حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فیلم برداری 13K با حسگر 120 مگاپیکسلی کانن جزئیات بی نظیری ارایه می کند

عموما رزلوشن عکاسی از فیلم برداری همیشه بیشتر بوده چرا که در فیلم برداری شما باید چند ده فریم بر ثاینه را ثبت کنید و هر فریم خود یک عکس است، پس توان پردازشی خیلی بالایی نیاز دارد. نمی دانم یادتان هست یا نه اما سالیان دوری نبود که رزلوشن های QCIF که معادل 176 × 144 پیکسل می شود، یک رزلوشن خوب برای فیلم برداری موبایل ها به شمار میرفت. البته که این مطلب درباره فیلم برداری موبایل نیست اما برای مقیاس پیشرفت چنین مثالی را عنوان کردم. مدت زیادی نیست که شبکه های تلویزیونی به پخش HD رسیده اند که آن هم معادل 720×1280 پیکسل یا به عبارت دیگر 1K است! بهترین فیلم برداری از نظر رزلوشن در حالت حاضر 4K است و تعداد معدودی از دوربین های 8K نیز وجود دارد، نظرتان درباره فیلم برداری 13K چیست؟! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره فیلم برداری 13K با حسگر 120 مگاپیکسلی کانن که جزئیات بی نظیری ارایه می کند، بیشتر صحبت کنیم.

همانطور که در ویدیو مشاهده کردید، تفاوت بسیار زیاد است و از نظٰر جزئیات مقایسه بین فیلم برداری FHD با اصطلاحا 2K با فیلم برداری 13K وجود دارد! این فیلم برداری که در ابعاد دقیق 13280×9184 پیکسل انجام می شود جزئیات خیره کنند های را ثبت کرده است که البته فقط 10 فریم بر ثانیه می تواند فیلم برداری کند! برای 10 فریم بر ثانیه عنوان “فیلم برداری” واقعا زیادی است و باید گفت عکاسی پیاپی! اگر از نگاه عکاسی به آن نگاه کنیم شما هر ثانیه حدود 10 تصویر 120 مگاپیکسلی خواهید داشت که جزئیات خیره کننده ای دارد. البته اگر علاقه مند به عکاسی رزلوشن بالا هستید بد نیست بدانید کانن رزلوشن تا رزلوشن 250 مگاپیکسل را از سال 2010 کسب کرده است.

حسگر تصویر لازم برای چنین فیلم برداری در ابعاد APS-H که برابر 29.22x 20.20mm است، در نظر گرفته شده و به لطف 28 کانال خروجی سیگنال اطلاعات خروجی ارایه می شود. هر ثانیه فیلم برداری 13K با این دوربین 90 مگابایت بر ثانیه اطلاعات ذخیره می کند که به عبارت دقیق تر می شود 9 مگابایت بر هر تصویر! با توجه به رزلوشن 120 مگاپیکسلی قطعا شما هم موافقید که فشرده سازی بسیار زیادی روی هر فریم صورت می پذیرد اما با این حساب هنوز جزئیات بسیار بالاست.

علاوه بر بررسی رویدادهای خاص به دقت فراوان به لطف این دوربین کانن شما می توانید حتی استفاده های امنیتی خیلی بزرگ را در نظر داشته باشید! برای مثال همانطور که در ویدیو دیدید افراد حاضر در یک استادیوم یا یک مکان عمومی با یک نگاه قابل شناسایی کامل هستند! نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید این دوربین های فوق رزلوشن بالا با فیلم برداری 13K در جهت چه مصارفی به کار روند؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

۱۲۰ مگا پیکسل برای عکسبرداری هم خیلییی زیاده چه برسه به فیلمبرداری .
خبر رسیده که کنون دوربین بدون آینه که داره روش کار می‌کنه به چندتا از عکاس ها داده تا در موردش نظر بدن ‌. خیلی دوست دارم این شاهکار سریعتر معرفی بشه

Sadeghh

خیلی جالب بود

ahmad

عجب چیزیه ولی فرمش خیلی پایینه

Yas

این دوربین و دوربینهایی ک مشابه این هستن بنظر من بیشتر در زمینه‌ی ورزشی ب درد میخورن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)