حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه عمر باتری اکسپریا ایکس زد 2 با هوآوی پی 20 پرو، گلکسی اس 9 پلاس و آیفون 8+

نوشته

6 سال قبل | 12 دیدگاه | اپل، تماشا کنید، سامسونگ، سونی، هواوی

خوشبختانه ما در ترنجی کاربران بسیار درجه یکی داریم که خیلی از اوقات پیشنهادهای آن ها می تواند مطالب جذابی باشد، مواردی که ما نمی توانیم همیشه حواسمان به آن ها باشد را به ما یادآوری می کنند. با تشکر از کاربر عزیز با نام کاربری Peiman، این بار و پس از مشاهده مقایسه باتری گلکسی اس 9 پلاس با آیفون X، هوآوی میت 10 پرو حالا یک ویدیو خیلی به روزتر و منطقی تر را برای مقایسه عمر باتری اکسپریا ایکس زد 2 با هوآوی پی 20 پرو، گلکسی اس 9 پلاس و آیفون 8+ خواهیم دید. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا این ویدیو را با هم ببینیم.

مقایسه مشخصات

مقایسه مشخصات

ابتدا اجازه بدهید پیش از مشاهده ویدیو، نگاهی به مشخصات 5 دستگاه حاضر در تست داشته باشیم. در این تست به ترتیب حجم باتری می توان گفت هوآوی پی 20 پرو، گلکسی اس 9+، هوآوی پی 20، اکسپریا ایکس زد 2 و آیفون 8 پلاس قرار می گیرند و به ترتیب اندازه نمایشگر، گلکسی اس 9+، هوآوی پی 20 پرو، هوآوی پی 20، اکسپریا ایکس زد 2 و آیفون 8 و پر پیکسل ترین نمایشگر حاضر در این جمع گلکسی اس 9+ با رزلوشن QHD+ است. هر چند رزلوشن پردازش تصویر FHD+ بوده اما به هر حال QHD+ پیکسل روی این نمایشگر روشن هستند و باتری مصرف می کنند!

موضوع تعجب برانگیز عملکرد ضعیف هوآوی پی 20 پرو بود که پیش از همه خاموش شد و پس از ان آیفون 8+ که با توجه به حجم باتری آن باید گفت عملکردش تحسین برانگیز است. اکسپریا ایکس زد 2 که در خیلی تست ها بهترین عنوان می شود و حتی از نگاه Strategyanalytics بهترین عمر باتری بود اینجا اما جایگاهی بهتر از سومی بدست نیاورد. البته اینجا باید به حجم باتری اکسپریا ایکس زد 2 اشاره و اینکه در مقابل هوآوی پی 20 عملکرد بهتری داشته و به صورت کلی می توان بخشی را متوجه چیپست بهینه تیز اسنپدراگون 845 در مقابل چیپست سال گذشته کایرین 970 نیز دانست!

همین دلیل می تواند در مقایسه عملکرد گلکسی اس 9+ با هوآوی پی 20 پرو نیز لحاظ شود، جایی که گلکسی اس 9+ با 500 میلی آمپر باتری کمتر تنها 16 دقیقه کمتر از هوآوی پی 20 پرو دوام آورد و در اکثر طول مدت تست تنها 1٪ باتری با هوآوی پی 20 پرو با باتری 4000 میلی آمپری و رزلوشن کمتر FHD+ کمتر داشت! اجازه بدهید ویدیو را با هم ببینیم:

 

موضوع دیگری که اهمیت ویژه ای دارد، نحوه کالیبره کردن نشان داده باتری باقی مانده است! همانطور که دیدید، ابتدای تست هوآوی پی 20 و پی 20 پرو خیلی عملکرد بهتری داشتند اما در انتها …! نظر شما چیست؟ عملکرد باتری کدام یک از دستگاه ها را می پسندید؟
اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
vahid1370b

باید نسبت ب حجم نظر داد این تست هارو
اصلا شاید گوشی اخر بهترین باشه
البته ن فاصله زمانی زیاد با گوشی اول
ولی ی حسی بهم میگه تو دوام باطری اون موندگاری چند ساله
سونی بهتر از بقیه برندهای اندرویدی باشه

milad.danesh

دوست عزیز خریدار که نمیاد بگه کدوم یکی از گوشیا نسبت به حجم باتریشون عمل کرد بهتری دارن میپرسه بین این چندتا گوشی کدوم امکانات بیشتر و باتری بهتری داره . اگه یه گوشی حجم و عمر باتریش کمه اون از کم کاری شرکت سازنده ش هست

erfan520

با توجه به حجم باتری عملکرد آیفون سونی و سامسونگ خوب بود

هواوی هم با باتری ۴۰۰۰ بقیه ضعف هاشو پوشش داد

ahmad

دقیقا

Hadiii

منطقی نبود!

ahmad

پی20پرو قابل انتظار بود سونی هم خوب بود ولی اس9 بهتر بود فکر کنم تو دنیای واقعی هم اینجور باشه

Faraz

اس هشت من بعد از آپدیت باتریش فوق العاده شده ….اس نه پلاس هم باتریش عالیه کلا همه چیزاش خوبه لامصب این گوشی نقصی نداره

Dariushrd

سونی و آیفون با توجه به صفحه lcd و حجم باتری کمتر عملکرد خیلی خوبی داشتن…بعد سامسونگ و آخر از همه هواوی..بنظرم هواوی کلا شرکت دروغگو و متغلبیه…باتری 3500 از باتری 2800 شکست خورد؟ سلفی 24مگاپیکسلی پی بیست پرو هم تو همه تستا ضعیفتر از رقبا بود…درباره دوام باتری توی طولانی مدت هم که خیلی مسئله مهمیه خودم تجربه استفاده چهار سال و حتی بیشتر گوشی های xperia sola , iphone 4s ,xperia miro va tx رو داشتم و میدونم طولانی مدت افت عمر باتری توشون حس نمیشه بقیه برندا فکر نکنم اینطور باشن

توی دوتا پست قبلی، یک بررسی تست باتری گذاشته شد و اونجا دوام باتری S8 پلاس بهتر از بقیه شد. دیدم برخی از دوستان گفتن منطقی نیست و تست بیخودی بود و …

کاری ندارم که تست منطقی بود یا نبود. فقط به خاطرش رفتم توی GSM Arena تا ببینم بین این ۶ تا گوشی، وب گردی و پخش ویدیو چطور بوده.

وب گردی:
میت ۱۰ پرو ۱۵:۲۱
S8 پلاس ۱۲:۱۶
S9 پلاس ۱۱:۱۵
پیکسل ۲ ایکس ال ۱۰:۲۹
وان پلاس ۵ تی ۱۰:۰۹
آیفون ایکس ۹:۲۶

پخش ویدیو:
وان پلاس ۵ تی ۱۶:۴۹
S9 پلاس ۱۶:۴۵
S8 پلاس ۱۶:۰۳
میت ۱۰ پرو ۱۵:۲۴
آیفون ایکس ۱۲:۰۷
پیکسل ۲ ایکس ال ۱۱:۴۵

هر چند نحوه تست ها متفاوت هست، اما توی پخش ویدیو میتونید ببینید که میت ۱۰ پرو پایین تر هستش. پس دلیلی نداره که میت ۱۰ پرو در همه تست ها اول باشه.

Milad7

آقاي عطايي به تنه سايت رو بالا نگه داشتي ?

Mortazavi

آقا این تست توسط یه رشوه بگیر بوده و تقلب کرده وگرنه سونی ۷ساعت بیشتر بود???????

#شوخی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)