حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تا پایان فرودین 1397 تلگرام فیلتر خواهد شد

می دانیم که داستان تلگرام خیلی ادامه دار شده است و همه ما ته دل خود می دانیم که عاقبت خوبی برای تلگرام وجود ندارد. حالا اما به صورت رسمی خبر می رسد که تا پایان فرودین 1397 تلگرام فیلتر خواهد شد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این خبر بیشتر بخوانیم.

علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با رادیو شهری بروجرد، با اشاره به موضوع فیلتر شدن تلگرام اظهار داشت: این تصمیمی است که در بالاترین سطح اتخاذ شده و تلگرام جای خود را به یک سامانه مشابه ملی خواهد داد.

وی تصریح کرد: این موضوع به لحاظ امنیت ملی ما مهم است، با توجه به نقش مخربی که تلگرام در بحران های سال گذشته در کشور داشت و هم اینکه ما امروز در فضای مجازی به این توانمندی رسیده ایم که یک سامانه ملی را تعریف کنیم؛ مانند سروش و ظرفیت های دیگر.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ممکن است تعداد مشترکین سروش ۳ میلیون باشد و تعداد مشترکین تلگرام چهل میلیون، اما این تعداد سرریز می شوند؛ وقتی تلگرام فیلتر شد مردم به یک سامانه ملی روی می آورند، تصریح کرد: در رابطه با نگرانی هایی که رسانه های بیگانه بیشتر به آن دامن می زنند که سامانه های داخلی ایمن نیست و یا مسائلی از این گونه، به لحاظ بستر سازی فنی و سالم بودن محیط آن، کار گسترده ای دارد صورت می گیرد.

بروجردی خاطرنشان کرد: این تصمیم اتخاذ شده که تلگرام جای خود را به یک سامانه ملی بدهد و فکر می کنم حداکثر تا پایان ماه جاری (فروردین ماه) این اتفاق خواهد افتاد.

بدین صورت گویا نمی توان خیلی روی تلگرام حساب باز کرد! شما به عنوان یکی از این 40 میلیون کاربر تلگرام آیا از این تصمیم رضایت دارید؟ فکر می کنید به یک سیستم داخلی کوچ کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

شما رو نمی‌دونم ولی من بارها و بارها گفتم که حاضر نیستم تحت هیچ شرایطی از پیام رسان داخلی ، سامانه ملی( جاسوسی) که هفتا تیک میخوره استفاده کنم. شده مثل انسان های نخستین با کبوتر و دود ارتباط برقرار میکنم اما هرگز سمت این اشغال ها نمیرم

ahmad

ای ول مثل منی پس

mostafa3

من از پیام‌رسان های داخلی بیشتر از خارجی میترسم
تلگرام هم نمیدونم چرا سرورهای خودشو نمیاره داخل ایران
بنظر میاد که بعضیا اطمینان نداره

ahmad

این نشد یکی دیگه جایگزین میکنن فیلتر و سانسور به جایی نمیرسه متاسفم براشون که فقط محدودیت میذارن یه چیزی هم که هست اینکه آنکه پاک است از محاسبه چه باک هست حتما یه ریگی به کفششون هست که با وجود تلگرام دیدن رسوا میشن و زورشون نرسیده فقط میخوان فیلتر کنن من سرم بره از پیام رسان های داخلی استفاده نمیکنم

ahmad

چرا کامنتای من چند روزیه تایید نمیشه

Peiman

خب دقیقا به خاطر اینکه دستشون رو شده میخوان ف،ی.لترش کنند . خودشم گفته این تصمیم در بالاترین سطح اتخاذ شده . هممون میدونیم منظورش کیه . همیشه کارشون پاک کردن صورت مسئله بجای حل کردنش بوده متاسفانه

علی شیخ زاده

برای من که مهم نیست فیلتر بشه یا نه چون استفاده چندانی از تلگرام ندارم ولی درکل برنامه خوبیه با فیلتر شدنش چندین هزار شغل از دست میره

navidap71

عمراااا …. ترجیح میدم از فضای مجازی دور باشم تا تحت نظر دوستان محترم باشم

vahid1370b

خوب کم کم ترس رو میشه ب وضوح دید
سال 97 سال جالبیه چون چالش های سال قبل و اضافه شدن چالش کم آبی،تحریم های جدید،بحث فیلترینگ،آتش سوزی جنگلها
و ناکار امدی دولت تدبیر و امید و جالبتر حمایت از محصول بی کیفیت داخلی حکایت از تحریم ها ک جدیدا میان(مدیونید یاد عکس بی ام دبیلو ضد گلوله بیوفتید)
40 سال هروز بدتر از دیروز
ولی راستش هنوز زوده چون اون لیاقت رو نداریم

Peiman

جا داره خروج امریکا از برجام رو هم اضافه کنم ( که البته یه اشاره کردی بهش)
هم‌چنین افزایش قیمت دلار که معلوم نیست تا چقدر میخواد گرونتر بشه . یکی از اصلی ترین دلایل افزایش قیمت دلار هم اینه که این بی لیاقتا فهمیدن کارشون تمومه دارن تبدیل به دلار میکنن دولایی که دزدیدن و از کشور خارج میکنند .

Peiman

* پول هایی که دزدیدن

Peiman

اول از همه ببخشید که ریپلای زدم.
اما دوستان بی دلیل گول نخورید به هر حال قیمت دلار این روزها دوباره روند افزایشی پیدا کرده است، خبر فیلتر شدن تلگرام هم احتمالا جهت منحرف کردن ذهن مردم هست. اگر احتمالا چند روز دیگه دیدید هواپیمایی سقوط کرد هم زیاد تعجب نکنید. تو کشور ما معمولا بحران رو با بحران حل می کنند

این کامنتو تو سایت همسایه خوندم . به نظرم کامنت بدی نبود کپی کردم

Pouya

نمیشه ملت بریزن تو یه پیام رسان خارجیه دیگه؛/ عمرا پیام رسان داخلی استفاده کنم :/

محمد شادکانی

من تو تلگرام فقط با عشقم چت میکنم ?میریم واتساپ

ahmad

ای ول بابا عاشق پیشه

REZA

حرفی واسه گفتن نیست.
گله ما از فیلتر شدن یدونه اپ نیست ،این نشون دهنده خیلی چیزاس
خداکنه مردم ایران خوشبخت شن

hamid reza

فقط کامنت ها عشق است همه متحد و هم عقیده?❤

dele_tanha

به همین خیال باشن که مردم از این برنامه های داخلی استفاده کنن. مردم به هیچ عنوان به این برنامه ها اعتماد ندارن. بهتون قول میدم دلار هنوزم گرونتر بشه دلایلشم برید خبرهای جدید بخونید تا بفهمید.بجای این کارا مشکلات ملتو حل کنید.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)