات ساعت از یک نیروگاه بادی یا خورشیدی که به طور خاص برای گوگل ساخته شده است، خریداری می کند. این شرکت می گوید خرید کل انرژی آن ها از منابع مانند باد و خورشید در حال حاضر بیش از مقدار برق مورد استفاده در عملیات خود است.

گوگل می گوید که در حال حاضر قراردادهایی را برای خرید سه گیگاوات خروجی از پروژه های انرژی تجدید پذیر منعقد کرده است اما در کنار آن عنوان می کند که “هنوز نمی توان یک شرکت مقیاس آن ها را با 100 درصد انرژی تجدید پذیر تامین کرد.” گوگل می گوید که این پروژه به توسعه پروژه های انرژی پاک کمک می کند و شرکت های دیگر را به دنبال آن می کشد.

انرژی های تجدیدپذیر

انرژی های تجدیدپذیر

چندین شرکت بزرگ فعال در زمینه فناوری از جمله اپل، آمازون و مایکروسافت به مبارزه با تغییرات آب و هوایی پیوستند. اپل پارک توسط 100 درصد از انرژی های تجدید پذیر تأمین می شود و اپل تا سال 2020 تعهد می کند تا چهار گیگاوات برق تجدید پذیر را به چرخه مصرف بفرستد. آمازون یک هدف بلند مدت 100 درصد انرژی های تجدیدپذیر را تعیین کرده است و فیس بوک هم همینطور است. این اقدامات مهمی است، سوزان فرشتگر (Susanne Fratzsche) مشاور ارشد انرژی تجدید پذیر در صندوق جهانی حیات وحش، در ایمیل خود به The Verge در سال 2016 گفت. “شرکت های فناوری اطلاعات به دلیل مراکز داده های پر انرژی خود از جمله بزرگترین مصرف کنندگان برق در کشور هستند.”

چقدر خوب می شود اگر ما هم در کشور عزیزمان که هر چند به لطف خدا از منابع خدادای بهره مند است اما از انرژی های تجدیدپذیر به صورت گسترده تر استفاده کنیم. نظر شما چیست؟ شما از انرژی تجدیدپذیر استفاده می کنید؟ چه مواردی را دیده اید که از این انرژی استفاده کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

آقای عطایی اگه ممکنه اینو پوشش بدین ظاهرا مدیریت رم آیفون هنوز مشکل داره دقت کردم ثی او اس 11.3 بود ظاهرا سرعت پی 20 پرو خوب بود
https://youtu.be/hhJMzQ48zvk

Peiman

هواوی هم اعلام کرده که از انرژی های پاک زیاد استفاده می‌کنه . امیدوارم بزودی همه شرکتها به سمت انرژی پاک برن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)